• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • misak

Tjock kulan skrev 2009-07-20 20:56:36 följande:

Minns att du bor i "mina" trakter, kanske detta kunde vara något. Jag köpte en liknande själv i förra veckan annars hade jag lagt rabarberna på denna skänken själv . Vet inte om det är detta du är ute efter men....www.blocket.se/helsingborg/Antik_skank_226699...
    Tack för tipset! Ringde på den, men någon hade tingat den! Förmodligen samma person som tingat de andra objekten jag ringt på i helgen. Personen i fråga är på semester o ska sätta in pengar till vederbörande på deras konto. Samma historia hos alla! åh min otur! Men samtliga har fått mitt nummer o ska höra av sig om det inte blir något köp!
  • Tjock kulan
    misak skrev 2009-07-20 21:11:44 följande:
    Tjock kulan skrev 2009-07-20 20:56:36 följande: Tack för tipset! Ringde på den, men någon hade tingat den! Förmodligen samma person som tingat de andra objekten jag ringt på i helgen. Personen i fråga är på semester o ska sätta in pengar till vederbörande på deras konto. Samma historia hos alla! åh min otur! Men samtliga har fått mitt nummer o ska höra av sig om det inte blir något köp!
    Har du ringt på denna med, bra pris och redan avlutad
  • misak

Tjock kulan skrev 2009-07-20 21:25:10 följande:

Den hade jag inte hittat, men ringde nu o ska dit i morgon fm, håll tummarna!!!! Han hade t o m ett skåp till som var likadant i bättre skick!
  • 13 år emellan
    Anton2005 skrev 2009-07-20 20:31:44 följande:
    Brukar gnälla lite i vita hem tråden så nu gnäller jag lite här ist. Varför har vi två trådar så man måste hoppa imellan???? Så många som skriver i båda iaf. Jag vill ha en tråd!
    Håller med...
  • mariaw

Nu har vi kikat runt lite på tak och det lutar åt att vi kommer välja en mer diskret färg än grönfärgad koppar. Det är ju super fint på stora hus typ herrgårdar och trots att vi bygger ut kommer det inte bli en herrgård hihi... Det blir nog en mörkgrå nyans som är mer diskret och passar bättre in i omgivningen...

• Anton2005
    mwe skrev 2009-07-20 21:50:53 följande:
    Nu har vi kikat runt lite på tak och det lutar åt att vi kommer välja en mer diskret färg än grönfärgad koppar. Det är ju super fint på stora hus typ herrgårdar och trots att vi bygger ut kommer det inte bli en herrgård hihi... Det blir nog en mörkgrå nyans som är mer diskret och passar bättre in i omgivningen...
    Men bygger ni till lite till så är det snart som en herrgård :) Kommer bli jätte snyggt!

Tack för länken om fönstren, hittade även tanumsfönster (vet inte om det kanske var J som tipsade om det) och de hade exakt såna fönster vi vill ha. Jag får nog ge mig när det gäller handtag. Ska jag någonsin orka/kunna putsa de på öv så måste vi nog ha vändbara, inte såna man öppna utåt, tror vi har runt 24-25 fönster som behöver putsas {#lang_emotions_surprised}
  • Sagalin

Tack Anton för svar om höjd på er panel i trappan.
    Fast nu har jag ett annat förslag på lite högre panel i trappan. Eftersom jag har makens dator så har jag inga bilder att visa.

Att vi har två trådar hör ihop att det var några som blev lite osams och inte kunde hålla till i samma tråd utan det startades upp en ny tråd. Men jag tror inte det är så många som skrev i den förra året som skriver nu.

• Anton2005
    Villa Nordåker skrev 2009-07-21 07:37:35 följande:
    Tack Anton för svar om höjd på er panel i trappan.Fast nu har jag ett annat förslag på lite högre panel i trappan. Eftersom jag har makens dator så har jag inga bilder att visa.Att vi har två trådar hör ihop att det var några som blev lite osams och inte kunde hålla till i samma tråd utan det startades upp en ny tråd. Men jag tror inte det är så många som skrev i den förra året som skriver nu.
    Trist att ni har dåligt väder på semestern, det blåser rätt bra här oxå och det verkar inte bli någon direkt sommar.

Nej precis det verkar inte vara några av de som skriver därför skulle det vara trevligt att bara ha en tråd igen :)

Vi ska åka bort på torsdag, 5 dagars semester hela familjen och det är den enda semester sambon har i sommar. Nu ikväll kommer sambons kompis med flickvän hit för att sova över, helt oplanerat och vi har massor att göra. Han bor i thailand i vanliga fall så det är ju inte precis så man säger nej men jag blir så stressad av alla måsten och allt som ska göras så det känna som jag håller på att bli tokig. Algot fick spruta igår och blev för första gången jätte hängig så vi har inte fått sova mycket heller. Ibland kan det vara svårt för par som inte har barn och förstå hur mycket det är att göra med barnen, dag som natt.
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3