Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Hej, god kväll och god natt!
Jag har suttit helt uppslukad av Johan Theorins roman Nattfåk. Det gick inte att lägga den ifrån sig förrän den var färdigläst.
Sedan vidtog läggning av Gustav. Rutinerna vid sängdags har verkligen urholkats den senaste dryga månaden och både Mats och jag är supertrötta på hela situationen. Ikväll la jag Gustav, läste för honom och sedan började racet. Han gick upp ur sängen, jag lade tillbaka honom, han gick upp, jag lade honom osv. Efter drygt 30 minuter gav han, som tur var, upp och somnade. Hade inte han gett upp så hade jag nog tyvärr gjort det. I alla fall kändes det så vid tillfället. Nu sover han i alla fall gott sedan en dryg timme tillbaka.
Och nu ska jag också gå och lägga mig. I morgon ska Gustav och jag åka till mormor i Lund. Mats ska förbereda en uppgift som har med sommarkursen han går att göra. Jag ska till lasarettet och lämna mitt KUB-blodprov. Och Gustav ska träffa mormor.
Min man köpte choklad till mig, satte på Pussycat Dolls på tvn, o gick o la sig.
Ikväll gjorde jag och Amelie en deal. Hon vill nämligen ha Barbie dockor och Disney dockor. Hon gick med på att inte köpa nått lördagsgodis och istället spara de pengarna för att kunna köpa de dockor hon vill ha. Så vi fixar en speciell burk där hon får lägga sina godispengar. Sa att vi måste minst spara i 10 lördagar innan vi kunde köpa en docka. Förklarade också att om hon väldigt gärna vill ha godis någon lördag så är det ok men då tar det längre tid att spara. men hon var fullt nöjd med det. Ska bli intressant att se hur det går.