• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Caffreys
    S vali s skrev 2009-08-10 08:57:59 följande:
    Morrn morrn nyvakna brudar Jag har precis läst en tråd här på FL och fått veta att jag sexualiserar min dotter pga av att jag låter henne använda bikini när hon badar   en bikini hon f.ö valt helt på egen hand och som hon tycker är jättefin - men,  men småflickor ska ju inte få känna sig fina dom ska bara vara tuffa och är deras egen vilja att ha en bikini så ska man förklara för dom att det är fel, fel, fel eftersom det sänder ut fel signaler varför blir man så trött ibland
    Helst ska man väl klä sina döttrar i killshorts och camokläder, stora tröjor mm mm.
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-10 08:57:59 följande:
    Morrn morrn nyvakna brudar Jag har precis läst en tråd här på FL och fått veta att jag sexualiserar min dotter pga av att jag låter henne använda bikini när hon badar   en bikini hon f.ö valt helt på egen hand och som hon tycker är jättefin - men,  men småflickor ska ju inte få känna sig fina dom ska bara vara tuffa och är deras egen vilja att ha en bikini så ska man förklara för dom att det är fel, fel, fel eftersom det sänder ut fel signaler varför blir man så trött ibland
    Men det beror ju helt på vad man har för typ av bikini, man behöver ju inte köpa string bikini
  • Kazeer
    modestyonly skrev 2009-08-10 08:53:15 följande:
    Rusta rear ut sina stora grillar....om det är gasolgrill ni vill ha??Jag är ute efter en bordsgrill, den vi hade stod kvar ute i regnet...
    Nej, ingen gasolgrill. Mats vill ha kolgrill. Den grillen vi hittade i våras var fyrkantig med lock och hade höj- och sänkbart galler. Men enligt killen jag pratade med idag så är kombinationen lock och höj- och sänkbart galler inget att rekommendera. Om grillen har lock kan höj- och sänkbarheten inte göras så stor som den behöver vara för att ha någon effekt. Så Mats måste bestämma sig för vad som är viktigast - locket eller gallret.
    BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Heisan

Hej..
    Jag hatar myggor.. Hatar, hatar, hatar, hatar...
    De är helt jefla galna....

Emma började på fritids idag-jag fick på nåder följa med in o lämna henne...
    Lynnen vart överlycklig över att hennes bästa kompis var tillbaka på dagis, hundarna smet ut ur bilen o stod helt plötsligt i hallen till dagis-överlyckliga....

Pratade med kommunen-Lynnen kommer att få gå 25 timmar, så hon kommer att gå mån-tors...9-15. Lagom o helt ok...

Snart ska vi till stallet, jag borde bara baka bröd först.

• Kazeer

Det känns som om min energi har kommit tillbaka. De senaste två-tre månaderna har jag inte orkat eller haft lust att göra nästan någonting. Men nu känns allting mycket lättare och jag kan börja ta itu med allting som har blivit liggande, både måsten och nöjen

• Kazeer

Nu ska jag se till att göra mig i ordning och väcka Gustav. Han åt två portioner av lunchen och sedan somnade han omedelbums. Vi ska köra till Lund och hämta mormor och sedan ska vi ge oss ut och se om vi kan hitta några födelsedagspresenter till Mats.

• modestyonly
    Kazeer skrev 2009-08-10 12:19:40 följande:
    Det känns som om min energi har kommit tillbaka. De senaste två-tre månaderna har jag inte orkat eller haft lust att göra nästan någonting. Men nu känns allting mycket lättare och jag kan börja ta itu med allting som har blivit liggande, både måsten och nöjen
    Vad skönt det måste kännas! Jag var också extremt trött i början av min graviditet, kändes som om kroppen var fylld med bly...och du sov ju så dåligt redan innan du blev gravid, måste ta på krafterna, det också,..
    Hur går det med jobb till hösten??
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-08-10 12:19:40 följande:
    Härligt

jag har förträngt hur sjukt trött jag var i början av graviditeten

Jag har ägnat fm till att rensa klart i Linns rum, nu är det bara "pimpet" kvar dvs jag ska sy nya överdrag till hennes kuddar
    dessutom har jag hunnit kära två maskiner tvätt och bakat blåbärsgrottor
    Den late får brått när det blir kväll
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-10 12:44:11 följande:
    Härligt jag har förträngt hur sjukt trött jag var i början av graviditeten Jag har ägnat fm till att rensa klart i Linns rum, nu är det bara "pimpet" kvar dvs jag ska sy nya överdrag till hennes kuddar dessutom har jag hunnit kära två maskiner tvätt och bakat blåbärsgrottor
    Vad du har jobbat bra Jag har gjort litegrann, men om jag ska komma nån vart måste jag nog få lite mer fart på mig själv..
Svar på tråden Kärringmaffian del 13