Inlägg från: modestyonly |Visa alla inlägg
  • modestyonly

Kärringmaffian del 13

S vali s skrev 2009-08-13 21:50:16 följande:
    På tal om mat... vår middag blev mkt mkt god om jag får säga det själv Jordnötssåsen till kycklingspetten var mumma
    Recept tack Både på marinad och sås!!!
  • modestyonly
    MRSVi skrev 2009-08-13 22:44:59 följande:
    En fuskvariant av jordnötssås är att blanda sweet chili sauce o crunchigt jordnötssmör i kastrull, o värma på låg värme...
    Fuskvarianter gillar jag! Jag har haft ett recept, men vet inte om jag har kvar det!!
  • modestyonly
    Heisan skrev 2009-08-13 21:50:45 följande:
    Här öser regnet ned o jag eldar o sågar, eller rättare sagt-sågar o eldar...Eldade upp ett par gamla gavlar till en barnsäng o de var tamigtusan näst intill omöjliga att få fyr på-de glödde mest. Bröddeg är på jäsning, Sandra gör smycken o de Emma o Morgan kollar film, Lynnen sover sedan ett tag tillbaka...Jag ska utfodra hundar o ta ut dem o sedan så skall jag gå o lägga mig i min förstörda säng. Adina har börjat kissa i den på natten-inte om jag ligger i den, men om jag gått till Lynnens säng o Emma o Morgan sover i sängen. O hon kissar inte lite heller. Brukar komma runt halvlitern.Nu har det hänt ett par gånger så jag är mindre glad o slänger sängen så fort jag har pengar att köpa en ny för...
    Vad är det för fel på hunden då? Så liten är den väl inte att den ska kissa inne fortfarande??
  • modestyonly
    MRSVi skrev 2009-08-13 22:58:18 följande:
    Jag gjorde efter ett recept en gång, jag hackade jordnötter så det stod härliga till, rev ingefära, pressade vitlök o vad mer det nu var i, skitjobbigt för man måste röra hela tiden så det inte brändes... varianten jag nämnde ovan är betydligt enklare!
    Vad har du för proportioner på ett ungefär?
  • modestyonly
    Kazeer skrev 2009-08-14 09:38:27 följande:
    Det verkar inte bli någon regnmätare i koppar till Mats. Jag har bara lyckats hitta ett enda företag som tillverkar dem. Rättare sagt, som har tillverkat dem. De slutade för fyra år sedan
    Det är isf om det är någon hantverkare som tillverkar såna, som inte finns på nätet! Har ni inga såna i Malmö?? Nån liten hantverksby av något slag?
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-14 10:37:47 följande:
    Det blir en tur in till Sthlm, kanske ett besök på Kulturfestivalen där det verkar finnas en del för barn
    Jag fick en tidning om det, men nu ska jag ju jobba hela helgen, så det blir att koncentrera sig på det! Men det finns säkert en del som Linn skulle uppskatta...lite sämre med program för mutanter däremot
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-14 11:09:02 följande:
    Jag skummade hemsidan snabbt och konstaterade att det fanns en del för Linn, vi får se om inte annat så finns ju alltid BR och Olssons tyger
    Ja absolut, det finns alternativ!!
  • modestyonly
    MRSVi skrev 2009-08-14 12:08:15 följande:
    Vi var ute o handlade, en affär gjorde ett sånt deal där man fick en huvudrätt, en sidorätt, en efterrätt o en flaska vin för tio pund... jag gillar sånt! Så maken o jag äter musslor i kväll, sidorätten var en stor folieform med potatis o grönsaker med dressing, redo att ställa in i ugnen, perfekt för mig o barnen till fisken i morgon, efterrätten åkte in i frysen, o vinet går väl åt vid ett eller annat tillfälle.
    Låter som en mycket bra deal

Nu dags för mig att åka och jobba, känns som en mindre rolig deal idag, men bara att göra det
Svar på tråden Kärringmaffian del 13