• Mini Söderling

Pergotime dag 1

I dag är det dax för pergo dag 1 så nu väntas på biverkningar :) haahah fick typ massor av primolut så varför skulle jag klara mig nu .
    Men änltligen känns det som om man e på g :)
    Någon mer som börjar i dagarna ?

• Svar på tråden Pergotime dag 1
  • majsanna

Jsg är inne på min tredje dag. Har idag känt lite konstig värk i magen. Vet dock inte om det är pergotime eller för mycket jordgubbar...

• Nuni

Hehe kan ju vara båda =)

Nämen det beror på väl på vart värken sitter. Är det nedtill är det nog tabletterna.

majsanna skrev 2009-07-01 17:25:14 följande:
    Jsg är inne på min tredje dag. Har idag känt lite konstig värk i magen. Vet dock inte om det är pergotime eller för mycket jordgubbar...
  • MiniLove

Ja idag är jag inne på min andra dag,har inga symptomer alls..är smått oroad,vill ju ha lite sjuk mage så man vet att nått sker! :)

• Mini Söderling

Finns många som inte har någon eller några symtom alls försen alla tabletter är upp äta , så ge inte upp redan :)
    Själv hoppade jag över att göra ägglossnings test i dag men tänkte kolla i morgon igen å då borde det väl ändå inte kunna vara så starkt längre..........
    Nuni hur går det med dina ?
    Hur ofta har ni sex ? ni som vill svara vill säga
    vissa har ju varje dag andra när dom känner för det och vissa varannan dag , när jag åt pergotime förr när jag skaffade mina tvillingar som i dag är 5 år så sa läkaren att varannan dag är bäst för att få bästa kvalliten på simmarna och eftersom det funkade då så kör vi så nu .

Kram i värmen

• Nuni

För mig verkar det inte vara nåt på g =( men jag testar tills mina test är slut, sen ska jag ju till Gyn på måndag.

Mini Söderling skrev 2009-07-01 18:33:09 följande:

Finns många som inte har någon eller några symtom alls försen alla tabletter är upp äta , så ge inte upp redan :) Själv hoppade jag över att göra ägglossnings test i dag men tänkte kolla i morgon igen å då borde det väl ändå inte kunna vara så starkt längre.......... Nuni hur går det med dina ? Hur ofta har ni sex ? ni som vill svara vill säga vissa har ju varje dag andra när dom känner för det och vissa varannan dag , när jag åt pergotime förr när jag skaffade mina tvillingar som i dag är 5 år så sa läkaren att varannan dag är bäst för att få bästa kvalliten på simmarna och eftersom det funkade då så kör vi så nu . Kram i värmen
  • Mini Söderling

Vilken dag är du på nu ?
    Har ju förstått att många kan ha sen ägglossning med pergotime , skönt att du ska till gyn på mån .
    Känner du några biverkningar nu ?
    kram

• Nuni

He, nä inte ett dugg eller kanske lite öm i nedre delen av magen (när man kommer åt)

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska räkna, (började ju med pergo utan en blödning) så räknar jag första tabletterna som dag 5 så är jag på dag 19 idag.

Kram kram

• Mini Söderling

Nuni hur kommer det sig att du fick börja utan mens? åt du tabletter för att få mens och det inte funkade ?
    jag fick ju äta medicin för att få mens men jag frågade min dr om jag inte kunde börja direkt med pergotime men han sa nej du måste få igång en mens först.

Själv e jag på dag 19 i dag tog ägglossnings test i dag och det ända som var nytt var att kontroll streket var stakare än tidigare fast mitt strek var starkas ändå, så skumt tycker jag .

men nu kommer ju nästa jobbiga steg hur länge ska man klara av att vänta innnan man gör grav test !!!

Kram i värmen

• Nuni

Mini Söderling: Eftersom jag inte fick Äl på första kuren så kan mensen bli ganska mycket sen och jag var redan på dag 34 när jag pratade med gyn och jag sa att jag inte tänker äta provera och sen invänta mens, tycker det tar sån tid. Jag vet att man inte behöver vänta på mens eftersom det står tom i medföljande instruktioner i asken som pergotime ligger i, att man kan börja med pergo utan blödning, och detta sa jag till gyn.

Tycker lite synd om dom som verkligen MÅSTE sätta igång en mens för att börja med pergotime.

Svar på tråden Pergotime dag 1