• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer

Gustav och jag har haft en trevlig - och VARM - dag hos morfar i Malmö. Vi var en stund på stranden. Gustav stod mest i vattenbrynet och kastade sten. Sedan mötte Mats upp oss för lunch. När han sedan gick tillbaka till jobbet, fortsatte vi andra promenera i Västra hamnen och Scaniaparken. Vi passerade bl a Stapelbädden (?) som är en stor skateboard"arena". Gustav blev helt salig när han såg alla som åkte skateboard.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-08-05 17:13:07 följande:
    Min bror och jag hade våningssäng, när vi var små. Jag sov i den översta sängen. En natt vaknade mina föräldrar av en duns. Jag hade lyckats rulla under brädan, som skulle hindra mig från att ramla ur sängen. Jag låg på golvet och sov. Jag hade inte märkt något av fallet.
    När Joakim var tre hade han en sån där "halvhög" loftsäng, dvs sängen var i brösthöjd på oss vuxna. Han övade så fint på att ta sig upp o nerför stegen som var på kortänden, de första nätterna fixade han det alldeles galant och kom på egen hand till oss.
    Efter ett par nätter vaknade vi av att han ropade på oss, halvsovande o lata som vi var så svarade vi att han skulle komma till oss, Joakim fortsatte att gnälla och ropa och efter en stund gick jag in till honom, då hängde han längs långsidan och fladdrade med benen i luften....
    stackrs liten....
    Men nu många år efteråt så kan man ju skratta åt det

Planerna blev ju radikalt förändrade för den här dagen, eller... ja Linn och jag fullföljde planen som det var tänkte och hade riktigt riktigt mysig i Humlan
    Linn träffade en liten kis på 2år som hon hade jättekul med och hans mamma var hur trevlig som helst, vi satt o pratade medans barnen lekte, fikade tillsammans, var vid duschen/vattenleken som finns där och... ja kort sagt vi hade supertrvligt.
    Kul när man möter någon helt ny människa bara "sådär" och som det känns som om man känt varandra länge
    Efter Humlan gick Linn o jag en sväng på stan och på hemvägen stannade vi till vid "nya" badet som vi hittade förra veckan och badade där i två timmar.
    Väl hemma igen passade jag på att plocka lite mer körsbär och röda vinbäe och kokade en omgång saft - så kort sagt en dag som började i moll blev till slut en riktigt mysig dag ändå
  • stora storken

God kväll....

Vi har också badat idag....men i pool hos kompisar...mycket skönt...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-08-05 19:52:21 följande:
    God kväll.... Vi har också badat idag....men i pool hos kompisar...mycket skönt...
    Härligt

Åhhh... i morgon ska jag få sniffa bebis *mysigt*
  • modestyonly

Undrar vad jag skrev i morse, jag använder min nygamla dator igen och musplattan är så känslig, ibland hoppar halva texten bort eller byter plats! Skumt..!!

Skönt att ni hade en bra dag, jag har som vanligt jobbat och idag var det varmt! Men som tur är, är vi synkade, både personalen och dom gamla är ganska avslagna!!

• S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-05 21:09:05 följande:
    Undrar vad jag skrev i morse, jag använder min nygamla dator igen och musplattan är så känslig, ibland hoppar halva texten bort eller byter plats! Skumt..!!Skönt att ni hade en bra dag, jag har som vanligt jobbat och idag var det varmt! Men som tur är, är vi synkade, både personalen och dom gamla är ganska avslagna!!
    Skönt att ni e synkade, ve o fasa för avslagen personal o hispiga gamla
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-05 21:24:32 följande:
    Skönt att ni e synkade, ve o fasa för avslagen personal o hispiga gamla
    Ja hemska tanke!
    Funderar på att lägga mig och läsa! Om jag har tur somnar jag i tid, vill hinna göra lite nytta imorgon innan jag jobbar!!
  • Heisan

Kikar in-om ni ens har märkt att jag inte varit närvarande..
    Jag är trött o åter trött, vi har vänt dygnet ordentligt o Lynnen har börjat dagis denna vecka, 15 timmar pga av att kommunen är knäpp o rektorn är på semester-men på mån blir det ordning igen...

Vi har plockat härliga kantareller-tillbringade 4 timmar i skogen igår o de busade tamigtusan hela tiden...
    Blåbär finns det i massor o i morgon blir det paj, blåbärsmuffins är redan avklarade...

Hoppas att allt är bra med alla-har ett mobiltkontantbredband o eftersom jag har ett intresse för serier så är det där jag lägger de dyrbara megabitarna..

• MRSVi
    Heisan skrev 2009-08-05 22:49:34 följande:
    Kikar in-om ni ens har märkt att jag inte varit närvarande.. Jag är trött o åter trött, vi har vänt dygnet ordentligt o Lynnen har börjat dagis denna vecka, 15 timmar pga av att kommunen är knäpp o rektorn är på semester-men på mån blir det ordning igen...Vi har plockat härliga kantareller-tillbringade 4 timmar i skogen igår o de busade tamigtusan hela tiden...Blåbär finns det i massor o i morgon blir det paj, blåbärsmuffins är redan avklarade...Hoppas att allt är bra med alla-har ett mobiltkontantbredband o eftersom jag har ett intresse för serier så är det där jag lägger de dyrbara megabitarna..
    Oj vilken tur du har, kantareller som är så gott!
Svar på tråden Kärringmaffian del 13