• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • numberone
    LinaoMatilda skrev 2009-07-26 16:52:03 följande:
    Hej på er!Så kul med aktivitet i tråden! Vill ju gärna ha kvar denna tråd.Numberone: Bra att du får hjälp! Kan det vara en släng av förlossningsdepression blandat med allt du fått gå igenom med tanke på förra förlossningen också? Ja jag ska inte försöka vara någon amatörpsykolog. Men hoppas det känns bättre snart! KramMammaninna: Ja jag har dig på bloglovin Vill ju inte missa dina inlägg. Och så trevligt med butik! Stort GRATTIS!! Håll oss uppdaterade
    Ja det är ruskigt mycket att gå igenom men det kommer bli bättre med tiden... det måste det göra! kram
  • mammaninna

måste fråga er oxå..

har köpt in lite barnmöbler som ska målas och två stora skåp som oxå kommer vara till försäljning men även varuexponering.. jag ska åka till några färgexperter hos caparol imorgon och be om råd.. vill ju ha riktigt bra resultat då möblerna ska säljas! har vart med om att kvistarna lyser igenom trots kvistlack.. har det hänt er nångång? kan man använda enbart vattenbaserad färg eller är det bättre med shellack och oljegrund?? sen vattenbaserad färg överst eller oljebaserat där oxå??
    nån som vet?

• Gummsan82

Behöver lite panikhjälp... dock ej inredningsförknippat

Ska sätta in en annons i tidning till mor som fyllet 50 på torsdag. Vad tror n om denna text?

"?Lilla mor, även du har nu bli´tt stor.
    Du är oss kär på alla sätt, så att uppvakta dig lite extra på din stora dag är ju inte mer än rätt!
    Massor av grattis kramar
    Kjell-Åke
    Elin Dan
    Mats Johanna
    Lucas Isac"

• Gummsan82

Jag gör armband och halsband till mitt bröllop !

Vad gör ni????????????

• LinaoMatilda

Gummsan: Mysigt med bröllop! Vad blir det för armband och halsband?

Numberone: Att du tar tag i det och gör något åt det är ett stort steg i rätt riktning.

Mammaninna: Oljebaserad håller ju bättre... men det kanske beror lite på hur slitstarkt det behöver vara. Har inget bra svar tyvärr.

• Gummsan82

LinaoMatillda; det blir ett armband med vita sötvattenspärlor, krackelerade bergskristaller och "silvriga" mellandelar och lås.
    Halsbandet blir med bara vita sötvattenspärlor "silvrigt" lås.
    Bild kommer när det är färdigt!

• mammaninna
    LinaoMatilda skrev 2009-07-27 21:16:05 följande:
    Gummsan: Mysigt med bröllop! Vad blir det för armband och halsband? Numberone: Att du tar tag i det och gör något åt det är ett stort steg i rätt riktning. Mammaninna: Oljebaserad håller ju bättre... men det kanske beror lite på hur slitstarkt det behöver vara. Har inget bra svar tyvärr.
    tack för tipset!
    pratade med en expert idag och han tyckte jag kunde använda vattenbaserat dock med vissa undantag att ibland använda oljebaserad grundfärg om möbeln är behandlat med något som "blöder" igenom eller liknande. dessutom tjejen som har haft butiken nu har sålt egenmålade möbler (stolar mm med motiv på) och hon har bara använt vatttenbaserat. får nog testa mig fram till vad som passar mig bäst!
  • mage06

Hej på er! Nu är vi hemma från Danmark igen. Lite skönt att vara i sitt eget hem och inte behöva jaga barnen för att försöka rädda det som räddas kan i folks hem men jag saaaknar Danmark och speciellt Köpenhamn Älskar verkligen den staden! När barnen blivit lite större vill jag gärna flytta dit!

Det blev dåligt med loppisbesök tyvärr men ett par ställen hann vi med, inte de bästa ur fyndsynpunkt men en av dem var jätterolig att besöka då den låg i ett gammalt arbetarkvarter. Sådana ställen finns inte i Stockholm längre. Det var en salig blandning av försäljare, mammor med barnsaker, kvinnor med plåtburkar och annat shabby och gamla missbrukare med allehanda bråte, det var hos dem de roligaste sakerna fanns.

Jag är så irriterande dålig på att gå på loppis eftersom jag är så velig *haha* Jag vet vad jag gillar men tänk om det finns något bättre på nästa loppis osv, osv... Nästa gång skall stoora plånboken, ett gediget schema och inga barn (sorry mina små älsklingar) med *hihi*

Jag ser att ni funderat över det där med två trådar... Jag tycker ju personligen att det är jättetråkigt att inte alla kan trivas i samma tråd. Jag har lite svårt att komma ihåg vad som skrivits var och jag gillar ju båda trådarna och folket i dem. Men eftersom det finns de som känner sig obekväma i någon av trådarna så är det väl bäst att det finns två och framförallt är det ju lite knepigt att sätta sig över dem som startat dem

Nu har jag en ny sneak peek i bloggen

www.noamajahemma.blogspot.com

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3