• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • Camilla R
    numberone skrev 2009-07-21 15:14:17 följande:
    Hej sötisar!!Tänkte att jag lämnar ett litet avtryck så ni vet att jag lever fortfarande... Vi har det en aning tufft just nu, framför allt jag som fått så mycket tillbaka kring ellens förlossning och hur livet blev där. Jag kan inte koppla av och ta in att Agnes mår helt ok utan "letar fel" och hittar. Jag är jätte rädd! Agnes har blivit något bättre med sin lilla mage och det är skönt mitt i all röra. Men jag har hunnit gå på en super loppis, tyvärr öste regnet ner så det blev inte så mycket shoppat, ser fram emot en ny runda på samma ställe i september. Jag fick iallafall tag på två lampor som jag håller på att måla. JAg vill ha in lite mer svart och silver så det blir en lite ruffare stil. Är vansinnigt trött på pasteller och tjejernas kläder som nästan bara är rosa räcker. "Vi" är även i full gång med att hacka upp betonggolvet i tvättstugan och hoppas på att kunna beställa ett lass med ny betong i nästa vecka. Har min pappa till hjälp och det underlättar en hel del.
    KRAM
    Åh jag tänker på er er alla!
    Drabbades av något av en babyblues själv när Robin föddes och kunde inte glädjas ordentligt, allt kändes jättejobbigt och jag minns att jag kunde ligga hemma och gråta på soffan när pappa och storebror gick iväg. Som tur är gick det över.

Om det bara var jag eller det faktum att han föddes med några missbildningar som gjorde mig misstänksam och ledsen (och rädd för ev andra fel) vet jag inte. Det är absolut inte samma som det du/ni går igenom, med två täta barn och Ellens tuffa start osv.
    skickar stora cyberkramar
  • 13 år emellan

M i a skrev 2009-07-21 14:46:44 följande:

Alla skriver inte i bägge trådarna, jag hänger bara här. Huruvida lägren ff existerar eller inte vet jag inte men jag tror nog att personerna som inte känner sig välkomna i andra tråden skulle bli både ledsna och känna sig icke välkomna om tråden de hänger i plötsligt försvinner. Alla hänger vi på FL i perioder och särskilt nu sommartid är det kanske inte högaktuellt att sitta vid datorn.
    Nä, det har du rätt i...de kommer antagligen ganska snart tillbaka, vi är väl alla lite fl-beroende ...Och nu verkar det dessutom inte vara så många gräl heller längre, så jag hoppar mellan trådarna jag med. Egentligen skriver jag nog mest i denna, men läser den andra lika frekvent...vet inte varför det blivit så.
  • Anton2005
    M i a skrev 2009-07-21 20:38:49 följande:
    Fine, slå ihop trådarna då. Gör vad ni vill.
    Eftersom det var jag som började gnälla så vill jag bara säga att jag inte vill att någon ska känna sig utanför eller bli ledsen. Jag ifrågasatte bara. Men som sagt ingen ska behöva bli ledsen och jag vill inte att det blir samma pajkastning som det blivit tidigare, det var inte min mening. Jag hoppar gärna mellan och behåller båda trådarna, bara alla är nöjda.
    Har alltid stått utanför när sådant här diskuteras tidigare och vill inte dra igång något nu heller.
  • Anton2005

Nu har vi besök från thailand här. Min sambos kompis som bor där sen ca 5 år tillbaks är här med flickvän och ska stanna ett par nätter. Lite roligt och spännande, de lever så olikt vårat svenssonliv och det är kul att höra den berätta

• LCroft

God morgon,

Eftersom vi alla är vuxna borde det ju gå att diskutera det mesta utan att någon blir sur? Eller känner att man måste trippa omkring på tå? Jag hoppar också mellan två trådar och tycker ibland att det är väl ett förbaskat hoppande, men fortsätter ändå. Största skillnaden för min del blir att jag läser mest, orkar inte kommentera.

Nu lär jag gå som en elefant i en glasfabrik så det är väl bäst jag ber om ursäkt redan innan jag skriver resten, är på skitdåligt humör från förr så nu lär det väl låta lite skarpt, men det gör mig fruktansvärt irriterad när man börjar med 3-års trots fasoner, inte diskutera överhuvudtaget utan blir sur och tvär. Känns som alla de fighter jag tar hemma med Ida varje dag, nej du får inte gå ut utan kläder säger jag, hon sätter sig ner och surar i ett hörn och går ingenstans, ett jävla liv kommer det dock ur ungen när hon sitter och vrålar i självömkan när alla andra går ut. Detta är bara ett exempel. Men trots allt så är det samma sak varje förbaskade gång någon vill ta upp en diskussion om vad som är vettigt eller ej.

Ja det är sommar, nej det är inte så många "gamlingar" som skriver just nu, nej jag vet inte vad som är bättre, faktiskt så bryr jag mig inte. Nu skrev jag bara av mig i mitt dåliga humör det som jag varje gång tänkt.

Så förlåt alla som jag tycker jag är elak. Men jag är åtminstone ärlig och säger vad jag tycker.

• Sagalin

Jag tycker det vore roligare med en tråd, blir lite mer inlägg då.
    Ibland vet jag inte i vilken tråd jag har skrivit något och det är trist att missa något svar för att man inte vet i vilken tråd men skrev.

Kan vi inte starta en helt ny typ, "Vita Hem och Vitt Lantliv"?

• Sussi N

Jag känner igen mig mycket väl i att jag skummar igenom och inte skriver ngt för jag har ingen koll på vilken tråd som vad diskuterades i då jag kommer hem på kvällen trött efter en dag på jobbet.
    Kan inte riktigt hålla reda på personerna som skriver, förr "lärde man känna"personerna bakom nicken, hade koll på vilken blogg dom hade mm, det har jag inte idag.

• lilla fru snigel

Är en passiv läsare som följt den här och vita hem tråden samt shabby tråden mycket länge. Som objektiv åskådare så håller jag fullständigt med Videli och LaCroft! Ni har så rätt i det ni säger! Tack för er ärlighet, ni säger nog det många här tänker men inte riktigt vill för man är rädd att stöta sig.

• Anton2005

Ja jag vet inte vad jag ska säga. Man är ju här för att man vill prata inredning och jag trodde inte det skulle bli sånt liv för att jag la in en fråga om det fanns någon möjlighet  att göra en tråd. Trodde inte massa groll skulle komma upp igen och det här var inte riktat mot någon utan som sagt bara en fråga och eftersom fler verkar tycka som jag och de flesta faktiskt vill ha en tråd så kan det ju inte vara en så dum idé.

Men eftersom de som inte trivdes i vita hem tråden öpnnade denna tråd som kommer jag endast skriva i vita hem tråden nu. Håller med villa nordåker om att man struntar i att kommentera eftersom man känner sig lite vilsen. Det fanns en anledning till att jag gick över till denna tråd när den öppnades. Det fanns diskutioner som jag inte ville blanda mig i då. Vågar inte säga mer med riskt för att någon ska bli ledsen känna sig stött eller annat.

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3