• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-24 19:31:03 följande:
    Duktig Oscar!Vi har tänkt att börja pottträna Gustav nu i sommar ... men han verkar inte intresserad. En morgon för någon vecka sedan var hans nattblöja torr. Ett ypperligt tillfälle, tyckte jag, att sätta honom på pottan. Men det ville han ICKE!
    Linn har fortfarande nattblöja, fram tills för ngn vecka sedan vägrade hon att ta av sig den innan hon hade "morgonkissat" i den
    Numera är det alltid torr och hon går direkt till toan, dock vägrar hon att sova utan blöja...
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-06-24 20:00:51 följande:
    Duktigt Oscar Linn gör fortfarande nr2 i blöjan, hon totalvägrar att "poopa" i pottan eller toan men vi låter henne hållas, finns liksom ingen anledning att ta strid om en sån ska, tids nog löser det sig ändå
    Gustav har börjat göra som Linn, när han ska göra nr 2, d v s han går iväg så att han är ensam.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Svalis: Hoppas Linn somnar snart!

• S vali s
    Heisan skrev 2009-06-24 19:48:55 följande:
    Halloj, mötet i dag handlade om att förklara för Morgan processen som ligger framför honom... Han kommer att bli kallad till ett polisförhör o sedan så tar åklagaren ställning...Mycket trevlig o klok kille måste jag säga-han visste hur man pratar så att barn förtår-o han vände sig till Morgan o inte mig..Respekt för en sådan människa...
    Perfekt att få träffa såna människor

Linns barnläkare inne i Norrtälje är sån, han pratar alltid till Linn och vill han ha svar av mig så säger han
    - Ska vi fråga mamma vad hon säger?
    Kort sagt, han är underbar
  • MRSVi
    modestyonly skrev 2009-06-24 19:15:42 följande:
    Nu har vi bestämt oss för att få Oscar blöjfri! Han har envist vägrat att vara utan blöja, hittills! Nu tog jag tag i saken och sa att han skulle sitta på toa eller pottan, en liten stund varje gång vi byter blöja! Nu kom resultatet i pottan..
    Heja!
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-24 19:55:42 följande:
    Go kväll damer Den här dagen kan bäst beskrivas med ett ord - trötthet Iofs var det lungt på jobbet men ändå jobb "nonstop". Hämtade Linn klockan fyra o tänkte vara smart dvs åka in till McDonalds o käka middag = jag slapp laga mat o Linn skulle dessutom kunna leka av sig lite i lekplatsen där *sure*Det första hon gjorde när vi satte oss var att slå omkull min dricka, typ det enda jag var sugen på sen bestämde hon sig för att det var livsfarligt att åka rutchkanan - det kunde ju komma fåglar Väl hemma var det mest "lek med mig mamma" och det var kanske inte vad jag var sugen på direkt, efter att ha jobbat 7:30 - 15:30 med enbart 30min. lunchrast så hade det varit rätt skönt att iallafall få sitta fem minuter...Nåja nu ligger hon men dessvärre verkar John Blund vara långt borta Nåja, dagen har inneburit ngr glädjeämnen iallafall - fick veta min nya lön idag Eftersom det senaste året bäst kan beskrivas med två ord dvs vab och sjuk så hade jag inga större förväntningar utan förutsatte att jag skulle få det lägsta men ack vad jag bedrog mig 2200:-/mån *yippey* dessutom retroaktivt from 1april Nu börjar det äntligen kännas att jag är ifatt lönemässigt, dvs jag vet att jag numera tillhör "top fem" i vår grupp och det är f*n i mig inte mer än rätt med tanke på min utbildning/erfarenhet Dessutom har våra helgplaner löst sig, Pauls kompis undrade om vi hade lust att hänga med ut och segla på lördag - ja tack gärna Vem tackar nej till att få njuta av sommar, sol & Sthlm´s skärgård Inte vi iallfall
    Grattis! Till pengar o segling!
  • Kazeer
    modestyonly skrev 2009-06-24 19:52:03 följande:
    Jag har medvetet tagit det lugnt, har haft sängvätare!!
    Det finns ju ingen anledning att stressa. Jag försöker få honom intresserad lite då och då men lägger ner när han inte vill. Han får gå utan blöja i trädgården nu när det börjar bli varmare. Men vad förväntas jag göra om han kissar?
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-24 20:02:43 följande:
    Gustav har börjat göra som Linn, när han ska göra nr 2, d v s han går iväg så att han är ensam.
    Så är Linn ochså, hon vill vara ifred - helst ska jag gå ner på nedervåningen medans hon är uppe och "avfallshanterar"
    Kazeer skrev 2009-06-24 20:03:08 följande:
    Svalis: Hoppas Linn somnar snart!
    *peppar peppar* Hon verkar vara på god väg
    MRSVi skrev 2009-06-24 20:04:54 följande:
    Grattis! Till pengar o segling!
    Tror jag ser mest framemot seglingen
    Lite extra pengar kommer väl tillpass - både Anna o Joakim fyller år plus att jag ska ha semester
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-06-24 20:05:31 följande:
    Det finns ju ingen anledning att stressa. Jag försöker få honom intresserad lite då och då men lägger ner när han inte vill. Han får gå utan blöja i trädgården nu när det börjar bli varmare. Men vad förväntas jag göra om han kissar?
    Spola av honom, vattenslang eller dusch?
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-24 20:05:31 följande:
    Du förväntas vara en uppmuntrande mamma - Å vad duktig du är som kissar på gräsmattan

Skämt å sido, vi har tagit det himla lungt med Linn. Blöjavvänjningen har varit helt o hållet på hennes villkor, somliga tycker säkert att vi skulle ha kunnat forcerat lite snabbare men vi har liksom inte sett någon anledning till att göra det.
    Dessutom har jag aldrig förstått vitsen med att pusha på och sen få torka golv o tvätta kisskläder i parti o minut. De ggr de hänt "olyckor" är lätträknade, jag kan räkna dessa på handens ena fingrar och få fingrar över
Svar på tråden Kärringmaffian del 13