• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • Heidie med familj

Ja, jag handlar på Lidl ibland, men jag tycker att de saknar mycket saker som jag vill ha när jag handlar.

• Hedebris
    TereseA skrev 2009-06-13 09:38:40 följande:
    lidl har kycklingfile som fått bäst i test..
    ok? hur stor procent vatten är det i den, hur stora filéer? är det från frigående kycklingar?

det är sådant som är viktigt för mig iaf.. inte priset
  • Ejin
    Hedebris skrev 2009-06-13 10:13:01 följande:
    ok? hur stor procent vatten är det i den, hur stora filéer? är det från frigående kycklingar?det är sådant som är viktigt för mig iaf.. inte priset
    80% kycklingfile står de... men det är en annan sort än vad det brukar så jag vågar inte säga vad den vanliga sorten är...iaf... fileerna är stora... 3 st på ett kg typ... det står inte om den är från frigående kycklingar... men dom är från lantmännen iaf...
  • TereseA

testet varit på testfakta..har inte kikat på hemsidan.

Akiim är mitt liv 071004
  • Pumpkin

Nix. Har varit på två olika Lidlbutiker och det har luktat konstigt (äckligt) på båda, det har varit ostädat och jag har inte gillat utbudet.

• Hedebris

okej, själv köper jag bara kronfågeln. testade guldfågeln, men blev grymt besviken..

har testat alla lågprisvarianterna också.. men jag kallar inte det kyckling... som sagt... 80% kyckling... det innebär nästan 20% vatten och salt och socker och annat skit.

• lokisse

Kan ju passa pa att säga att öko och bio är mycke större i tyskland än i sverige...

snorkrakornas barn heter snorungar
  • TereseA

f*n vad vi är bortskämda egentligen.Finns folk runt om i världen som inte äns ha råd med mat..el har tillgång till en sådan affär..finns dem som dödar för att få lite mat,

svenskar är tydligen för fina för att köpa billigare mat.Billigare mat behöver inte alltid menas med dålig mat.Vi ska vara glda att vi kan äta oss mätta.
    Jag ska iallafall lära min son att uppskatta all mat oavsett prislappen.

Akiim är mitt liv 071004
  • Hedebris
    TereseA skrev 2009-06-13 10:31:41 följande:
    f*n vad vi är bortskämda egentligen.Finns folk runt om i världen som inte äns ha råd med mat..el har tillgång till en sådan affär..finns dem som dödar för att få lite mat, svenskar är tydligen för fina för att köpa billigare mat.Billigare mat behöver inte alltid menas med dålig mat.Vi ska vara glda att vi kan äta oss mätta. Jag ska iallafall lära min son att uppskatta all mat oavsett prislappen.
    bortskämd? för att man väljer kvalitet?

klart jag kan äta lågpris"kyckling" men jag kallar det inte kyckling.
  • TereseA
    Hedebris skrev 2009-06-13 10:34:23 följande:
    bortskämd? för att man väljer kvalitet? klart jag kan äta lågpris"kyckling" men jag kallar det inte kyckling.
    ja,,kan nog kalla det bortskämd...att man bara väljer det bästa..och inte verka uppskatta mindre.."kvalite"
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Handlar du på Lidl?