• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi
    Heisan skrev 2009-06-28 22:43:35 följande:
    Halloj, här har vi just kommit hem efter ett kvällsbad-t o m jag badade.. Evelynne ramlade i från bryggan-på djupt vatten.. Vilken horribel syn att se henne hamna under ytan o inte kunna komma upp, jag fick tag på hennes arm o drog upp henne-men vi blev fasen lika rädda allihopa...
    Usch. Hoppas hon inte blev avskräckt.
  • Heisan
    MRSVi skrev 2009-06-28 22:45:39 följande:
    Usch. Hoppas hon inte blev avskräckt.
    Hon ville inte åka o bada i morgon, men vi stannade kvar ett tag o hon satt på bryggan inlindad i handdukar o kollade på mig när jag övervann min feghet o hoppade i från bryggan...
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-06-28 22:43:35 följande:
    Halloj, här har vi just kommit hem efter ett kvällsbad-t o m jag badade.. Evelynne ramlade i från bryggan-på djupt vatten.. Vilken horribel syn att se henne hamna under ytan o inte kunna komma upp, jag fick tag på hennes arm o drog upp henne-men vi blev fasen lika rädda allihopa...
    Läskigt

Jag är en så tråkig mamma så Linn får bara gå ut på bryggan så långt som det är "knädjupt" vatten, ibland lite längre men så fort vi går ut på bryggan måste hon hålla mig i handen.
    Nu när hon har fått flytväst så har jag lovat henne att vi ska gå längst ut på bryggan tillsammans
    jag har en enorm respekt för vatten på gott och ont
  • Kibell
    S vali s skrev 2009-06-28 23:23:49 följande:
    kibban: Var det den här olyckan som skedde vid erat bad www.aftonbladet.se/nyheter/article5443547.ab
    Nej men det var den jag läste om när jag kom hem och det sto Älvsjöbadet. Därför trodde jag det var hos oss. Eller så läste jag alldeles för slarvigt och det bara stod "vid ett bad vid Älvsjö" och trodde det var vårt. Läskigt när det händer.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-06-28 23:29:48 följande:
    Nej men det var den jag läste om när jag kom hem och det sto Älvsjöbadet. Därför trodde jag det var hos oss. Eller så läste jag alldeles för slarvigt och det bara stod "vid ett bad vid Älvsjö" och trodde det var vårt. Läskigt när det händer.
    Jag läste ochså slarvigt och tänkt Älvsjöbadet, sen läste jag npggrannare och insåg att där finns det inga klippor
    Men det är fortfarande lika läskigt med dessa vattenolyckor och jag inser att det nog inte är så dumt att vara så nojjig och överbeskyddande som jag är just vid badet.
  • Kibell
    S vali s skrev 2009-06-28 23:33:33 följande:
    Jag läste ochså slarvigt och tänkt Älvsjöbadet, sen läste jag npggrannare och insåg att där finns det inga klippor Men det är fortfarande lika läskigt med dessa vattenolyckor och jag inser att det nog inte är så dumt att vara så nojjig och överbeskyddande som jag är just vid badet.
    Man ska ha respekt för vatten. Det kan hända en olycka så lätt.
    Idag var det supermycket folk på badet, inte alls kul att vara där. Men jag hade lovat Belle och kunde ju inte gärna vända hemåt när vi kommit dit. Hon fick bada i mellanbassängen där det är som mest 90 cm djupt. Hon hade även sin badring. Till en början stod jag uppe och hade koll på henne men efter ett tag så gick jag i och var med henne. Är ju alltid med henne när hon badar. Om vi inte är bland dom första och det är glest i bassängenrna så kan hon få vara i den minsta själv Med min koll förstås. Där går det till rumpan som mest på henne.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s

Linn är rätt jobbig att vara med på stranden, hon har noll respekt för vattnet så man måste vara med henne hela tiden, att sitta vid strandkanten o bygga sandslott ligger inte för henne utan det är full rulle rätt ut tills man inte bottnar längre...

Svar på tråden Kärringmaffian del 13