Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
30grader varmt *pust*
När jag åkte hem kände jag - näe fanken jag orkar inte fixa middag idag, vi kör kräm o mjölk och smörgås...
Ringde Paul och serverade ide´n
- Kan du inte köpa en grillad kycjklig
- Ja okey, med potatissallad?
- Nej, gör en pastasallad...
Men what the fuck
Jag ville ju inte hålla på att "laga" mat... Pastasallad ja då måste det kokas pasta, skäras grönsaker.... Pyssel med andra ord - jag ville ju bara ha nå´t snabbt, smidigt o enkelt som bara kunde serveras 
Jo jag vet att Paul inte anser att kräm o mjölk är middag men jag tycker att är det såhär varmt och man har ätit en stadig lunch vilket både han o Linn gjort så är det ok ngn enstaka gång...
Men men....
*pastasallad på menyn*
Avsnitt två i Fam. Ahlgrens middags bekymmer
* Linn tjatar om korv & potatismos, vägrar att ge sig - mamma fixar pulvermos o kokt korv
Samtidigt sätter mamma på pastavatten. lagom när vattnet kokat upp och pastan placerats i kastrullen ringer maken.
- Dom ringde från Eurosport o undrade om jag kunde ta en sändning vid midnatt, men jag kommer hem och äter middag iallafall....
Efter en stund enas vi om att det är rätt menlöst att han åker hem för att äta middag och sen åker de sex milen tillbaka, men tanken var ju god...
Nåja, min önskan om at slippa laga middag i värmen förvandlades till att få laga mat två ggr
Nåja, pastasallad med kyckling, körsbärstomater,gurka, ananas,sallad & ost är ju rätt got när man tänker efter
Tilläggas bör att jag känner mig betydligt piggare nu än vad jag gjorde för tre timmar sen, kan det bero på att vi har korsdrag och desutom takfläkten på
Linn
Fasiken vad det är gnälligt... Inte alls likt henne så kanske är det nå´t mög på gång iallafall
Heisan: Synd att Sandra konstrade, hoppas att hon kommer på bättre tankar så att ni kan fixa ett nyt samtal ![]()
Här blir det sallad med räkor, cocktailtomater, rostad paprika, oliver, gröna bönor o chilimajonnäs.
Grannens äldste son knackade på o sa att eftersom han just klippt deras lilla gräsplätt på framsidan av huset kunde han ta vår med, när han ändå var i farten. Jag gav honom en kall öl, o han blev så glad att han sopade också. Jag insåg att det var den sista ölen i kylen, men lyckades hitta två nya att lägga in, så maken behöver inte gnälla heller. Alla är glada.