• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • Valkyria84

Ja de blir blöjor i så fall! Väldigt nöjd med dem! Annars blir de inte så mycket annat....

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade LOKE 080907 ♥ BF magen 091018♥ღ ¸.?°´¯)
  • Hedebris
    TereseA skrev 2009-06-13 10:36:45 följande:
    ja,,kan nog kalla det bortskämd...att man bara väljer det bästa..och inte verka uppskatta mindre.."kvalite"
    varför ska man frivilligt välja saker med sämre kvalitet?

jag vill att mina barn ska få så bra råvaror som möligt och vill kunna förklara för dem att vi gör ett aktivt val att köpa kycklingar som haft ett bra liv och inte stampat på varandra i en liten bur eller en överfylld lada.
  • Ejin
    Hedebris skrev 2009-06-13 10:40:06 följande:
    varför ska man frivilligt välja saker med sämre kvalitet?jag vill att mina barn ska få så bra råvaror som möligt och vill kunna förklara för dem att vi gör ett aktivt val att köpa kycklingar som haft ett bra liv och inte stampat på varandra i en liten bur eller en överfylld lada.
    typ alla kycklingar lever under taskiga förhållanden... Även om dom går fria inne så lever dom ett kass liv endå.... Och antalet kycklingar som går runt och pickar på en gård utomhus är nog försvinnande litet i det här landet så den kycklingen lär du nog inte få tag på iaf...
  • TereseA
    Hedebris skrev 2009-06-13 10:40:06 följande:
    varför ska man frivilligt välja saker med sämre kvalitet? jag vill att mina barn ska få så bra råvaror som möligt och vill kunna förklara för dem att vi gör ett aktivt val att köpa kycklingar som haft ett bra liv och inte stampat på varandra i en liten bur eller en överfylld lada.
    fast vi vet inte om dem är sämre bara för att dem te.x är billigare och köpt på lidl.
    Vi kan ju inte alltid veta vilka som är bra el inte..
    Akiim är mitt liv 071004
  • ylparap

Lidls glass är oslagbar. Dom har så mycket god glass!!

• Hedebris

det finns ägg på mitt icamaxi från frigående utehöns iaf.

och står det att kycklingarna får gå ute vid fint väder på paketerna jag köper så litar jag på det.

Ejin skrev 2009-06-13 10:42:23 följande:
    typ alla kycklingar lever under taskiga förhållanden... Även om dom går fria inne så lever dom ett kass liv endå.... Och antalet kycklingar som går runt och pickar på en gård utomhus är nog försvinnande litet i det här landet så den kycklingen lär du nog inte få tag på iaf...
  • Hedebris
    TereseA skrev 2009-06-13 10:42:51 följande:
    fast vi vet inte om dem är sämre bara för att dem te.x är billigare och köpt på lidl. Vi kan ju inte alltid veta vilka som är bra el inte..
    det är bara att läsa på pakteten.. står det inget om hur de haft det så har de med all sannolikhet inte haft det bra.

det är dyrt att ta bra hand om sina djur.. alltså kostar det om man ska ha djur som haft det bra
  • Ejin
    Hedebris skrev 2009-06-13 10:45:42 följande:
    det finns ägg på mitt icamaxi från frigående utehöns iaf.och står det att kycklingarna får gå ute vid fint väder på paketerna jag köper så litar jag på det.
    de hör nog till ovanligheten...jag kan ju inte sätta mej i bilen och åka upp till ditt ica för att köpa ett paket ägg direkt...
  • Kristin24

inte så ofta...affären ligger åt fel håll för oss.
    Vi handlar på willys och coop

Go och glad Kexchoklad
  • Pumpkin
    Ejin skrev 2009-06-13 10:53:53 följande:
    de hör nog till ovanligheten...jag kan ju inte sätta mej i bilen och åka upp till ditt ica för att köpa ett paket ägg direkt...
    Skulle snarare vilja säga att det är rätt vanligt att kunna få tag på ägg från höns som gått fritt ute, har funnits på typ varenda butik jag varit på i alla fall. Men det kostar ju några kronor extra.
Svar på tråden Handlar du på Lidl?