• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-06-24 20:57:41 följande:
    Jag har aldrig hört talas om Bondelid. Jag är nog inte så het och inne
    Jag är cool o inne, men har aldrig hört talas om det heller.
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-24 21:10:20 följande:
    Precis, någongång måste man ju komma ikapp det man förlorat Appropå krisen, javisst vi har en kris och givetvis speglar det tankegångar kring jobb o lön men på nå´t sätt känns det som om krisen drabbar fel personer - som alltid En för mig rätt skrämmande insikt är att så många ungdomar tycker att det är helt naturligt att "provjobba gratis" Vi har ett favorit cafe, eller rättare sagt ett fd favoritcafe inne i Norrtälje. Anna berättade att hennes kompis skulle sommarjobba där, de tre första veckorna skulle hon jobba gratis, dvs tills hon lärt sig allting Tjejen o många av Annas kompisar tyckte att det var väl helt ok, man kan ju inte få betalt när man inte kan något Jag kan ju lätt säga att jag köpt min sista fika på det cafet...
    Det måste väl vara olagligt?
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-24 20:56:20 följande:
    - mamma jag ska vara bebis hela livet- Nej, du kommer att växa och bli stor precis som Anna o Joakim- Nej! Jag vill vara bebis!!- Varför det?- Då kan du säga sötnos till mig....Jag har en känsla av att Linnsan kommer att vara min sötnos även när hon blri en kaxig tonåring
    Fast då kommer hon ju att döööö om du kallar henne sötnos, eller överhuvudtaget talar till henne inför hennes polare.
  • stora storken

Svalis: Inboxa mig vilket - fik - vi brukar åka dit och fika ibland...så jag vet vart jag absolut inte ska sätta min fot...sånt gör mig så arg.. Det är inte ovanligtvid rekrytering  att man får frågan om man har lön under inskolning...min följd fråga blir alltid efter information om betalning från första timme....har du någonsin arbetat gratis vid inskolning? Gå aldrig med på det igen.... Men det är många ungdomar som inte vet sin rätt...sen finns det andra som vet mer än sin rätt...och begär horribla löner ist...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-24 21:15:27 följande:
    Det måste väl vara olagligt?
    Olagligt så det skriker om det men tjejen resonerar som så att om hon inte tar jobbet så får någon anna det istället...
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-24 21:16:43 följande:
    Fast då kommer hon ju att döööö om du kallar henne sötnos, eller överhuvudtaget talar till henne inför hennes polare.
    Självklart, det är det som är meningen - jag är en pinsamamma
  • stora storken

Henry har tvillingar på sin sida så när jag visade "stora" mått tidigt så gick tanken om tvillingar...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-24 21:14:03 följande:
    Det måste vara samma typ av luft som fanns på Skogis i Umeå i början av 1990-talet ... det var en fullkomlig epidemi av tvillingpappor bland studenterma

Eller en sen reaktion på Tjernobyl

stora storken: Inboxat
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-06-24 21:21:10 följande:
    Henry har tvillingar på sin sida så när jag visade "stora" mått tidigt så gick tanken om tvillingar...
    Tvillingar är säkert en facinerande upplevelse men... nja, det känns rätt skönt med en i taget
Svar på tråden Kärringmaffian del 13