Handlar du på Lidl?
och på den frågan kan jag svara JA.
och på den frågan kan jag svara JA.
ja, de ägg vi köper är från frigående utehöns som äter ekologiskt foder.
ja, där finns ibland.. men inte alltid frigående ekologiska utekycklingar.. men inte alltid.
Jag köper helst ekologiska ägg och ekologisk mjölk, men allt annat köper jag lika gärna på Lidl. Exempel på sådant som är av lika bra eller bättre kvalitet än t ex Ica och Coop är: frukt och grönt, ost (bara Lidl har vissa sorter som är utan konserveringsmedel!), pasta, passerade och krossade tomater, fiskpinnar (bäst i test i ett test från Vi föräldrar. Däremot är deras godis och kakor i allmänhet ganska dåliga (mer socker och fett!).
Jag handlar i olika mataffärer när jag har möjlighet, och sparar både pengar och får precis det jag vill ha!
köper det bästa som finns för tillfället
försöka köpa kött från den lilla gården i landskona med för att få närproducerat. :D
Nå, vi köper bara färsk kyckling och färsk kyckling-filé som absolut inte är mörad eller marinerad, för till och med Kronfågels frysta filéer innehåller 13% vatten, salt och druvsocker och annat krafs... Och det kan man köpa på Lidl också...
Har varit inne på Lidl några gånger men har aldrig handlat. Tycker inte om det. Inte alls. Handlar hellre på andra butiker som är trevliga och har en ordentlig kassa.