• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer

Hej, god kväll och god natt!

Jag har suttit helt uppslukad av Johan Theorins roman Nattfåk. Det gick inte att lägga den ifrån sig förrän den var färdigläst.

Sedan vidtog läggning av Gustav. Rutinerna vid sängdags har verkligen urholkats den senaste dryga månaden och både Mats och jag är supertrötta på hela situationen. Ikväll la jag Gustav, läste för honom och sedan började racet. Han gick upp ur sängen, jag lade tillbaka honom, han gick upp, jag lade honom osv. Efter drygt 30 minuter gav han, som tur var, upp och somnade. Hade inte han gett upp så hade jag nog tyvärr gjort det. I alla fall kändes det så vid tillfället. Nu sover han i alla fall gott sedan en dryg timme tillbaka.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Och nu ska jag också gå och lägga mig. I morgon ska Gustav och jag åka till mormor i Lund. Mats ska förbereda en uppgift som har med sommarkursen han går att göra. Jag ska till lasarettet och lämna mitt KUB-blodprov. Och Gustav ska träffa mormor.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-29 21:51:57 följande:
    Det måste kännas fantastiskt att få en annan människa, utanför familjen, att känna sig trygg.
    Ja det är rätt skönt, särskilt med tanke på att hon blev rätt skeptisk när jag klev innanför dörren
    - Å nej, inte en ny nu igen....
    Men som agt, det löste sig bra. Man får koppla på storcharmen o göra det man ska med lite extra omsorg så är det kirrat
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-29 21:55:59 följande:
    Ja det är rätt skönt, särskilt med tanke på att hon blev rätt skeptisk när jag klev innanför dörren- Å nej, inte en ny nu igen....Men som agt, det löste sig bra. Man får koppla på storcharmen o göra det man ska med lite extra omsorg så är det kirrat
    Det är inte lätt att bli gammal... men du verkar förstå de som är osäkra, tycker jag det låter som.
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-29 21:25:31 följande:
    Dom dagarna kommer att flyga fram o sen kan du njuta Linns tre prickar är fortfarande ilsket röda men har inte blivit vare sig fler eller "koppiga" så det är no insktsbett precis som jag trodde Heisan; Din dag låter blöt.....moddan: Morr eller dubbelmorr...Ikväll när jag jobbade var jag hem till en urkäck tant Jag pysslade om henne lite extra i värmen, baddade med kalla tvättlappar mm.När jag skulle gå sa hon- Det är så skänt med er äldre, ni vet vad ni ska göra...
    Tveksam komplimang
  • modestyonly
    modestyonly skrev 2009-06-29 22:05:50 följande:
    Tveksam komplimang
    Alltså det där med äldre, var ju rent av oförskämt Men resten var ju snällt..
  • MRSVi

Min man köpte choklad till mig, satte på Pussycat Dolls på tvn, o gick o la sig.

• modestyonly
    MRSVi skrev 2009-06-29 22:28:29 följande:
    Min man köpte choklad till mig, satte på Pussycat Dolls på tvn, o gick o la sig.
    han vet vad en kvinna vill ha
  • Caffreys

Ikväll gjorde jag och Amelie en deal. Hon vill nämligen ha Barbie dockor och Disney dockor. Hon gick med på att inte köpa nått lördagsgodis och istället spara de pengarna för att kunna köpa de dockor hon vill ha. Så vi fixar en speciell burk där hon får lägga sina godispengar. Sa att vi måste minst spara i 10 lördagar innan vi kunde köpa en docka. Förklarade också att om hon väldigt gärna vill ha godis någon lördag så är det ok men då tar det längre tid att spara. men hon var fullt nöjd med det. Ska bli intressant att se hur det går.

• S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-29 22:07:34 följande:
    Alltså det där med äldre, var ju rent av oförskämt Men resten var ju snällt..
    Precis, jag strök det där med äldre och tog det som en komplimang
    MRSVi skrev 2009-06-29 21:59:38 följande:
    Det är inte lätt att bli gammal... men du verkar förstå de som är osäkra, tycker jag det låter som.
    Det är rätt enkelt, jag brukar utgå från två saker
    - hur vill jag bli omhändertagen när jag blir gamal
    - hur vill jag att mina anhöriga ska bli omhändertagna
    Svaret på de två frågorna gör det hela rätt enkelt
    MRSVi skrev 2009-06-29 22:28:29 följande:
    han vet precis vad fru vill ha, men han glömde vinet
Svar på tråden Kärringmaffian del 13