• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • Anton2005
    mwe skrev 2009-07-20 19:53:11 följande:
    Vi tänkte måla om vårat hus i vit färg och har lite funderingar ang tak... Vi kommer nog att byta taket till plåttak och funderar på färg i ärgad grön dvs koppargrön som bla kan ses på lusthuset som ses i Sommar med Ernst. Tror ni det blir för mycket med liknande tak över ett helt hus? Takytan är ca 80 kvm...
    Gud va svårt. Undra om det går att leta fram nå´t hus med sånt tak. Brukar inte stora gamla herrgårdar ha sånt eller är jag helt ute och cyklar nu. Jag tycker sånt tak är jätte fint...har bara så svårt att tänka mig hur det skulle bli....*funderar lite*
  • Anton2005
    Videli skrev 2009-07-20 20:02:35 följande:
    Har en lite fråga...Någon visade en vit radio i sin blogg som liknade en tivoli radio.Sen såg jag i en annan blogg om en Housekeeper Box med grå text. Någon som vet vilka bloggar jag menar?
    Är inte de gråa oxå från HD? Kan det vara en sån du menar.

Kanske denna radio. Vet att Camilla R pratade om någon radio från någon av de stora kedjorna för länge sen. Men hon har väl ingen blogg
    http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000ppenkzXH?ProductID=46jD4QFHqr4AAAEfS1h4gV.t&CatalogCategoryID=A4rD4QFHxR8AAAEOjidZtSzz
  • Videli
    mwe skrev 2009-07-20 19:53:11 följande:
    Vi tänkte måla om vårat hus i vit färg och har lite funderingar ang tak... Vi kommer nog att byta taket till plåttak och funderar på färg i ärgad grön dvs koppargrön som bla kan ses på lusthuset som ses i Sommar med Ernst. Tror ni det blir för mycket med liknande tak över ett helt hus? Takytan är ca 80 kvm...
    Nej det är jättefint, även på stora tak. Var barnflicka hos Tomas Ledin när jag var ynger och dom har ett landställe, underbart med koppartak som har blivit görn sååååå fiiint!
  • mammaninna

tjihooo!! nu är man butiksägare!! ni är välkomna med gratulationer!!

har man missat nåt här inne?? har alla det bra??

• 13 år emellan
    mammaninna skrev 2009-07-20 20:15:55 följande:
    tjihooo!! nu är man butiksägare!! ni är välkomna med gratulationer!! har man missat nåt här inne?? har alla det bra??
    Grattis!!!!

Videli:

Såg en hos anskurs kammare...

Anton:

Har också sett stoooora koppartak, å det är väldigt vackert!
  • Videli
    Anton2005 skrev 2009-07-20 20:11:11 följande:
    Är inte de gråa oxå från HD? Kan det vara en sån du menar. Kanske denna radio. Vet att Camilla R pratade om någon radio från någon av de stora kedjorna för länge sen. Men hon har väl ingen bloggwww.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/W...
    Jaha är det en HD,

Neej det är inte den radion, hmm sjutton då....
  • Anton2005
    mammaninna skrev 2009-07-20 20:15:55 följande:
    tjihooo!! nu är man butiksägare!! ni är välkomna med gratulationer!! har man missat nåt här inne?? har alla det bra??
    GRATTIS I MASSOR!!!!!!!!!!!!! Åh så skoj
  • mammaninna
    Anton2005 skrev 2009-07-20 20:27:23 följande:
    GRATTIS I MASSOR!!!!!!!!!!!!! Åh så skoj
    tackar, tackar!!
  • mammaninna

13 år emellan skrev 2009-07-20 20:22:32 följande:

Grattis!!!!Videli:Såg en hos anskurs kammare...Anton:Har också sett stoooora koppartak, å det är väldigt vackert!
    Åh, tack, tack..
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3