• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • modestyonly

Gomorron!
    Lite lätt sliten är man efter en festivalhelg!! Inte alkoholen som är boven den här gången, man drack bara öl och den stod mig upp i halsen till slut!! Solen däremot, fötterna har varit så svullna, efter värmen kombinerad med stå och gå i timmar!!

Vi fick också göra en liten roadtrip, då vi hoppade på fel spårvagn och missade vårat tåg!!! Billigt som fan, tur man är jävligt rik, eller inte

• S vali s
    {#lang_emotions_demon} Igår morse var Linn inne på sitt rum och lekte i över en timme, när hon var färdig stängde hon dörren och sen igår kväll så somnade hon inne hos oss, varken Paul eller jag orkade bära in henne till hennes säng så hon blev kvar hos oss...
    Nu skulle Linn och jag gå ner och hämta en klänning till henne i hennes garderob och gissa om mina ögon blev som fågelholkar när jag öppnade dörren...
    Hennes rum var välstädat i lördagskväll, nu
    Inte en pryl i hyllorna - allt ligger huller om buller på golvet, typ 80% av hennes kläder ligger på hennes säng istället för i garderoben {#lang_emotions_demon}

Gissa en som ska få hjälpa till att städa samt lägga tillbaka alla kläder i garderoben. Linn kunde för sitt liv inte förstå varför jag blev arg - Mamma jag har ju bara lekt och tagit fram kläder
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-29 10:17:55 följande:
    Gomorron!Lite lätt sliten är man efter en festivalhelg!! Inte alkoholen som är boven den här gången, man drack bara öl och den stod mig upp i halsen till slut!! Solen däremot, fötterna har varit så svullna, efter värmen kombinerad med stå och gå i timmar!!Vi fick också göra en liten roadtrip, då vi hoppade på fel spårvagn och missade vårat tåg!!! Billigt som fan, tur man är jävligt rik, eller inte
    Låter som ett mindre bra avslut på helgen men det är väl smällar man får ta
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-29 09:37:57 följande:
    Jag bar ut lite baljor i olika storlekar i trädgården för att Gustav skulle kunna leka med vatten. För att fylla dem sprang jag fram och tillbaka med en mindre hink, som jag fyllde i tvättstugan. Problemet var bara att Gustav tömde ut vattnet nästan lika snabbt som jag fyllde på det
    Du får springa fortare nästa gång
  • MRSVi

Alice o jag började dagen med en sväng till parken, sen gick vi hem, hon var varit i son plaskpool, o i grannens plaskpool, jag har hängt tvätt, fyllt poolen, hämtat badleksaker, torkat henne, smort in henne, hämtat juice... fast jag fick faktiskt sitta en stund i solen också. Nu har vi kommit in för lunch, o för att svalka av oss... jag gillar värmen!

• MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-29 14:17:25 följande:
     Igår morse var Linn inne på sitt rum och lekte i över en timme, när hon var färdig stängde hon dörren och sen igår kväll så somnade hon inne hos oss, varken Paul eller jag orkade bära in henne till hennes säng så hon blev kvar hos oss...Nu skulle Linn och jag gå ner och hämta en klänning till henne i hennes garderob och gissa om mina ögon blev som fågelholkar när jag öppnade dörren...Hennes rum var välstädat i lördagskväll, nu Inte en pryl i hyllorna - allt ligger huller om buller på golvet, typ 80% av hennes kläder ligger på hennes säng istället för i garderoben Gissa en som ska få hjälpa till att städa samt lägga tillbaka alla kläder i garderoben. Linn kunde för sitt liv inte förstå varför jag blev arg - Mamma jag har ju bara lekt och tagit fram kläder
    Om hon inte börjar hjälpa till att städa nu lär hon nog aldrig göra det, så jag håller med dig där.
  • S vali s

Linn och jag var in till Norrtälje på fm och jag ska nu sätta upp en minneslapp på kylskåpsdörren med texten "Undvik Norrtälje den närmaste tiden..."
    Månda fm brukar vara väldigt lugn därinne men idag var det totalt kaos, massor av folk, idioter som parkerar som rikspuckon, folk som bufflar och trängs...
    Va f*n är det för mening med semester om man inte ens kan ta sig tid att stå i kön på KappAhl utan att muttra bara för att det är typ två-tre för en i kön
    Det är synd om människorna som inte ens har vett att stressa ner o ta´t lungt när dom är på semester...

Nåja, jag fyndade iallafall. Köpte 2 topar, 2 tunikor o ett par shorts till mig och en "ballerinakjol" till Linn - allt på rea och dessutom hade jag 20% ytterligare på reapriset så jag pröjsade 403:-, ordinarie pris hade landat på 945:- så jag kände mig rätt nöjd

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-29 14:20:23 följande:
    Alice o jag började dagen med en sväng till parken, sen gick vi hem, hon var varit i son plaskpool, o i grannens plaskpool, jag har hängt tvätt, fyllt poolen, hämtat badleksaker, torkat henne, smort in henne, hämtat juice... fast jag fick faktiskt sitta en stund i solen också. Nu har vi kommit in för lunch, o för att svalka av oss... jag gillar värmen!
    Jag lyckades ochså få sitta i typ fem minuter medans Linn plaskade i sin pool
    Jag gillar ochså värmen, om jag får betrakta den från skuggsidan
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-29 14:22:19 följande:
    Linn och jag var in till Norrtälje på fm och jag ska nu sätta upp en minneslapp på kylskåpsdörren med texten "Undvik Norrtälje den närmaste tiden..."Månda fm brukar vara väldigt lugn därinne men idag var det totalt kaos, massor av folk, idioter som parkerar som rikspuckon, folk som bufflar och trängs...Va f*n är det för mening med semester om man inte ens kan ta sig tid att stå i kön på KappAhl utan att muttra bara för att det är typ två-tre för en i kön Det är synd om människorna som inte ens har vett att stressa ner o ta´t lungt när dom är på semester...Nåja, jag fyndade iallafall. Köpte 2 topar, 2 tunikor o ett par shorts till mig och en "ballerinakjol" till Linn - allt på rea och dessutom hade jag 20% ytterligare på reapriset så jag pröjsade 403:-, ordinarie pris hade landat på 945:- så jag kände mig rätt nöjd
    Lyckad shopping, sånt gillar vi!
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-29 14:21:14 följande:
    Om hon inte börjar hjälpa till att städa nu lär hon nog aldrig göra det, så jag håller med dig där.
    Jag blev smått galen, jag har oerhört svårt att förstå det där "riva fram allt" betendet
    Just det gör mig galen eftersom det enda jag tycker att vi tjatar om är just, plocka undan det du lekt klart med innan du tar fram något nytt....
Svar på tråden Kärringmaffian del 13