• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • M  i  a

Å vad roligt att komma in hit och bli kallad treåring! Det är ju inte för min skull jag inte tyckte att trådarna skulle slås ihop, det var för vår skull som ville slippa såna här diskussioner och ni som sätter igång dem har ju följt efter oss! Terese, jag och Julia startade den här tråden för just den anledningen. Att ni valde att hänga med är ju upp till er. Att bli kallad 3-åring så fort man inte håller med tycker jag är förkastligt. Jag tyckte bara det är taskigt att stänga en tråd för oss som valde att öppna den och därmed bomma igen för fortsätt diskussion för några som inte är inne hela dagarna inte var lämpligt. Särskilt sommartid när annat prioriteras.

Men jag sa ju att ni får göra vad ni vill, jag frågade t o m FL om de kunde ta bort den här tråden för att slå ihop trådarna men de sa nej. Gör vad ni vill, häng i andra tråden och sluta skriv i den här eller fortsätt skriv i båda.

• misak

Hej hopp!

Här är det bråda tider.... Behöver tips o inspiration på snygga fönsterbrädor, vi ska "rama in" fönstren med foder (heter det så?) och måste ha snygga vita, trä fönsterbrädor.

Jag behöver också tips på var man kan köpa snygga beslag till två skänkar, detta x2!

www.blocket.se/angelholm/50_tals_sang_och_ska...

• LinaoMatilda

Vad är detta?!?

Har precis kommit hem från min semester och tänkte dela med mig av loppisar och shopping. Och så möts man av dessa otrevliga inlägg. Och sådana påhopp mot Mia tycker jag är väldigt obefogade!

Jag känner mig inte välkommen i den andra tråden och skriver därför endast i denna, som Mia. Det handlar inte om att jag springer efter någon utan istället handlar det om att undvika personer som jag inte kommer överens med.

Det vet ju de flesta att det blev bråk och därför startades denna. Sen gör alla sitt eget val såklart och skriver var de vill.

• LCroft

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Nej, jag skrev inte tidigare med tanke med ett påhopp mot någon, även om jag var mycket medveten om att det säkert finns fler som tar åt sig som så. Utan mera överlag hur det jämt tyvärr blir och det är det faktumet som jag blir så trött på.

Var och en gör själv sina beslut om var de vill hänga, här eller i den andra tråden eller vilken tråd som helst. Men visst saknar jag den gamla goda tiden när det var en tråd. Har inte känt att jag inte skulle vara välkommen i nån av trådarna (efter mitt första inlägg kan det ju mycket väl hända att det finns såna som gärna vill slänga mig i ett tråg med tjära för att sen slänga mig i fjädrar). Sen finns ju även den möjligheten att jag är alldeles för hårdhudad för att ta åt mig av pikar som jag borde ta åt mig av? Lider väl av Mårten Gås fenomenet, för det mesta så rinner det mesta av mig.

Tillbaka till saken, min mening var inte att ryta åt en människa utan åt hela fenomenet. Säger inte att jag är bättre än någon annan. Men som jag tror jag sagt hundrafemtioelva gånger tidigare så gillar jag egentligen inte att ta såna här diskussioner över nätet, miner, toner allt man går miste om och så blir det fel. Här tänker jag närmast på Antons fråga om det skulle gå att slå ihop två trådar, hon och de som började diskutera det var ju inte ute efter att ställa till gräl, utan ville bara kolla upp om den möjligheten finns. Ingenting för någon att bli sårad över alltså.

Själv bad jag färdigt om ursäkt i mitt första inlägg just för det att jag hade på känn när jag skrev det att det kommer att bryta ut ett helvete efter det. Men tänkte samtidigt att det får bära eller brista, levde väl samtidigt i en naiv tanke om att ryter någon till så kanske alla tänker efter och man slipper såna här diskussioner.

• mammaninna

hallå!!?? var är alla?? vill inte säga ngt om tråd diskussionen annat än att jag tycker det har vart bra det sista trots att man får hoppa mellan två trådar. men var är ni nu undrar jag??

• Gummsan82

Jag undrar som dig MAMMANINNA... vart är alla?

Jag ska inte lägga mig i vad som är upphov till att en del här verkar irriterade då jag missat allt från början. Men fundersam är jag... ska tråden stängas ner nu eller?
    Jag hoppar runt bland ett gäng trådar här på FL och mig stör det inte att det finns olika trådar med "vitt tema".

Men vad händer med denna tråd nu då..?

• Ari Gold

Det är väl jättebra att det finns flera trådar!

Jag är ny och känner inte till ev. oenigheter sedan tidigare (och bryr mig ej heller). Men jag började skriva först i denna tråd och fick så bra respons. I den andra tråden verkar det vara mer samansvettsat, även om jag inte kan säga att jag känner mig ovälkommen där heller.

Att jag fastnade för den här tråden först var nog för att det stod "lantliv" i rubriken så jag trodde att den kanske var inriktad mot en mer lantlig stil (vita hem kan ju vara ultramoderna också!). Förstod aldrig att det var två olika pga groll.

• numberone

Det var väl märkligt att det gamla tjaffset skulle dyka upp i just denna tråden....

Nåja, jag kämpar på här hemma för att komma på rätsida igen och det är itne helt enkelt. Jag ska boka in tid hos psykologen igen, det känns som jag verkligen behöver det. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag mår som jag mår men det är viktigt att jag kommer ur detta och det snart. Jag vill njuta av mina fina tjejer men nu är jag bara ett enda kaos. Har bestämt mig för att dra ner på amningen för att snart sluta helt. Jag mår nästan sämst när jag ammar.

• mammaninna
    numberone skrev 2009-07-24 12:58:51 följande:
    Det var väl märkligt att det gamla tjaffset skulle dyka upp i just denna tråden.... Nåja, jag kämpar på här hemma för att komma på rätsida igen och det är itne helt enkelt. Jag ska boka in tid hos psykologen igen, det känns som jag verkligen behöver det. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag mår som jag mår men det är viktigt att jag kommer ur detta och det snart. Jag vill njuta av mina fina tjejer men nu är jag bara ett enda kaos. Har bestämt mig för att dra ner på amningen för att snart sluta helt. Jag mår nästan sämst när jag ammar.
    BRA att du får prata med en psykolog! det är guld värt när man mår dåligt!!
    hoppas du snart mår bättre, kanske blir bättre om du slutar med amningen som sagt, hormoner kan göra både gott och mindre gott..

skönt med lite liv igen här!

nytt!! kaosiettvitthus.blogspot.com
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3