• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • mosterYster

Ni som tror att Lidl kommer att sluta med mat den dagen monopolet upphör: vet ni egentligen varför alkohol är så dyrt i Sverige? Jo för att ni har ALKOHOLSKATT!

Om Lidl börjar sälja alkohol så kommer den fortfarande att vara dyr, även om det är andra märken. Och att Sverige skulle slopa alkoholskatten... ja, det lär ju hända när helvetet fryser till is, ungefär...

• lokisse
    mosterYster skrev 2009-06-12 11:02:21 följande:
    Ni som tror att Lidl kommer att sluta med mat den dagen monopolet upphör: vet ni egentligen varför alkohol är så dyrt i Sverige? Jo för att ni har ALKOHOLSKATT! Om Lidl börjar sälja alkohol så kommer den fortfarande att vara dyr, även om det är andra märken. Och att Sverige skulle slopa alkoholskatten... ja, det lär ju hända när helvetet fryser till is, ungefär...
    och dessutom kan man säljamat och vin... det gjör liedel här i tyskland i alla fall..
    och jag skulle gissa pa att ica oksa tar in ett litet lagom sortement alk när den dagen kommer
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • mosterYster
    lokisse skrev 2009-06-12 12:01:56 följande:
    och dessutom kan man säljamat och vin... det gjör liedel här i tyskland i alla fall.. och jag skulle gissa pa att ica oksa tar in ett litet lagom sortement alk när den dagen kommer
    Precis!

Lidl är jättebra, som komplement till andra affärer! Liksom Toom är bra som komplement, samt den där saluhallen vi ska till i morgon.
  • Trollet Ludenben

Vi handlar

blöjor
    ost som tex brie
    pålägg som skinka och kalkon

Men sen blir det inte så mycket annat för de har inte varor som jag gillar.

• kokulan

Jag skulle gärna handla vissa varor på lidl, men det är inte värt att köra flera mil för den sakens skull så det får bli min lokala ICA.

• MRSVi
    mosterYster skrev 2009-06-12 10:55:57 följande:
    Ich auch
    Är det en lågprisbutik i Tyskland också?

Jag bor i England, o när vi handlade på en Lidl här för ett par veckor sedan blev jag positivt överraskad, o kommer säkerligen att handla där igen.
  • mosterYster
    MRSVi skrev 2009-06-12 12:13:15 följande:
    Är det en lågprisbutik i Tyskland också? Jag bor i England, o när vi handlade på en Lidl här för ett par veckor sedan blev jag positivt överraskad, o kommer säkerligen att handla där igen.
    Kan man väl säga, Lidl ser ut som det gör i Sverige (undantagen sprithyllan . Men här finns även andra lågprisaffärer, Pennymarkt m fl. Tyskarna ser inget konstigt i att handla billigt, det är väl en skillnad. Man köper lite basvaror på Lidl eller något annat varuhus, sedan lägger man mer pengar på det som är mest viktigt för en själv (någon älskar bröd från ett speciellt bageri, någon annan vill ha en speciell styckningsdel av lammet, en tredje uppskattar italienska delikatesser från den lilla italienska handlaren osv) och köper det hos slaktaren, på saluhallen, hos bagaren etc.
Svar på tråden Handlar du på Lidl?