• Mini Söderling

Pergotime dag 1

I dag är det dax för pergo dag 1 så nu väntas på biverkningar :) haahah fick typ massor av primolut så varför skulle jag klara mig nu .
    Men änltligen känns det som om man e på g :)
    Någon mer som börjar i dagarna ?

• Svar på tråden Pergotime dag 1
  • Nuni

Hej. Var hos gyn men det var inget positivt, hon trodde med största sannolikhet att jag inte haft ÄL, det var ingen ÄL på G heller.

Men eftersom jag fått såna starka ÄL test så ska jag iaf gå och lämna ett progesteronprov på torsdag.

Så antagligen blir det en trippelkur snart!

• Mini Söderling

Hej vänner
    har pratat med min läkare i dag han sa till mig att cystor inte skulle visa positivt på grav test , han sa att jag är gravid och att det tidiga testet kan vara ett tecken på tvillingar , jag ska dit på ultraljud vecka 30 på mån eller tis . har väldigt svårt att förstå och ta in detta och det kommer vara mega långt till vecka 30 :)

Kram

• ÄlskadeMirakel

Mini Söderling: Skönt att höra! Jag förstår att du tycker att det är långt till v. 30 men jag lovar dig, det kommer att gå snabbt. 2 veckor och då har du ju kanske fått lite andra roliga symtom också!!! Grattis än en gång!!!

Nuni: Tråkigt att höra, vad hade hon för förklaring till testsvaren då?? Får du många symtom av att äta dubbelkur??? Tänkte att du kanske har turen att inte ha så många obehagliga symtom och förhoppningsvis blir de inte fler vid trippelkur.

Själv så har jag inte använt ägglossningstest sedan mer än 1 år tillbaka, men var idag iväg och köpte ett paket. Om jag räknat rätt så får jag ägglossning söndag-måndag, men vi får se om jag har rätt.
    Vilka test använder ni?

• Mini Söderling

Hej
    Nuni va tråkigt för dig sa hon att du kunde köra på tre st vid nästa mens ? känns ju ändå positivt att det ändå har visat på ägglossnings test kanske bara är en tabett till du behöver .

Älskade mirakel jag har använt apotekets ägglossnings test har ingen erfarenhet av andra . vilken dag är du på nu ?

• Nuni
    ÄlskadeMirakel skrev 2009-07-06 17:03:45 följande:
    Mini Söderling: Skönt att höra! Jag förstår att du tycker att det är långt till v. 30 men jag lovar dig, det kommer att gå snabbt. 2 veckor och då har du ju kanske fått lite andra roliga symtom också!!! Grattis än en gång!!! Nuni: Tråkigt att höra, vad hade hon för förklaring till testsvaren då?? Får du många symtom av att äta dubbelkur??? Tänkte att du kanske har turen att inte ha så många obehagliga symtom och förhoppningsvis blir de inte fler vid trippelkur. Själv så har jag inte använt ägglossningstest sedan mer än 1 år tillbaka, men var idag iväg och köpte ett paket. Om jag räknat rätt så får jag ägglossning söndag-måndag, men vi får se om jag har rätt. Vilka test använder ni?
    Hon hade ingen direkt förklaring varför mina test visat som dom gjorde. Mer än att antagligen är LH hormonet högt för mig.
    Jag använder testlagrets billiga stickor.

Mini Söderling skrev 2009-07-06 19:37:30 följande:
    Hej Nuni va tråkigt för dig sa hon att du kunde köra på tre st vid nästa mens ? känns ju ändå positivt att det ändå har visat på ägglossnings test kanske bara är en tabett till du behöver . Älskade mirakel jag har använt apotekets ägglossnings test har ingen erfarenhet av andra . vilken dag är du på nu ?
    Japp jag ska köra trippel kur. Tror inte jag behöver invänta mens. Sen fick jag utskrivet metformin oxå =) Hoppas att dom ska hjälpa mig på traven, om inte annat att gå ner i vikt.
  • Mini Söderling

Hej nuni
    metformin var nytt för mig vad är det ? är det något du äter tillsammans med pergon ?
    Vilken dag kan du börja nya kuren om du inte behöver invänta mens ?

Kram

• Nuni

Mini Söderling skrev 2009-07-07 05:56:27 följande:

Hej nuni metformin var nytt för mig vad är det ? är det något du äter tillsammans med pergon ? Vilken dag kan du börja nya kuren om du inte behöver invänta mens ? Kram
    Det är egentligen en diabetes medicin. Jag började med det igår. Ska börja med 1 tablett per dag, sen får vi se hur det blir sen när jag ringer gyn på måndag. Jag har ganska mkt övervikt.

Jag antar att jag iaf måste minst vänta 30 dagar sedan sista tabletten. Jag vet inte ens om det går, kanske måste få en blödning, men gyn sa inget om att min slemhinna var tjock eller så.
  • Florence

Hej, jag skrev i början men har inte skrivit på ett tag: Jag fick fullt utslag på äl-test dag 15 och väntar på bim som är runt den 12e 13e juli. Jag ligger en dag efter mini Söderling och blev skaaaapligt sugen på att testa när jag såg att det hade plussats redan på dag 21! Jag är på dag 23...

• ÄlskadeMirakel

Mini Söderling: Har några dagar kvar tills jag ska börja testa! Är på dag 10 nu.

Florence: Förstår att du är sugen på att testa, berätta gärna sen vad svaret blev. Håller tummarna!!!!

Svar på tråden Pergotime dag 1