• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi

God morgon.

Det ska bli varmt igen, hurra!

• Caffreys

Idag, 24 juni, läggs SJs varsel om 215 tjänster till berörda arbetsförmedlingar i landet. Samtidigt pågår förhandlingar med berörda fackliga organisationer.

• modestyonly

God morgon...
    Här vaknade jag av en telefonförsäljare, morr, jag som just gått med i NIX registret, men var det inte nån här som skrev att dom är värre precis då man gått med, eftersom dom reserverar sig för, att det kan ta nån vecka innan det når full kraft...

Boppie: Som vi sa på msn, det kan om du har tur, betyda nya möjligheter!!

• MRSVi

Vi har 32 grader... Alice vill leka inne med sitt nya dockhus, så då får hon väl det, hon hade varit ute på förskolan, o ser lite skär ut, trots solkräm. Jag gillar värmen, men så fort man sitter stilla blir man lite klibbig...

• S vali s

Vattkoppor eller inte vattkoppor
    Jag börjar bli less på jakten på de röda prickarna

I morse inspekterade vi Linn och konstaterade att det bara var två prickar på ryggen o en på rumpan och kom äverens om att det troligtvis är myggbett.
    Jag lämnade Linn på dagis och åkte till jobbet.
    När jag hade en o en halv timme kvar av arbetstiden föll det på min lott att planera morgondagens arbete, dvs försöka få ut 5personers arbete på 3 personer eftersom det var två sjuka o alla vikarier är redan insatta på semestervicken...
    Efter en timmes svettande kände jag mig rätt nöjd, då ringer min telefon -dagis!
    Dom hade sett att Linn helt plötsligt hade ett tiotal röda prickar på armarna, ngr i ansiktet och ngr på ryggen - vattkoppor eller myggbett
    Ja det är den stora frågan. Vi enades om att det bästa är att hålla Linn hemma i morgon och avvakta det hela...
    Det kändes så kul att gå upp till enhetsledaren och presentera planeringen och avsluta med - Jag måste vabba i morgon

• MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-30 14:28:07 följande:
    Vattkoppor eller inte vattkoppor Jag börjar bli less på jakten på de röda prickarna I morse inspekterade vi Linn och konstaterade att det bara var två prickar på ryggen o en på rumpan och kom äverens om att det troligtvis är myggbett.Jag lämnade Linn på dagis och åkte till jobbet.När jag hade en o en halv timme kvar av arbetstiden föll det på min lott att planera morgondagens arbete, dvs försöka få ut 5personers arbete på 3 personer eftersom det var två sjuka o alla vikarier är redan insatta på semestervicken...Efter en timmes svettande kände jag mig rätt nöjd, då ringer min telefon -dagis!Dom hade sett att Linn helt plötsligt hade ett tiotal röda prickar på armarna, ngr i ansiktet och ngr på ryggen - vattkoppor eller myggbett Ja det är den stora frågan. Vi enades om att det bästa är att hålla Linn hemma i morgon och avvakta det hela...Det kändes så kul att gå upp till enhetsledaren och presentera planeringen och avsluta med - Jag måste vabba i morgon
    Men det är ju ohjälpligt.
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-30 14:34:26 följande:
    Men det är ju ohjälpligt.
    Absolut,  Marie bara skrattade "shit happens" liksom
Svar på tråden Kärringmaffian del 13