Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Nej, jag skrev inte tidigare med tanke med ett påhopp mot någon, även om jag var mycket medveten om att det säkert finns fler som tar åt sig som så. Utan mera överlag hur det jämt tyvärr blir och det är det faktumet som jag blir så trött på.
Var och en gör själv sina beslut om var de vill hänga, här eller i den andra tråden eller vilken tråd som helst. Men visst saknar jag den gamla goda tiden när det var en tråd. Har inte känt att jag inte skulle vara välkommen i nån av trådarna (efter mitt första inlägg kan det ju mycket väl hända att det finns såna som gärna vill slänga mig i ett tråg med tjära för att sen slänga mig i fjädrar). Sen finns ju även den möjligheten att jag är alldeles för hårdhudad för att ta åt mig av pikar som jag borde ta åt mig av? Lider väl av Mårten Gås fenomenet, för det mesta så rinner det mesta av mig.
Tillbaka till saken, min mening var inte att ryta åt en människa utan åt hela fenomenet. Säger inte att jag är bättre än någon annan. Men som jag tror jag sagt hundrafemtioelva gånger tidigare så gillar jag egentligen inte att ta såna här diskussioner över nätet, miner, toner allt man går miste om och så blir det fel. Här tänker jag närmast på Antons fråga om det skulle gå att slå ihop två trådar, hon och de som började diskutera det var ju inte ute efter att ställa till gräl, utan ville bara kolla upp om den möjligheten finns. Ingenting för någon att bli sårad över alltså.
Själv bad jag färdigt om ursäkt i mitt första inlägg just för det att jag hade på känn när jag skrev det att det kommer att bryta ut ett helvete efter det. Men tänkte samtidigt att det får bära eller brista, levde väl samtidigt i en naiv tanke om att ryter någon till så kanske alla tänker efter och man slipper såna här diskussioner.