• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • sensibel

I "min" Lidl butik luktar det inte konstigt jag har lånat deras toa många gånger och till mina barn.

Jag bryr mig inte om ( köper inte) ekologisk mat, så det behöver jag inte tänka på

jag är iaf nöjd med den Lidl butik jag handlar i

säger som dom andra , de har fräscha grönsaker o frukt...

• hmcc

Var där igår, men det är liksom oinspirerande att handla där att jag kommer alltid ut utan att ha köpt nåt särskilt.

Maxi ligger alldedes brevid så det fick bli en sväng dit också.

• Gurkburken

Någon enstaka gång, och varje gång får jag spel på deras usla kassasystem och säger aldrig mer.

• Zimlis

Och på den frågan kan jag svara NEJ

Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • lokisse

vad menar ni med uselt kassa system??
    att man packar pa parkeringen och inte 50 ar i kassan?

snorkrakornas barn heter snorungar
  • mosterYster
    lokisse skrev 2009-06-16 09:02:00 följande:
    vad menar ni med uselt kassa system?? att man packar pa parkeringen och inte 50 ar i kassan?
    Precis! Älskar Lidls kassasystem! Hur kul är det när man framför sig har en barnfamilj med 5 kassar att packa och tant Agda som ska fumla ner sina 5 varor i rullatorkorgen samt pengarna i portmonnän samt undvika att bli överkörd av ångvältsungarna från barnfamiljen? Aproligt då att ens varor åker ner på tant Agdas del av bandet och man ska försöka nappa åt sig dem, betala, se till att inte barnfamiljen snor ens chipspåse, undvika att välta Agda samt skynda sig så att de 15 personerna bakom en i kön inte ska bli sura?
  • Zimlis
    mosterYster skrev 2009-06-16 09:06:39 följande:
    Precis! Älskar Lidls kassasystem! Hur kul är det när man framför sig har en barnfamilj med 5 kassar att packa och tant Agda som ska fumla ner sina 5 varor i rullatorkorgen samt pengarna i portmonnän samt undvika att bli överkörd av ångvältsungarna från barnfamiljen? Aproligt då att ens varor åker ner på tant Agdas del av bandet och man ska försöka nappa åt sig dem, betala, se till att inte barnfamiljen snor ens chipspåse, undvika att välta Agda samt skynda sig så att de 15 personerna bakom en i kön inte ska bli sura?
    Självscanning kör jag med så slipper packande kunder framför mej *skönt*
    Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • Atamon

Tidigare så har jag kunnat hålla med om att Lidl hade lite dåliga kassasystem, kunde bli lite stressigt att få ner allt antingen i vagnen igen eller i påsar om man handlat mycket, men här i Sundsvall så har det bytts ut till "vanliga" kassor nu, med långa band och vad jag har förstått så ska det göras/har gjorts på många butiker.
    Likadant så har de tagit tillbaka korgar igen och det är bra om man inte ska handla så mycket

• Elsans

Nej, har aldrig gjort. Ligger för långt bort och har ingen bil.

Intressant att de har ett annat kassasystem. Packar man ner sina saker i sin vagn igen alltså och sen packar ner i påsar på parkeringen? Måste ju gå jävligt mycket snabbare, om alla hajar det alltså.

• mosterYster
    Zimlis skrev 2009-06-16 09:08:12 följande:
    Självscanning kör jag med så slipper packande kunder framför mej *skönt*
    Det är också bra, men alla affärer har inte det...
Svar på tråden Handlar du på Lidl?