• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer

God morgon!

Jag slumrade på soffan igår kväll fram till nio då Mats kom hem. En snabb dusch - så skönt efter en klibbig dag - och sedan väntade sängen. Medan Mats duschade kom Gustav tassande och sedan var hela familjen samlad.

När Gustav vaknade i morse, vände han sig mot Mats och sade: Pappa ... pappa ... pappa... Till slut fick han en reaktion från sin far och då fortsatte han: Pappa hemma nu.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • modestyonly

Idag har vi inga allvarliga planer förrän ikväll, då jag ska på föräldramöte!!
    Jag ska sätta en färg i håret om en liten stund och lägga upp lite auktioner!!

• Kazeer

Vi har haft en mäklare här på förmiddagen. Jag tror vi har gått igenom de flesta mäklarna i/runt Kävlinge. De har varit och tittat på vårt hus och uttalat sig om ett möjligt försäljningspris. Dagens mäklare var utan tvekan den som gav bäst intryck, så det känns bra att ha träffat honom även om vi med största sannolikhet inte kommer att sälja huset nu. Eventuellt kommer han att värdera om vårt hus, så att vi kan bli av med topplånet - inte helt fel.

Det är soligt och fint väder idag också. Jag har en bulldeg på jäsning som jag snart ska ta hand om.

Jag har gått igenom mina DVD-filmer och satt in dem i min nya lilla "DVD-väska" från IKEA. Det är så skönt att slippa alla DVD-fodral. Inte för att jag har så många filmer, ca 25 st. Nästa projekt blir att få Mats att göra något liknande. Han har säkert 100 filmer och kan vi bli av med alla de fodralen också, så kommer jag att jubla! De tar så mycket plats! Och fula är de också!

• Kazeer

Lunchen avklarad. Mats är iväg och slänger kartonger, plast mm. Ett välbehövligt arbete, eftersom vi höll på att drukna i återvinningsmaterial här hemma

Doften av kanelbullar sprider sig genom huset...

• MRSVi
    modestyonly skrev 2009-08-27 10:10:14 följande:
    Idag har vi inga allvarliga planer förrän ikväll, då jag ska på föräldramöte!!Jag ska sätta en färg i håret om en liten stund och lägga upp lite auktioner!!
    Ny färg?
  • MRSVi

Min "dra ner på kolhydraterna plan" sprack fullkomligt. Jag såg chipspåsar som lockade med att man kunde vinna en traktor om man köpte dem... plötsligt kändes det som om det kunde vara skoj att ha en traktor!

• Kazeer
    MRSVi skrev 2009-08-27 14:52:56 följande:
    Min "dra ner på kolhydraterna plan" sprack fullkomligt. Jag såg chipspåsar som lockade med att man kunde vinna en traktor om man köpte dem... plötsligt kändes det som om det kunde vara skoj att ha en traktor!

En traktor kanske kan vara bra att ha ... någon gång...
  • Kazeer

Mats har åkt iväg med Gustav för att få honom klippt.

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-08-27 11:43:07 följande:
    Vi har haft en mäklare här på förmiddagen. Jag tror vi har gått igenom de flesta mäklarna i/runt Kävlinge. De har varit och tittat på vårt hus och uttalat sig om ett möjligt försäljningspris. Dagens mäklare var utan tvekan den som gav bäst intryck, så det känns bra att ha träffat honom även om vi med största sannolikhet inte kommer att sälja huset nu. Eventuellt kommer han att värdera om vårt hus, så att vi kan bli av med topplånet - inte helt fel.Det är soligt och fint väder idag också. Jag har en bulldeg på jäsning som jag snart ska ta hand om.Jag har gått igenom mina DVD-filmer och satt in dem i min nya lilla "DVD-väska" från IKEA. Det är så skönt att slippa alla DVD-fodral. Inte för att jag har så många filmer, ca 25 st. Nästa projekt blir att få Mats att göra något liknande. Han har säkert 100 filmer och kan vi bli av med alla de fodralen också, så kommer jag att jubla! De tar så mycket plats! Och fula är de också!
    Här skulle det krävas rätt många "DVDväskor" vi har en hög Billyhylla med dubbla rader film på varje hylla
    Men vi har våra filmer ner i "hallen" på undervåningen där de inte stör
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-27 14:52:56 följande:
    En traktor är alltid bra....
Svar på tråden Kärringmaffian del 13