• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Erkegris

sofiesvärld: kommer ihåg att jag läst någon bok med sexscener som jag tyckte var alldeles lagom och jättebra, men självklart kommer jag inte ihåg vilken det var hehe.. får skriva igen om jag kommer på det ^^ :D

Witch child: lycka till med manusen, håller tummarna. :)

Om någon vill ha testläsare förresten så ställer jag gärna upp på det, är en riktig bokslukare ^^ :D

Annars hade det varit kul att bara läsa korta stycken av vad ni andra skriver, alltid kul och inspirerande att läsa hur andra skriver.

• Sofies värld

JennyL: jag är långifrån klar!!! fast nu är det ju bara det tråkiga kvar, redigeringen! men sen ska jag genast sätta igång med fortsättningen. Förra gången drog jag verkligen ut på att redigera men den här gången ska jag fixa det fortare tänkte jag. disciplinen får man plocka fram igen!

du får gärna skicka till mig! Via mailen kanske? svara i så fall här i tråden om det känns ok, så inboxar jag dig.

--------------------------------------
    withchild: vad handlar din bok om? du kanske har skrivit här innan, men minnet du vet... =)

håller med om att det är dyrt att skicka iväg! bara att skriva ut det med bläck och papper kostar ju ett par hundralappar per manus och sen att skicka det med. Mitt förra vägde så att det inte gick att skicka som brev utan jag var tvungen att köpa en sån där paketbox och skicka det på det sättet. dyrt...

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • JennyL29

Hej hopp

Sofies värld:
    Jag inboxar dig min mail så kan vi ta det där.
    Oki, men skönt ändå att kännsa halvklar då????

witch child:
    Gratttis , håller tummarna för dig att nån nappar, undrar ohså vad den handlar om.

Nu har jag inte hunnit skriva på ett tag, fullbokat i veckan som var och i helgen.

Men men , ska nog skriva mer imorgon.

sofies värld igen:
    Har du läst Barbara Wood? Hennes sexscener är ok plus Nora Roberts tycker jag är ok

Tips på femman ikväll kl 21 är det en film som är efter henes bok, sitter bänkad varje söndag nu.
    En av mina favoritförfattare nämligen.

Vad har ni som favoriter att läsa? Mina är: Nora Roberts, Barabra Wood, Diana Gabaldon, Sidney sheldon, och så klart en del fantasy

• Lilloscar

Det var ett tag sen jag var här inne. Mycket har hänt, läser jag...
    Har börjat jobba sen 2 veckor tillbaka, efter mammledigheten, och det känns väldigt roligt och givande.
    Tänkte kika in och säga hej till er.
    Ekegris: Snart kommer bebisen, nervös? Det måste kännas hur spännande som helst. Håller tummarna för dig!
    JennyL: Har en vän som slukar upp Nora Roberts böcker, har du nån favorit bok som du kan tipsa. Tänkte ge henne som present då hon fyller år i dagarna? (jag kan också testläsa, om du vill! Skicka ett utdrag, så sänder jag dig min respons. Om det är okej för dig).
    Sofies värld: Lycka till med redigeringsstadiet och boken!

• Witch Child

hej
    min bok handlar om mina egna uppleveler före, under o efter en tidigare-liv terapi. Det utspelar sej bla i sibirien i en flock med människor där jag telepaterar med en korp och "flyger" med henne etc.

• Erkegris

Lilloscar: hehe ja lite nervöst är det allt, men mest längtar man :D :D

• JennyL29

Lillo scar:
    Trilogin om de tre nycklarna kan jag tipsa om man gillar övernaturligt ochså. Nycken till mod, nyckeln till ljuset och nyckeln till sanningen.

detta är en av d etrevligaste trådarna tycker jag.

Jag ska ta mig i kragen och fixa detta med maila utkast osv ikväll om jag orkar, sonen har krånglat med nattningen u ett x antal kvällar.

Får hjälp av min man med mailen osv.

• Lilloscar

håller tummarna! När är BF?
    Kommer ihåg hur det var att gå runt och längta Nu med den andra i magen hinner jag inte ens tänka.. tiden går för fort, känns det som!

Erkegris skrev 2009-08-24 14:47:10 följande:
    Lilloscar: hehe ja lite nervöst är det allt, men mest längtar man :D :D
  • Lilloscar

Tack för tipset.. ska nog hitta nåt av Nora R. som passar hennes.
    Det ska bli kul att ta del av din text

JennyL29 skrev 2009-08-24 16:34:40 följande:
    Lillo scar: Trilogin om de tre nycklarna kan jag tipsa om man gillar övernaturligt ochså. Nycken till mod, nyckeln till ljuset och nyckeln till sanningen. detta är en av d etrevligaste trådarna tycker jag. Jag ska ta mig i kragen och fixa detta med maila utkast osv ikväll om jag orkar, sonen har krånglat med nattningen u ett x antal kvällar. Får hjälp av min man med mailen osv.
Svar på tråden Någon som skriver???