• Mini Söderling

Pergotime dag 1

I dag är det dax för pergo dag 1 så nu väntas på biverkningar :) haahah fick typ massor av primolut så varför skulle jag klara mig nu .
    Men änltligen känns det som om man e på g :)
    Någon mer som börjar i dagarna ?

• Svar på tråden Pergotime dag 1
  • Mini Söderling

Jag har aldrig tidigare kört med ägglossnings test och vet inte hur säkra dom är , har tidigare tyckt att dom varit för dyra, men denna gång kunde jag inte hålla mig , å måste ju erkänna att både jag och sambon tyckte det var bra spännande när den visade starkt nu :)
    Har läst mig till att många med pergotime har senare ägglossning kanske det är så för dig ? ska du på något ult för att kolla ägg? eller ska du göra något blodprov ?

Å du på tal om rösten skaffa dig en klocka du kan ringa med när sambon behöver hämta något till dig :)

• Nuni

Jag ska dit den 6e juli på VUL men det är lite sent men bättre än inget iaf. Sen gör jag blodprov oxå.

Haha ja jag får fixa en liten klocka =)

• majsanna

Hej!
    Får jag hoppas på här? Jag ska ta mina första pergotime-tabletter idag.
    Vi har försökt att bli med barn sedan april förra året. Under utredningen visade det sig att min ägglossning inte var som den skulle.
    Nu hoppas jag verkligen att det ska hända något.

• Nuni

Det är klart att du får =)

Då har ni försökt ett bra tag nu ju. Hoppas att det tar sig för er nu =)

Har du PCO eller funkar din ÄL bara inte?

majsanna skrev 2009-06-29 10:18:09 följande:
    Hej! Får jag hoppas på här? Jag ska ta mina första pergotime-tabletter idag. Vi har försökt att bli med barn sedan april förra året. Under utredningen visade det sig att min ägglossning inte var som den skulle. Nu hoppas jag verkligen att det ska hända något.
  • majsanna

Nuni: Det är helt enkelt ägglossningen som inte fungerar. Ska nu strax iväg för att ta blodprov. Egentligen ska det ju tas på dag 3 men det var ju i lördags så det fick bli i dag istället.
    Sedan blir det sol och bad för vår del. Skönt med semester när vädret är så här!

• Nuni

Okej.

Ja soligt är det, och varmt ;) För min del är det lite jobbigt att vara ute och speciellt för dottern.
    Men vi har köpt en pool som är tillräckligt stor för att jag kan bada med henne, sen står ett parasoll vid ena sidan så man sitter lite i skuggan i poolen.

Vad är det för prov du ska ta?

majsanna skrev 2009-06-29 10:44:06 följande:
    Nuni: Det är helt enkelt ägglossningen som inte fungerar. Ska nu strax iväg för att ta blodprov. Egentligen ska det ju tas på dag 3 men det var ju i lördags så det fick bli i dag istället. Sedan blir det sol och bad för vår del. Skönt med semester när vädret är så här!
  • ellimi

Jag börjar också med min första pergokur idag. Var och tog prover imorse. Känns spännande att se om det blir något denna månaden.

• MiniLove

Jo,här är en till,ska börja med första kuren i morgon..spännande!

• majsanna

FSH heter det. Det värdet var lite förhöjt när jag var på utredningssamtalet. Jag ska ta det på dag 3 och 10 för att se hur värdet förändras. Nu blev det i och för sig på dag 5, men det spelade tydligen inte så stor roll. Värdet ska vara under tio på dag 3 och jag hade förra gången 13 vilket kan tyda på problem med ägglossningen. Nu när jag ska äta pergotime ska de även kolla av värdet på dag 10 för att se om jag reagerar på pergotime, alltså om det blir någon ägglossning.

Nuni skrev 2009-06-29 12:48:37 följande:
    Vad är det för prov du ska ta?
  • Mini Söderling

Hej på er kul att vi blir fler och fler :)
    Jag är själv på dag 16 och i lör och sön fick jag starkt på ägglossnings test i fre hade jag bruna flytningar men i dag på jobbet kom det klart blod och ganska mycket verkar avtagit lite nu men gillar det inte alls någon annan som har erfarenhet av det ? undra om denna mån är körd nu :(

Svar på tråden Pergotime dag 1