Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Gustav och jag åt fiskbullar i hummersås till lunch. För 15+ år sedan var fiskbullar i hummersås verkligen en favorit. Det var inte riktigt lika mycket favorit idag ... ingen favorit alls, faktiskt
. Fast Gustav gillade det. "Gott", sa han flera gånger och när han tömt sin tallrik bad han om mer.
Min mamma har tjatat på mig i flera veckor om att jag måste ut och gå varje dag, att jag kommer att få så mycket energi av det. Sagt och gjort, jag gick raskt i 40 minuter i morse ... och sedan har jag varit alldeles död. Jag somnade medan Gustav vilade, så hans vila blev alldeles för lång.
Svalis: Jag håller med om att Linn ska vara med och städa upp i sitt rum.
Min svägerska berättade en gång att hennes bonusson, då omkring 6-7 år, en gång hade slängt en tröja på golvet och trampat på den, mitt framför ögona på henne. När hon frågade varför han gjorde så hade han svarat att hon skulle tvätta den åt honom
. Om Gustav gör något sådant mot mig, så lär han få vara delaktig i tvätten här hemma under en låååång tid, så att han fattar att det tar tid att tvätta.
Stopp i avloppet, källaren översvämmad av bajspapper, jag fixade stopp, duschade sedan o skrubbade mig, hade bara kallvatten, såg sedan stopp vid tvättmaskin, fixade stopp, blev dyblöt=nu kopp te
Usch! Jag har ingen energi alls idag!
Skulle skicka iväg paket idag, men jag fick inte iväg allt!! Irriterande, skulle skicka med DHL, man kan lämna in på våran Pressbyrå, men så har dom inga kartonger i rätt storlek, så nu kan jag inte skicka iväg..morr!!
Kazzer: Jag försöker komma iväg och gå varje morgon - det är en skön start på dagen - men det är tungt nu när det är så varmt...ibörjan var det oxå tungt menman kommer över det...
Heisan: Oj vilket jobb.
Förstår att ni satte hjärtat i halsgropen då det gäller Lynnen och fallet i vattnet.. Wille är helt tokig i vatten och har 0 respekt - jag vet att han fixar ta sig upp efter allt tränande i babysim men det är alltid otäckt då det finns andra barn som hoppar och stojar runtr om...
Svalis: Vilket fynd du gjorde..
. Klart att Linns kall hjälpa till och plocka upp...sånt där kan göra en tokig. Hur är det med Linns prickar i dag? ![]()
Nu så har jag bara 3 dagar kvar...jag går på lågfart om man säger så...vill ha semester NU... ![]()