• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • Hedebris
    Ejin skrev 2009-06-13 10:53:53 följande:
    de hör nog till ovanligheten...jag kan ju inte sätta mej i bilen och åka upp till ditt ica för att köpa ett paket ägg direkt...
    nej, men jag kan det :) Det ligger ganska nära :D
  • musli
    Hedebris skrev 2009-06-13 10:45:42 följande:
    det finns ägg på mitt icamaxi från frigående utehöns iaf. och står det att kycklingarna får gå ute vid fint väder på paketerna jag köper så litar jag på det.
    vänta lite... Ok, ägg från frigående höns finns på ALLA ICA vad jag vet och säkert alla COOP och sånt också...

Men vilka KYCKLINGAR får gå ute vid fint väder??????????????????
    Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • Inana83
    musli skrev 2009-06-13 19:04:12 följande:
    vänta lite... Ok, ägg från frigående höns finns på ALLA ICA vad jag vet och säkert alla COOP och sånt också...Men vilka KYCKLINGAR får gå ute vid fint väder??????????????????
    Eller hur , jag reagerade också på detta, har aldrig sett detta på någon förpackning kyckling och ändå handlar jag kyckling från vilken affär som helst...
  • musli
    Inana83 skrev 2009-06-13 19:08:37 följande:
    Eller hur , jag reagerade också på detta, har aldrig sett detta på någon förpackning kyckling och ändå handlar jag kyckling från vilken affär som helst...
    Det finns inga KYCKLINGAR som får gå ute som sen säljs i butik från de stora märkena i alla fall...
    I så fall är det en liten eko-gård som har gårdsförsäljning...
  • Hedebris

ja, de ägg vi köper är från frigående utehöns som äter ekologiskt foder.

ja, där finns ibland.. men inte alltid frigående ekologiska utekycklingar.. men inte alltid.

• stresss

Jag köper helst ekologiska ägg och ekologisk mjölk, men allt annat köper jag lika gärna på Lidl. Exempel på sådant som är av lika bra eller bättre kvalitet än t ex Ica och Coop är: frukt och grönt, ost (bara Lidl har vissa sorter som är utan konserveringsmedel!), pasta, passerade och krossade tomater, fiskpinnar (bäst i test i ett test från Vi föräldrar. Däremot är deras godis och kakor i allmänhet ganska dåliga (mer socker och fett!).

Jag handlar i olika mataffärer när jag har möjlighet, och sparar både pengar och får precis det jag vill ha!

• musli
    Hedebris skrev 2009-06-13 19:16:48 följande:
    ja, de ägg vi köper är från frigående utehöns som äter ekologiskt foder. ja, där finns ibland.. men inte alltid frigående ekologiska utekycklingar.. men inte alltid.
    Aha, men då köper du ju inte alltid Kronfågels kyckling, då köper du ju Bosarpkyckling också...
  • Hedebris

köper det bästa som finns för tillfället

försöka köpa kött från den lilla gården i landskona med för att få närproducerat. :D

• musli

Nå, vi köper bara färsk kyckling och färsk kyckling-filé som absolut inte är mörad eller marinerad, för till och med Kronfågels frysta filéer innehåller 13% vatten, salt och druvsocker och annat krafs... Och det kan man köpa på Lidl också...

• AnLj

Har varit inne på Lidl några gånger men har aldrig handlat. Tycker inte om det. Inte alls. Handlar hellre på andra butiker som är trevliga och har en ordentlig kassa.

Svar på tråden Handlar du på Lidl?