• Mini Söderling

Pergotime dag 1

I dag är det dax för pergo dag 1 så nu väntas på biverkningar :) haahah fick typ massor av primolut så varför skulle jag klara mig nu .
    Men änltligen känns det som om man e på g :)
    Någon mer som börjar i dagarna ?

• Svar på tråden Pergotime dag 1
  • Andersson74

När jag fick pergotime (går på första behandlingen nu) så fick jag först göra en sköljning av livmodern, invänta mens (kom dagen efter) och sen börja pergotime på dag 5. Dag 13 åkte jag in för undersökning och då visade det sig att jag skulle ha ägglossning på dag 15.

Nu är jag på dag 29 och ska ta ett gravtest imorgon.

Under pergotime-tiden så spände det i nedre magen, något jag inte hade haft tidigare. Läkaren sa att det kan ibland kännas så vid såna här tillfällen.

Efter ägglossningen har jag känt liknande spänningar. Jag har känt svagt illamående direkt efter jag har ätit något (detta har dock börjat avta). Och brösten har börjat ömma svagt. Vet inte om det är jag som läser in för mycket, men kroppen känns inte som den brukar. Och jag hoppas innerligt.

• Mini Söderling

Hej andersson 74 va roligt att du inom kort kan testa håller mina tummar för att dina misstankar stämmer :)

Min dagliga raport är mindre rolig har haft molande ganska mycket molande värk i mens magen nu när jag kom hem kom det brunt blod fattar inte varför denna kropp ska bråka med mig så vill inte alls blöda nu blir så rädd att det ska vara kört denna mån då , jag har ju redan blödigt en gång då kom lite brunt sen klar rött men försvann det på en dag och det var ju okej men nu inte igen :(

Deppig här .......

• ÄlskadeMirakel

Hej igen!

Andersson74: håller tummarna för att du ska få ett + imorgon. Lova att skriva här sen så att vi får veta.

Mini Söderling: Kan du inte ringa och höra med gyn om det är ok med så många mellan blödningar, så kanske du får ett besked och slipper gå och oroa dig!!!

• Nuni

Tycker som ovanstående Mini Söderling, ring till Gyn och fråga

• Mini Söderling

Kan medela att dom bara svarade att så kan det vara , inte blev jag lugnare för det , men det kom bara brunt och nu verkar det borta igen , men jag har verkligen molande känningar hela tiden , har ni så ?vilken dag kan man testa på ? 28 kanske?

• Nuni

Mini Söderling skrev 2009-07-02 20:57:34 följande:

Kan medela att dom bara svarade att så kan det vara , inte blev jag lugnare för det , men det kom bara brunt och nu verkar det borta igen , men jag har verkligen molande känningar hela tiden , har ni så ?vilken dag kan man testa på ? 28 kanske?
    Jag skulle om jag kunde vänta så länge som det bara går för att vara säker. Men det kan jag aldrig =)

När jag blev gravid med min dotter så fick jag utslag på ÄL den 10 augusti sen fick jag positivt på grav test den 21a aug. Så jag testade om man räknar att ägget släpper 24-48 timmar efteråt då ca 9-11 dagar efter ÄL. Men då vart det bara svagt men det syntes.

Fick för övrigt väldigt starka teststreck idag. Så jag hoppas att jag får utslag imorgon eller lördag.
  • Mini Söderling

Va kul då är det ägglossning på gång då :)
    Själv testade jag i dag igen men mitt är fortfarande starkas, så det måste vara fel på stickorna eller mig :)
    men jag vet inte folk kanske inte fortsätter testa när det visar starkt , då kanske man e nöjd och slutar testa för den månaden vad vet jag :)
    Det känns ju grymt långt till nästa sön då jag är på dag 28 ...........

• Andersson74

Jag fick inget plus.

Men däremot funderar jag på om jag har räknat fel på cykeln. Innan pergotime hade jag en cykel på 35 dagar. Nu har jag bara antagit att den ska vara på 28.

Nån som vet om cykeln ändras efter pergotime? Eller blir den densamma?

För kroppen känns inte som den brukar.

• Nuni

Mini Söderling skrev 2009-07-03 07:09:57 följande:

Va kul då är det ägglossning på gång då :) Själv testade jag i dag igen men mitt är fortfarande starkas, så det måste vara fel på stickorna eller mig :) men jag vet inte folk kanske inte fortsätter testa när det visar starkt , då kanske man e nöjd och slutar testa för den månaden vad vet jag :) Det känns ju grymt långt till nästa sön då jag är på dag 28 ...........
    Har du tagit ett graviditetstest? Äl test kan ju reagera på graviditet. Jag skulle testa för att vara säker.
  • Nuni
    Andersson74 skrev 2009-07-03 07:19:50 följande:
    Jag fick inget plus. Men däremot funderar jag på om jag har räknat fel på cykeln. Innan pergotime hade jag en cykel på 35 dagar. Nu har jag bara antagit att den ska vara på 28. Nån som vet om cykeln ändras efter pergotime? Eller blir den densamma? För kroppen känns inte som den brukar.
    Det sägs att cykeln blir längre med pergotime. Om man inte blir gravid så brukar det komma en blödning ca 30 dagar efter sista tabletten och har man inte haft ÄL är det inte säkert att man får en blödning.
Svar på tråden Pergotime dag 1