• Mini Söderling

Pergotime dag 1

I dag är det dax för pergo dag 1 så nu väntas på biverkningar :) haahah fick typ massor av primolut så varför skulle jag klara mig nu .
    Men änltligen känns det som om man e på g :)
    Någon mer som börjar i dagarna ?

• Svar på tråden Pergotime dag 1
  • MiniLove

Undrar bara om Pergotime= Clomifen?

• Mini Söderling

Hej minilove
    jag har aldrig hört om det förr men läste mig just till att det används på pco patienter som pergotime också görs men att detta tydligen kunde vara bättre för dom som har väldigt lång cykel.

• ÄlskadeMirakel

Hej!!! Ännu en som ska börja med pegotime! Skillnaden från de flesta här är att de kan inte hitta något fel varken på mig eller mannen. Har försökt att skaffa ett barn nu i 2½ år, blev gravid i november men fick tyvärr MA i januari. Efter att har varit hos läkare nu så är det beslutat att vi ska göra insemination, denna ska dock inte göras förrän i augusti. Har lite frågor ang. pergotime som jag glömde fråga läkaren. Jag hade ca 10 ägg blåsor i varje äggstock, vet inte vad som är normalt men läkaren sa att det var bra. Ändå vill hon att jag ska käka pergotime och en hel tablett! Min rädsla är att det blir för många ägg och att vi då måste avbryta inseminationen ( som vi sett fram emot). Jag har absolut inget emot att få tvillingar men kanske inte trillingar.

Är det någon som vet hur många äggblåsor man ska ha???
    Läkaren sa inget om att vi ska vara avhållsamma i samband med detta, är det någon som vet hur det är?
    Ska man ta 1 tablett eller ½???

Tacksam för svar!!

• Mini Söderling

Hej älskade mirakel
    Vad jag har fått lära mig så handlar det om blåsornas stolekar även om du har 10 så kanske bara en växer till sig så stor så den släpper och det blir ägglossning.
    Tycker inte du ska vara så rädd för en tablett många får ta både två och tre , men känner du oro ska du ju ringa upp din dr och fråga men tycker inte du ska ändra sjäv, känner igen mig så i att det är så mycket som snurrara i huvudet . Välkommen hit :)

• Mini Söderling

God morgon
    nu kommer morgon raporten blodet är helt bort :) hade som mensvärk hela kvällen igår. men nu funderar jag på dessa ägglossnings test funkar dom ? jag har testat stakt i lördag, söndag , måndag , och i dag är det ens möjligt ? någon som har mer koll och erfarenhet ?
    Nä dax att lämna små troll på dagis och åka till jobbet
    kram

• Nuni

Mini Söderling: Är teststrecket starkare än kontrollstrecket? Eller är teststrecket bara starkt?

Jag har nämligen starka teststreck i princip hela tiden. Frustrerande! Dock inte lika starkt som kontrollstrecket.

• MiniLove

Hej! Undrar om det är lättare att bli grav. med (clomifen/Pergotime) Enligt min läkare så har jag norm. äl. så då borde ju chansen vara ganska stor att det ska lyckas,eller hur? Vi har försökt i nästan ett år,utan resultat hoppas det tar sej nu då när jag käkar tabletterna.

• ÄlskadeMirakel

Tack Mini Söderling! Ser nu verkligen fram tills jag ska börja käka tabletterna! Vill så gärna att det ska hända någonting nu, vi har ju ändå "väntat" i 2½ år.

Läste innehållsförteckningen på Pergotime och det stod att en biverkning var att man kunde få en mindre blödning så jag tror att det är helt normalt.

Välkommen MiniLove! Håller tummarna för oss alla!

• Mini Söderling

Hej hopp
    mina test steck , ja du det som står för ägglossning är dubbelt så starkt som kontroll streket å det är ju det jag tycker e så skumt när det gått flera dagar. jag har som molande värk hela tiden ganska kraftig sådan. tänk om dagarna kunde gå lite fortare nu så man kunde få svar på denna mån :)

Minilove jag tror att det är lättare att bli gravid med pergotime för dig , ska dom följa upp dig något ? ul eller blodprov ?

• MiniLove

Hej Mini Söderling! Ingen direkt utredning på mej,var till en gyn. läkare och sa att vi har försökt en tid,det gjordes en undersökning och så skrev hon ut pregotime åt mej Men hon sa också att vi kan ta direkt kontakt med IVF läkare i Tammerfors (eftersom vi bor i Finland) och få vidare hjälp där om vi ville,få se hur vi gör senare.

Svar på tråden Pergotime dag 1