• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • M  i  a

Alla skriver inte i bägge trådarna, jag hänger bara här. Huruvida lägren ff existerar eller inte vet jag inte men jag tror nog att personerna som inte känner sig välkomna i andra tråden skulle bli både ledsna och känna sig icke välkomna om tråden de hänger i plötsligt försvinner. Alla hänger vi på FL i perioder och särskilt nu sommartid är det kanske inte högaktuellt att sitta vid datorn.

• Videli

Mia,

Tur att du håller i rodret då...

• Anton2005
    M i a skrev 2009-07-21 14:46:44 följande:
    Alla skriver inte i bägge trådarna, jag hänger bara här. Huruvida lägren ff existerar eller inte vet jag inte men jag tror nog att personerna som inte känner sig välkomna i andra tråden skulle bli både ledsna och känna sig icke välkomna om tråden de hänger i plötsligt försvinner. Alla hänger vi på FL i perioder och särskilt nu sommartid är det kanske inte högaktuellt att sitta vid datorn.
    ok då får vi köra på såhär. Ingen ska behöva bli ledsen
  • M  i  a
    Videli skrev 2009-07-21 14:49:22 följande:
    Mia, Tur att du håller i rodret då...
    vad menar du?
    Anton2005 skrev 2009-07-21 14:50:08 följande:
    ok då får vi köra på såhär. Ingen ska behöva bli ledsen
    ja jag vet ju inte, jag bara känner att det inte ska avslutas nån tråd utan att de personer det också rör ska ha rätt att säga vad de känner.
  • Anton2005

Tror att det är för att min mammaledighet snart är slut men jag känner att vi måste fixa och dona med allt här hemma helt plötsligt. Vi måste köpa inredning till barnens garderober, riva ner tak, fixa småsaker som inte blivit gjorda tidigare mm. Någon som känner igen sig? tror inte sambon tycker det är så kul men mitt ryck o allt som myste göras hi hi

• Gummsan82

Camilla R skrev 2009-07-21 14:23:19 följande:

Bärsmulpaj är alltid gott! Vi gjorde en i helgen på blåbär som barnen plockat och både våra och grannens och vi vuxna gillade det, vem gör inte det???
    Kan man göra det på frusna bär?
    Anton2005 skrev 2009-07-21 14:26:59 följande:
    Mm gott det såg ut
    Har gjort "orginalrecetet" och det är lätt och smarrigt. Borde bli gott med bär.
  • numberone

Hej sötisar!!

Tänkte att jag lämnar ett litet avtryck så ni vet att jag lever fortfarande... Vi har det en aning tufft just nu, framför allt jag som fått så mycket tillbaka kring ellens förlossning och hur livet blev där. Jag kan inte koppla av och ta in att Agnes mår helt ok utan "letar fel" och hittar. Jag är jätte rädd! Agnes har blivit något bättre med sin lilla mage och det är skönt mitt i all röra.

Men jag har hunnit gå på en super loppis, tyvärr öste regnet ner så det blev inte så mycket shoppat, ser fram emot en ny runda på samma ställe i september. Jag fick iallafall tag på två lampor som jag håller på att måla. JAg vill ha in lite mer svart och silver så det blir en lite ruffare stil. Är vansinnigt trött på pasteller och tjejernas kläder som nästan bara är rosa räcker. "Vi" är även i full gång med att hacka upp betonggolvet i tvättstugan och hoppas på att kunna beställa ett lass med ny betong i nästa vecka. Har min pappa till hjälp och det underlättar en hel del.

KRAM

• Anton2005
    numberone skrev 2009-07-21 15:14:17 följande:
    Hej sötisar!!Tänkte att jag lämnar ett litet avtryck så ni vet att jag lever fortfarande... Vi har det en aning tufft just nu, framför allt jag som fått så mycket tillbaka kring ellens förlossning och hur livet blev där. Jag kan inte koppla av och ta in att Agnes mår helt ok utan "letar fel" och hittar. Jag är jätte rädd! Agnes har blivit något bättre med sin lilla mage och det är skönt mitt i all röra. Men jag har hunnit gå på en super loppis, tyvärr öste regnet ner så det blev inte så mycket shoppat, ser fram emot en ny runda på samma ställe i september. Jag fick iallafall tag på två lampor som jag håller på att måla. JAg vill ha in lite mer svart och silver så det blir en lite ruffare stil. Är vansinnigt trött på pasteller och tjejernas kläder som nästan bara är rosa räcker. "Vi" är även i full gång med att hacka upp betonggolvet i tvättstugan och hoppas på att kunna beställa ett lass med ny betong i nästa vecka. Har min pappa till hjälp och det underlättar en hel del. KRAM
    Hej

Skönt att höra att Agnes mage är bättre men det måste vara jätte jobbigt för dig att så mycket kommer tillbaks. Hoppas att du har många nära och kära runt omkring dig som kan hjälpa till när det behövs. Kram
  • Videli
    Anton2005 skrev 2009-07-21 16:13:06 följande:
    Videli-Finns bild på trappen i andra tråden...eller mitt galleri såklart med :)
    Hihihi du och jag hoppar fram o tillbaka som två gräshoppor nuförtiden

Såg den, det är såå fint hemma hos er riktig Grosshandlarvilla
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3