• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • Misery

jag handlar på lidl några gånger i månaden...ungarna älskar kebabköttet o gyros så d e nog mest d jag handlar när jag är där.

• Ulf Harrys Farsa

Ska aldrig sätta min fot där.
    allergisk mot lågpris affärer och speciellt Lidl som kommer att sluta sälja matvaror samma dag som Systembolagets monopol försvinner.

ICA-Kvantum
    Coop-Forum
    Martin Ohlsson

topp 3

• Butterscotch

Nej, aldrig, främst för att deras utbud är så dåligt. Har inte tid att springa i många olika mataffärer så jag handlar allt på vår lokala Coop-butik istället.

• bakeacake
    SVejsan skrev 2009-06-11 09:26:36 följande:
    En glad tjej skrev 2009-06-11 09:12:25 följande:
    Ett ICA maxi är inte en servicebutik... Och har i de flesta fall separata kundtoaletterDetta är skillnaden...Och går du till ett litet ICA som endast har personaltoaletter så hoppas jag att du inte får låna deras toalett heller, eftersom där riskerar (liksom restauranger med enbart personaltoalett) anmärkningar från hälsovårdsinspektören om de kommer på det... Har med att de hanterar matvaror... Och man måste kunna reglerna kring mathantering för att komma in bakom.
    jag har lånat min lokala icas toa fleeeeeera gånger...
  • Lincon

Nej, mycket sällan. Min mamma åker dit och handlar vissa varor ibland, och är vi där på besök händer det att jag följer med. Men jag handlar ju i.o.f. inte själv då....

Vi kör ICA Malmborgs här, det ligger så nära och har ett bra hyfsat utbud av allt från färsk fisk och kött och grönsaker. Vi har inte tid att springa runt i flera butiker.

• Gelé Hallon

jag handlar på lidl ibland. Oftast blir det andra affärer som har den maten jag äter och billigare än ica, coop och city gross.

Kött handlar jag hos en slaktare som är väldigt duktig och väääldigt prisvänlig. Grönsakerna på ett annat ställe osv. Jag handlar några gånger i veckan, ena dagen kött och grönt och andra dagen andra varor men jag sparar ca 12 000 om året på att CYKLA runt så här... Så en semester om året tackar jag inte nej till.

• Joico

Nepp, har Citygross som vi tycker är billigt och bra. Handlar man på Lidl så är det ofta något som saknas så man måste åka till en annan affär ändå...

• lokisse
    En glad tjej skrev 2009-06-11 08:37:57 följande:
    Nej, det gör jag inte och det beror inte på att deras varor är dåliga utan att sist jag var där fick min nyss blöjfria dotter inte låna deras toalett. Jag blev sjukt irriterad över att de inte kunde göra ett undantag. Det bör finnas toalett till kunder, speciellt till de små som inte kan kontrollera blåsan. Så jag bojkottar Lidl!
    Men det är ju oftast pga säkerhets risker och försäkringar. du  eller din dotter är inte försäkrade och har inte rätt till nagon ersätning om ni skulle gjöra illa er eller ha sönder nagot när ni är där.

du far oftast inte lana toa pa ica eller konsum heller
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Jazza

Nej, jag tycker det är skabbigt på Lidl (de jag varit på, får man väl tillägga)

Svar på tråden Handlar du på Lidl?