• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • Elsans
    mosterYster skrev 2009-06-16 09:44:23 följande:
    Det är också bra, men alla affärer har inte det...
    Det har vår affär! skibra för det vill ju inte tanterna göra så de är nästan alltid tomma. Med självscanning menar jag alltså inte att jag går runt med en dosa och scannar utan en självbetjäningskassa.
  • mosterYster

Åsa A skrev 2009-06-16 09:10:49 följande:

Nej, har aldrig gjort. Ligger för långt bort och har ingen bil. Intressant att de har ett annat kassasystem. Packar man ner sina saker i sin vagn igen alltså och sen packar ner i påsar på parkeringen? Måste ju gå jävligt mycket snabbare, om alla hajar det alltså.
    Oh yes.

Synd bara att svenskarna är så låsta vid att de MÅSTE lägga ner allt i påsar vid kassan. Nä, det kan man sköta en bit bort eller vid bilen.

Alternativt utvecklar man en extrem effektivitet och blir så synkad med sin partner att man med gemensamma blixtsnabba krafter hinner packa allt precis när det passerat kassaapparaten. Sedan ställer man sina fulla kassar i vagnen och går ut och lastar in i bilen. *stolt*

Då går det riktigt riktigt snabbt!
  • Zimlis
    mosterYster skrev 2009-06-16 09:44:23 följande:
    Det är också bra, men alla affärer har inte det...
    Nä det är ju sant, sen kan man ju åka på kontroll med och då måste man ju packa upp alla varor igen och sen packa ned dom igen

kontroller har en märklig vana att infalla om jag storhandlar själv - väldigt irriterande{#lang_emotions_yell}
    Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • Hedebris
    Zimlis skrev 2009-06-16 12:24:06 följande:
    Nä det är ju sant, sen kan man ju åka på kontroll med och då måste man ju packa upp alla varor igen och sen packa ned dom igen kontroller har en märklig vana att infalla om jag storhandlar själv - väldigt irriterande
    på vårt ica maxi så erbjuder sig personalen alltid att hjälpa att packa ner igen om man fått kontroll
  • Zimlis
    Hedebris skrev 2009-06-16 12:31:38 följande:
    på vårt ica maxi så erbjuder sig personalen alltid att hjälpa att packa ner igen om man fått kontroll
    Vart ligger "vårt" ica då - jag har fått hjälp en gång, men det va för att jag hade supermycket och personalen hade inget bättre för sej just då
    Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • Dino78

JA.
    Älskar Lidl, man tjänar ju massa på att handla där. En del grejer finns inte där, men d¨är det ju tur att jag har en ICAaffär 50 m från där jag bor samt att jag inte bryr mig om jag måste gå in på två affärer när jag handlar.

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • LAV0LINA

Nej - Lidl finns inte här. Vi har inte ens Willys eller ICA MAxi
    Men Willys kommer komma hit snart
    (haha, vilken håla man bor i )

Välkommen till världen Emma! 12/4 2009
  • Hedebris
    Zimlis skrev 2009-06-16 12:34:21 följande:
    Vart ligger "vårt" ica då - jag har fått hjälp en gång, men det va för att jag hade supermycket och personalen hade inget bättre för sej just då
    sorry, ica maxi på ystadvägen i malmö
  • majlin84

handlar glass där...deras vaniljglass e hur god som helst=)

Svar på tråden Handlar du på Lidl?