• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • LissAnna
    amanda25 skrev 2009-07-31 20:39:39 följande:
    Tipsar! Köpte tre söta skålar hos Dollar Store för 150 kr! Påminner om Melanlineskålar!!! Bild finns i mitt galleri!!!!!
    Fina
    Där kan man minsann hitta saker ibland.
  • Ari Gold

Nu är jag hemma... kunde tyvärr inte sova ut (vi kom hem 02.00 i natt) så jag lär väl vara skit-trött sedan.

Min gardin från Nordljus hade kommit med posten och jag har provat att hänga upp den, blev superfint!

Det är en rosablommig kappa med grönrutig nederkant. Tänkte använda liknande grönrutigt tyg till enkla hissgardiner åt de andra två köksfönstren så det inte blir FÖR puttenuttigt.

• JohPet

Har kollat in era bloggar. Massar fint! Har kommenterat där också.

Börjar få sån ångest inför att börja jobba känner jag. Men tror att barnen behöver lite dagis nu. De klättrar på väggarna. Sambon ska i o f vara hemma ett par månader med den lilla. Jag ska jobba 100%!

www.huse1.blogspot.com/

• mage06

Ari Gold skrev 2009-07-31 09:56:20 följande:

"Problemet" med utlàndska loppisar àr ju att man inte fàr med sig nàgot hem om man ej har bil. Vi var pà en fantastisk marknad i Bryssel fòrrfòra àret dàr de hade massor av annorlunda saker. Bla en enorm urtavla fràn nàgon kyrka/stadshus? som skulle vara sàà cool som vàggprydnad (fast ej hos oss utan i nagon làgenhet med hògt i tak och modern stil). Men den kan man ju inte precis ta i handbagaget. Idag àker vi hem fràn Sicilien, ska faktiskt bli skònt att komma hem!
    Mmm, jag har köpt en jättestor spegel på auktion i London en gång...det blev en dyr historia med frakt hem. Dessutom förstörde fraktfirman ramen...grrr vad irriterad jag blir när jag tänker på det... Annars går det ju att få med rätt mycket på flyget. Min man köpte en kontrabas och en gitarr i Kina, det kom med på flyget...och höll. Jag har knökat in två Franska stolar i bilen från Normandie en gång *haha* Hittar man något väldigt speciellt så tycker jag att det kan vara värt frakten. Hoppas du hittade något litet som du vill visa oss sen Välkommen hem!
    JohPet skrev 2009-08-01 12:36:36 följande:
    Har kollat in era bloggar. Massar fint! Har kommenterat där också. Börjar få sån ångest inför att börja jobba känner jag. Men tror att barnen behöver lite dagis nu. De klättrar på väggarna. Sambon ska i o f vara hemma ett par månader med den lilla. Jag ska jobba 100%! www.huse1.blogspot.com/
    Vilken fin förvaring du hittade! Mmm, den är fin den där jackan...synd att jag har fyllt år redan

Måste tipsa om den här fina som jag skulle vilja ha vid sängen men är lite för snål med frakten och allt... hmmm

www.tradera.com/Hallmobel-med-spegel-och-lada-dekorativ-auktion_96153044

Inte min auktion
  • JohPet

mage: Jag får nog köpa den till mig själv om jag ska få den i present Vet dock inte om OM ska ha den jackan i höst/vinter den är väl från förra säsongen.

• mage06
    JohPet skrev 2009-08-01 15:07:06 följande:
    mage: Jag får nog köpa den till mig själv om jag ska få den i present Vet dock inte om OM ska ha den jackan i höst/vinter den är väl från förra säsongen.
    Tradera Presenter till sig själv är inte heller dumt...blir alltid nöjd med dem

Nytt i bloggen

www.noamajahemma.blogspot.com
  • Ari Gold

mage06: Kontrabas lät ju fräckt! *S* Tyvärr åkte vi ju med ryanair och hade enbart handbagage så det fick bli småsaker som shopping.

Jag köpte ett par madonnabilder (eg helgonbilder, madonna avser jungfru Maria eg)  som jag ska använda för att gjuta av. Väggbilden ska jag bara göra gipskopior av, men den lilla stående statyetten ska jag försöka få fram tvålar och ljus utav. Ev. är hon för detaljerad. Får testa mig fram lite...

Det enda lite större jag släpade med hem var en liten vattenkanna med rosmönster. Den var "made in china" så de går väl kanske att köpa här hemma också... men jag ville inte chansa. Den varken kostade elelr vägde mycket.

Roligaste fyndet var nog ananrs tre jättestora pappersark som jag ska använda till inredningsdetaljer i barnens rum. Ballongerna och flaggorna ska jag klä in tidninghållare med bland annat. Jag har lagt en stor sax på så att man får en uppfattning om storlek.

Bilder finsn nu i galleriet...

• mage06

Ari Gold skrev 2009-08-01 19:58:35 följande:

mage06: Kontrabas lät ju fräckt! *S* Tyvärr åkte vi ju med ryanair och hade enbart handbagage så det fick bli småsaker som shopping. Jag köpte ett par madonnabilder (eg helgonbilder, madonna avser jungfru Maria eg)  som jag ska använda för att gjuta av. Väggbilden ska jag bara göra gipskopior av, men den lilla stående statyetten ska jag försöka få fram tvålar och ljus utav. Ev. är hon för detaljerad. Får testa mig fram lite... Det enda lite större jag släpade med hem var en liten vattenkanna med rosmönster. Den var "made in china" så de går väl kanske att köpa här hemma också... men jag ville inte chansa. Den varken kostade elelr vägde mycket. Roligaste fyndet var nog ananrs tre jättestora pappersark som jag ska använda till inredningsdetaljer i barnens rum. Ballongerna och flaggorna ska jag klä in tidninghållare med bland annat. Jag har lagt en stor sax på så att man får en uppfattning om storlek. Bilder finsn nu i galleriet...
    Ha, ha, ja, jättefräckt Det är väldigt vacker faktiskt, men kräver lite utrymme... Nu skall vi ha ett piano också Vad fina saker du hittat! Älskar luftballonger, jättefint! Vad skall du göra med dem? Jag har aldrig gjort decoupage men undrar om du tror att det vore en bra idé att stryka sådant lack över en väska jag har... Det är min mormors gamla resväska som har jättefina etiketter på sig. Har haft den framme förut men de sitter lite dåligt och det är lite opraktiskt att damma av, vill inte förstöra dem... Förstår du vad jag menar? Vad tror du?
  • Ari Gold
    mage06 skrev 2009-08-02 19:15:22 följande:
    Ari Gold skrev 2009-08-01 19:58:35 följande: Ha, ha, ja, jättefräckt Det är väldigt vacker faktiskt, men kräver lite utrymme... Nu skall vi ha ett piano också Vad fina saker du hittat! Älskar luftballonger, jättefint! Vad skall du göra med dem? Jag har aldrig gjort decoupage men undrar om du tror att det vore en bra idé att stryka sådant lack över en väska jag har... Det är min mormors gamla resväska som har jättefina etiketter på sig. Har haft den framme förut men de sitter lite dåligt och det är lite opraktiskt att damma av, vill inte förstöra dem... Förstår du vad jag menar? Vad tror du?
    Ballongpappret tänkte jag klä in tidningshållare och lådor till äldste sonens rum med. Men då klär jag nog in hela och sätter genomskilnlig plastfilm över. Sedan tänkte jag spara några ballonger och klippa ut för att göra decoupage på några enfärgade lådor/ pennställ osv. 

"Riktigt" decoupagelim/lack är bra för att det ger en ganska tjock yta som jämnar ut ojämnheter när ett lager klistras på ett annat.  Men ibland kan det kännas som att det blir en lite för plastig yta så en vanlig helmatt lack (tex hellmatt oceanlack fr. panduro) kanske är ett bättre val till din väska. Du fr prova dig fram.

Jag låter ju som värsta pysselfaschisten med mina färg- och limtips men det är jag inte, är däremot bildlärare i grunden därav pysselkompetensen.
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3