• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • mamita

Ja varför inte? för att mamma inte gjorde det när man var barn? för att bara ica och konsum fanns då? för att nya saker är konstiga och dem ska man ta avstånd till? För att billigt är alltid lika med dåligt?

Varför inte göra som vi och spara in pengar då Lidl är så billigt och faktisk har helt ok matvaror, det finns massa annat kul att lägga pengarna på istället för märkesmat. Vi lägger hellre mer pengar på nöjen och shopping än något så trist som mat.

• Ulf Harrys Farsa
    mamita skrev 2009-06-12 09:10:54 följande:
    Vi lägger hellre mer pengar på nöjen och shopping än något så trist som mat.
    "MAT & TRIST" dessa ord får inte finnas i samma mening ;) Mat är gott, roligt och och och alldeles underbart! :)
  • bebis090614
    Ja varför inte? för att mamma inte gjorde det när man var barn? för att bara ica och konsum fanns då? för att nya saker är konstiga och dem ska man ta avstånd till? För att billigt är alltid lika med dåligt?Varför inte göra som vi och spara in pengar då Lidl är så billigt och faktisk har helt ok matvaror, det finns massa annat kul att lägga pengarna på istället för märkesmat. Vi lägger hellre mer pengar på nöjen och shopping än något så trist som mat.
    bra sagt!
  • Marma
    Ja varför inte? för att mamma inte gjorde det när man var barn? för att bara ica och konsum fanns då? för att nya saker är konstiga och dem ska man ta avstånd till? För att billigt är alltid lika med dåligt?Varför inte göra som vi och spara in pengar då Lidl är så billigt och faktisk har helt ok matvaror, det finns massa annat kul att lägga pengarna på istället för märkesmat. Vi lägger hellre mer pengar på nöjen och shopping än något så trist som mat.
    du vet väll att lidl förgiftar sin mat....X antal miljoner tyskar dör varje år för de har lidl ...
  • linjes

Ja vi handlar på lidl,dock inte så ofta eftersom det är typ 15 mil till närmsta men ibland så...
    Handlar även på willys om möjlighet finns..

Oftast våran svindyra lokala ica

• Pappatilltwins

Så mycket fördomar det finns om Lidl. De ska tydligen bara sälja sprit när monopolet försvinner, de är rasister, de har bara grälla färger i butiken...

Lidl är ju som vilken mindre matbutik som helst.
    De har arla, scan, felix mm mm.
    Skillnaden är att de även har mkt tyska varor vilket gör att tex korv har mera köttinnehåll osv.

Jag tycker det är ganska korkat att inte uttnyttja konkurrenspriserna i sverige nu när priserna stiger.
    Sist jag var där så hade de rea på glass mm.
    Jag köpte 12 magnum glassar (magnum-typ) för 35kr.
    Även Ica kör ju med dessa magnum-typ-glassar fast Lidls är godare.
    De har en Solero variant som kostar 15kr för 3stycken.

De har svenska ägg, supergoda kakor mm.
    Jag handlar oftast på Willys eller Ica men går lika gärna in på Muhammeds livs eller Lidl.
    Min prioritet är bra livsmedel till bra priser.

• musli
    Kaydina skrev 2009-06-12 09:04:02 följande:
    Nope. Jag handlar inte där. Och inte på Netto eller någon annan lågpriskedja. Jag handlar helst ekologiskt och/eller närproducerat och jag antar att det finns en anledning till att maten är så skitbillig på Lidl. Man får vad man betalar för.
    Man måste inte köpa det som kostar 10:- på Lidl, man kan köpa goda korvar t.ex. eller falukorv från Enebacken som har mer kött i sig än många andra falukorvar, inte är de det billigaste men det är mer kött till ett bra pris.
    Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • musli
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-12 09:14:47 följande:
    du vet väll att lidl förgiftar sin mat....X antal miljoner tyskar dör varje år för de har lidl ...
    Jo visst serru... Det är bättre vi alla handlar på ICA och COOP, de packar ju bara om sin gamla mat och säljer den en gång till... Jag tror det är lika bra att handla i vilken affär som helst, huvudsaken är att man får det man vill ha att äta.
  • linjes
    musli skrev 2009-06-12 09:27:43 följande:
    Jo visst serru... Det är bättre vi alla handlar på ICA och COOP, de packar ju bara om sin gamla mat och säljer den en gång till... Jag tror det är lika bra att handla i vilken affär som helst, huvudsaken är att man får det man vill ha att äta.
    Skulle tro att att smålänningen använde sig av ironi...
  • musli
    linjes skrev 2009-06-12 09:39:08 följande:
    Skulle tro att att smålänningen använde sig av ironi...
    NÄHÄ!?!?! Och det förstod ju inte jag... eller gjorde jag kanske det??? Och använde mig av ironi jag också? Vem vet....
Svar på tråden Handlar du på Lidl?