• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kibell
    Caffreys skrev 2009-06-24 22:09:26 följande:
    Snart vankas det metall för hela slanten, nedräkningen har börjat.Jag kanske värmer upp imorgon med Social Distortion kl. 22.30
    Hu...
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-24 22:03:58 följande:
    Drygt 1100 blev resultatet på Tradera Nu ska jag ta datafritt och lägga Oscar, tittar i kors efter alla vinnarmejl m.m!!
    Härligt
  • S vali s

Tänk vad smidigt saker o ting går när man tar sig tid att läsa instruktionerna noggrannt

För ett tag sen sydde jag en klänning till Linn, hade vissa problem med en del moment och blev inte riktigt nöjd. Nu har jag testat samma mönster en gång till, den här gången följde jag instruktionerna minutiöst och *tada* resultatet ser ut att bli perfekt
    Dom krångliga momenten blev helt plötsligt superenkla - konstigt

• MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-24 21:19:56 följande:
    Olagligt så det skriker om det men tjejen resonerar som så att om hon inte tar jobbet så får någon anna det istället...
    Inte om någon anmäler dem...
  • MRSVi

Jag har umgåtts med min man, hjälpte honom att göra om deras schema på jobbet... jag var så smart o duktig att han blev alldeles utmattad o gick o la sig. Nästa vecka jobbar han bara dagar, sju kvällar tillsammans... sacre bleu. Jag har sagt att han måste gå ut o dricka öl åtminstone en kväll.

• Heisan

Här fick mina väldigt envisa o jobbiga sommarlovsbarn mig att bryta ihop i tårar.. De bara kräver o kräver, men när jag ber dem hjälpa mig så ska det sinkas o smitas o gnällas o ha sig...

Sandra var supersur igår för att hon inte fick någon glass-jag förklarade att det är för att jag skickar henne på ett ridläger, vilket jag inte har råd med, men i slutändan så är man en snål idiot..

• MRSVi
    Heisan skrev 2009-06-24 23:16:27 följande:
    Här fick mina väldigt envisa o jobbiga sommarlovsbarn mig att bryta ihop i tårar.. De bara kräver o kräver, men när jag ber dem hjälpa mig så ska det sinkas o smitas o gnällas o ha sig...Sandra var supersur igår för att hon inte fick någon glass-jag förklarade att det är för att jag skickar henne på ett ridläger, vilket jag inte har råd med, men i slutändan så är man en snål idiot..
    Jag skulle nog i det läget låtit henne vara hur sur hon vill... vi vuxna får heller inte alltid allt vi vill ha.
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-24 23:06:50 följande:
    Jag har umgåtts med min man, hjälpte honom att göra om deras schema på jobbet... jag var så smart o duktig att han blev alldeles utmattad o gick o la sig. Nästa vecka jobbar han bara dagar, sju kvällar tillsammans... sacre bleu. Jag har sagt att han måste gå ut o dricka öl åtminstone en kväll.
    Tänk att frun i huset ska behöva rycka in
    Heisan skrev 2009-06-24 23:16:27 följande:
    Här fick mina väldigt envisa o jobbiga sommarlovsbarn mig att bryta ihop i tårar.. De bara kräver o kräver, men när jag ber dem hjälpa mig så ska det sinkas o smitas o gnällas o ha sig...Sandra var supersur igår för att hon inte fick någon glass-jag förklarade att det är för att jag skickar henne på ett ridläger, vilket jag inte har råd med, men i slutändan så är man en snål idiot..
    Jag säger som MrsV, i det fallet hade jag låtit henne vara sur och när nästa aktivitet kommer på tal så är det ju bara att välja aktivitet eller glass
  • Heisan
    MRSVi skrev 2009-06-24 21:15:27 följande:
    Det måste väl vara olagligt?
    Nej det är inte olagligt, om inte det finns kollektivavtal så är den garanterade lägsta lönen 0:-
  • Heisan
    MRSVi skrev 2009-06-24 23:19:01 följande:
    Jag skulle nog i det läget låtit henne vara hur sur hon vill... vi vuxna får heller inte alltid allt vi vill ha.
    Nej hon fick ingen glass, men det är så trist att höra hennes grinighet o mutter med fula ord om en o att hon gärna går på Emma o säger elaka saker till henne...
Svar på tråden Kärringmaffian del 13