Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Oj vad händer...
...skickar tomt...
Fy vilket väder vi haftidag - det har öst ner....i morgon ska vi ut och grilla med kunder och medarbetare...hoppas på bra väder... ![]()
Halloj. Detta var min dag:
Barn i tid till skolan.
1 timme mys med Lynnen sedan dagis.
Stallet-ridtur ut i regnet-Hälge fick pröva hovarna i skogen.
Ut med hundarna i skogen-plockade ca 2 liter stooora kantareller på en halvtimme.
Kom hem-åt frukost-somnade.
Hämtade barn.
stekt pannkakor med hjälp av Lynnen-fast hon tröttnade-Tar tid att steka smet på 2 liter mjölk...
O nu sitter jag här...
Jag har läst saga för Gustav. Den handlade om Tummen, Tummemamman och Gullet. Gullet fick glasögon. Sedan sjöng jag Sov du lilla videung, Trollmors vaggvisa, Blinka lilla stjärna och Gläns över sjö och strand. Nu håller Gustav på att somna.
*gäsp*
Linn och jag har precis kommit hem, först jobb för min del o dagis för Linnsans del
Hämtade Linn direkt efter jobbet, dvs vid fyra och åkte sen in till Norrtälje
Lyckades avverka 3 butiker med "ridsports prylar" och kunde surt konstatera att det minsta i ridbyxväg som fanns var storl 12ocl och i stövel/skoväg från 28 och uppåt 
Kollade precis både Hööks och Börjes hemsidor och fann att det var samma storlekar även där
Trkigt... ja ja jag vet att man inte behöver vare sig ridbyxor eller ridstövlar när man böärjar på ridskola men nu vill jag att min dotter ska ha det så nu är jag sur ![]()
![]()