• Mini Söderling

Pergotime dag 1

I dag är det dax för pergo dag 1 så nu väntas på biverkningar :) haahah fick typ massor av primolut så varför skulle jag klara mig nu .
    Men änltligen känns det som om man e på g :)
    Någon mer som börjar i dagarna ?

• Svar på tråden Pergotime dag 1
  • Mini Söderling

Florece

Jag har ju ätit förr när jag fick mina tvillingar som i dag är 5år men den här omgången är jag på kur två som du , tog också min första tablett i dag , fast på dag 7 tyvärr hade blivit något fel mellan min läkare och apoteket så när jag skulle hämta ut i lör som var dag fem fanns där inget att hämta , pratade med honom i dag och det gick bra att äta från dag 7 som är i dag , men kan tänka mig att det kanske kommer förlänga min cykel något sist fick jag mens på dag 31, tror det blir 16 för mig med :)
    Kul att vi kan följas åt !
    Hur var det för dig med biverkningar ?
    Själv får jag ju typ alla som går så jag bara väntar nu , ska åka utomlands med min kille i morgon utan barn ska bli så skönt så hoppas att biverkningarna håller sig lite borta .
    Kram

• Florence

Mini S - Jag har konstigt nog inte haft så mkt biverkningar. Jag har vanligtvis jättemkt när jag äter minipiller osv. Fast idag började jag störtgråta när min sambo reste sig för snabbt och blev snurrig i huvudet (han fick även lite andnöd). Jag fick panik och tankarna snurrade i raketfart i huvudet på mig (i mitt huvud var han redan död). Riktig panik heeeelt omotiverat. Han är väldigt säker på att det är hormoner, verkar troligt för det kändes inte som en normal reaktion direkt :)

Jag håller tummar och tår för oss båda två!

• Mendo

Hej !

Jag hoppar gärna in i denna tråd om det går bra.

Jag och min man har försökt o fått bebis nu i ungefär ett år...utan resultat.

för 4 månader sen bestämde vi oss för att söka hjälp...och detta resulterade i att jag fick börja ta pergo... Har tagit pergo 2 månader och uppehåll 2 (nu är andra, har kört varannan månad!). Så idag ska jag till gyn för att få mer pergo utskrivet...

Är på dag 9 i cykeln nu... och hoppas såklart på denna månaden!

• Mini Söderling

Hej Mendo välkommen till oss här e alla välkomna , vi försöker följa varandra stötta och finnas där när det bli lite segt och jobbigt .
    Själv kommer jag åka bort i dag med pojkvännen och kommer tillbaka förhoppningsvis lite brunnare och utvilad nästa ons , kommer självklart komma in hit då och se hur det går för er tjejer !
    Tänker på er alla
    Kram

• Mendo

Ha en underbar semester mini...o tack för välkomnandet!

• Florence

Hey Mendo, dig känner jag igen :)

• Mendo

Hej du Florence!

Jo du nu ska jag bli en aktiv FL användare igen!!! Behöver pepp o stöttning känner ja...o här kan man ju få utlopp för alla känslor man känner...glädje besvikelse ilska lycka...ja allt o människor här förstår...vilket e sååå skönt! :)

• Florence

Jo, visst är det! Jag hade planer på att sluta med fl men det gick inte riktigt bra :)

• Mendo

hahahhaaa...har haft många planer på de och försökt...men de slutar med att jag kommer hit igen....på nåt sätt vill man ju drömma sig bort i barnvärlden :)

• Mini Söderling

Hej tjejer
    nu e jag tillbaka från en varm underbar resa med min kärlek , kom hem igår och nu är full fart med alla tre barn hemma i dag blir det bio :)
    Hur mår ni ? någon som gjort något ägglossnings test ? själv hoppar jag över det denna mån blev så snurrigt förra mån när jag höll på med dom .
    Jag har haft väldigt lite biverkningar denna mån mot förra då jag hade typ alla som gick att få , nästan så jag har misstänkt att det inte verkat alls denna mån men klart jag hoppas :)
    Kram på er

Svar på tråden Pergotime dag 1