• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-24 20:39:56 följande:
    Espressomaskinen? Jag fick minsann ingen latte!
    Det är skämmigt, den står där på bänken och används typ aldrig bara för att det går så långt mellan gångerna så man måste hålla på och "storrengöra" den.
    Nästa gång ni kommer lovar jag att du ska få så mkt espresso/latte du vill
  • stora storken

Jag tror oxå på att inte skynda på det hela - kissiga kläder gör nog bara att Wille skulle k´änna sig misslyckad... ...han vill gärna ha kontroll och liten rutin "gubbe" vad han nu fått de i från...

Svalis: Kul med nya lönen - grattis. 

JAg tycker man hör oftare att arbetsgivaren "lutar" sig mot krisen och därför inte kan ge någon direkt löneökning - kompis till mig i U-a Kommun fick 0:- i ökning i år med förklaring just att det är kris osv...bla bla bla...

Kazeer: Vad som förväntas av dig....beröm...men en lätt information om pottans användning...

Modesty: Spännande - vad har du haft ute på Tradera?

Jag har haft en "flyt" dag idag på jobbet - vår nya UC är väldigt lätt lärd - tanken var att hon skall iväg i nästa vecka och lära sig vårat lönesystem - men jag visade henne lite lätt i morse och nu kör hon löner som hon inte gjort annat - kommer och frågar ibland ...så jag undrar vad hon ska på utbildning och göra..kan redan det...i morgon går jag nog vidare och visar henne resten av systemet .

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-24 20:32:09 följande:
    *håller tummarna*
    Tröja från Bondelid, värdelös kvalitet, som min svägerska envisas med att köpa, som Oscar får ärva, gick för 115 kr
  • S vali s

storken: När jag kom tillbaka efter sjukskrivning o mammaledighet hade jag en döpissiglön som i princip "stått still" sen -99, dvs jag hade bara fått det "garanterade" vilket var rätt självklart eftersom jag var långtidssjukskriven.
    Nu är vi fem anställda undersköterskor som ska göra mer och mer uskjobb och därmed är det inte mer än rätt att min lön "rättade till sig"

Att skylla på krisen o "låsa lönerna" känns som något som är både på gott och ont, man låser gärna "fotfolkets" löner men de högra cheferna behöver inte känna av krisen...

• S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-24 20:45:37 följande:
    Tröja från Bondelid, värdelös kvalitet, som min svägerska envisas med att köpa, som Oscar får ärva, gick för 115 kr
    Bondelid är väl typ döhett då spelar väl inte kvaliten ngn roll
  • S vali s

- mamma jag ska vara bebis hela livet
    - Nej, du kommer att växa och bli stor precis som Anna o Joakim
    - Nej! Jag vill vara bebis!!
    - Varför det?
    - Då kan du säga sötnos till mig....

Jag har en känsla av att Linnsan kommer att vara min sötnos även när hon blri en kaxig tonåring

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-06-24 20:54:36 följande:
    Bondelid är väl typ döhett då spelar väl inte kvaliten ngn roll
    Jag har aldrig hört talas om Bondelid. Jag är nog inte så het och inne
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-24 20:57:41 följande:
    Jag har aldrig hört talas om Bondelid. Jag är nog inte så het och inne
    Man kan vara både het o inne ändå
  • modestyonly