• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • linjes
    musli skrev 2009-06-12 09:43:10 följande:
    NÄHÄ!?!?! Och det förstod ju inte jag... eller gjorde jag kanske det??? Och använde mig av ironi jag också? Vem vet....
    Tror nog inte det va????????????
  • musli
    linjes skrev 2009-06-12 09:44:31 följande:
    Tror nog inte det va????????????
    Jodå, skillnaden är att jag var sarkastisk och det är skarp ironi. Men man lär sig ju aldrig att ironi-nyanser är svåra att uppfatta för en del i skriven text. Må nog sluta med det tror jag....
    Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • Marma
    musli skrev 2009-06-12 09:48:27 följande:
    Jodå, skillnaden är att jag var sarkastisk och det är skarp ironi. Men man lär sig ju aldrig att ironi-nyanser är svåra att uppfatta för en del i skriven text. Må nog sluta med det tror jag....
    eller göra som alla andra o skriva IRONI efter texten..:P
  • musli
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-12 09:58:40 följande:
    eller göra som alla andra o skriva IRONI efter texten..:P
    Äh, vem vill vara som alla andra??? 
  • Marma
    musli skrev 2009-06-12 10:39:49 följande:
    Äh, vem vill vara som alla andra??? 
    sant. då skull eman ju handla på "fina" ica o coop istället
  • Atamon

Vi handlar nästan allt på Lidl, de är bäst här i stan på frukt och grönt tycker jag.
    När det gäller korv så tycker jag att Lidls sortiment är bättre utifrån bätte kötthalt, när det gäller kött i övrigt så kan man ju själv välja om man vill handla svenskt eller utländskt, likaså med mejeriprodukter och ägg. Det finns många bra produkter som är bättre och mer prisvärda (det vi handlar mycket av övriga sortimentet fetaost, inlagd paprika, champinjoner, bacon, kryddor, bröd, öl )
    Sedan kompletteringshandlar vi på IcaMaxi och Ica Nära

• Flamma

Jag handlar 95% av min mat på Maxi, men Lidl har sjukt goda kryddade potatisklyftor, så de smiter jag in och köper. Annars gillar jag inte lidl...

• Ejin

handlar på lidl... och jobbar på lidl...
    nu är jag föräldraledig dock och då blir de mkt på ICA då mitt lidl ligger fem mil bort...
    men nån gång i månaden brukar jag passa på att både hälsa på jobbarkompisar och storhandla lite...

• mosterYster
    lokisse skrev 2009-06-10 18:58:46 följande:
    ja men jag bor i tyskland
    Ich auch
  • musli
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-12 10:42:47 följande:
    sant. då skull eman ju handla på "fina" ica o coop istället
    Fast jag handlar där också... Jobbar på ICA och handlar mjölk och sådant där när jag ändå är där och jobbar,  men korv och sådant köper jag på Lidl och sen handlar vi på Coop ibland när vi ändå är i stan och de har några bra priser vi vill utnyttja... Brukar köpa färsk kyckling på Coop då de har majs-kyckling från Bjäre-kyckling ofta...
Svar på tråden Handlar du på Lidl?