• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • mage06

Ari Gold skrev 2009-07-29 12:36:47 följande:

Mage06: Loppis utomlands àr ju sà kul! Nàsta àr funderar vi pà at bila genom Europa (utan barn och med minibuss) och bara besòka markander och loppisar! Min strategi brukar vara at kòpa allt som àr vettigt pris utan att fundera 100 ggr pà om det àr ràtt fòr mig, och sà sàljer jag vidare sàdant jag ej vill ha kvar. Sambon àr mer av en velpelle. Fast vi har ocksè tànkt ta med barnen till Italien nàsta àr.. och sparar till vàr USA-resa nàstnàsta...sà det blir at hàlla ordning pà slantarna detta àret.
    Ja det är verkligen ett superroligt sätt att uppleva andra länder på, rota bland deras gamla s-t *hihi*. Dessutom kommer man ofta till genuina platser som man inte skulle komma till annars. Nu hade jag bara lite för stram budget så jag tappade lusten lite tror jag... Det är ju så härligt att bila i Europa! Vi bilade till Rom en gång där min dåvarande mans moster bor. Det var en helt fantastisk resa. Vi bodde för det mesta i hyrda rum. De flaggar ju Zimmer frei mest hela vägen och det var supertrevligt och fräscht att bo hemma hos folk. Fick veta så mycket mer om platserna vi var på och se så mycket annat... Var i Italien är ni?

Angående "Min lilla verandas" tråkiga erfarenhet så tror jag att man får se det hela som en upplevelse i sig. Det blir nog lätt en besvikelse om man åker ner för att det skall bli billigt. Sen är det nog, som sagt, viktigt att planera i förväg om resans mål är just loppisar. För mig har det varit en bonus om jag hamnat på loppisar (förutom i Köpenhamn där jag kollar www.markedskalenderen.dk/marked/loppemarked.asp först)
  • Ari Gold

"Problemet" med utlàndska loppisar àr ju att man inte fàr med sig nàgot hem om man ej har bil. Vi var pà en fantastisk marknad i Bryssel fòrrfòra àret dàr de hade massor av annorlunda saker. Bla en enorm urtavla fràn nàgon kyrka/stadshus? som skulle vara sàà cool som vàggprydnad (fast ej hos oss utan i nagon làgenhet med hògt i tak och modern stil). Men den kan man ju inte precis ta i handbagaget.

Idag àker vi hem fràn Sicilien, ska faktiskt bli skònt att komma hem!

• Sussi N

Halloj!
    Nytt hos mig: www.sussisvarld.blogspot.com
    Är klar med kökskaklingen och oj, vilken skillnad det blev
    Kommer bilder senare i bloggen, hinner inte nu, ska till jobbet.

• amanda25

Tipsar! Köpte tre söta skålar hos Dollar Store för 150 kr! Påminner om Melanlineskålar!!! Bild finns i mitt galleri!!!!!

• LissAnna
    numberone skrev 2009-07-31 15:53:58 följande:
    Nytt hos mig!!!
    Snygga lampor! Gulliga barn har du med.
    Sussi N skrev 2009-07-31 10:56:41 följande:
    Halloj! Nytt hos mig: www.sussisvarld.blogspot.com Är klar med kökskaklingen och oj, vilken skillnad det blev Kommer bilder senare i bloggen, hinner inte nu, ska till jobbet.
    Så söta fjärilar.
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3