• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • timmisen

Gjorde ett äl-test i em, men svagare streck. Är i och för sig bara på dag 13, brukar få stegring 15 eller 16. Men jag är orolig, då jag inte har så mycket flytningar som jag brukar ha? Men det här med äl-testen, det är ett svagt streck, kommer de bli starkare - jag hoppas verkligen det!!! Annars har jag plötlsligt vid 35 års ålder blivit helt ofertil?

• nallebusig
    timmisen skrev 2009-07-17 16:24:14 följande:
    Gjorde ett äl-test i em, men svagare streck. Är i och för sig bara på dag 13, brukar få stegring 15 eller 16. Men jag är orolig, då jag inte har så mycket flytningar som jag brukar ha? Men det här med äl-testen, det är ett svagt streck, kommer de bli starkare - jag hoppas verkligen det!!! Annars har jag plötlsligt vid 35 års ålder blivit helt ofertil?
    den månad jag blev gravid så hade jag svagt streck på dag 13 va på vul daqg 12 o gyn trodde ej på äl pga av att ägget va så litet sen la jag ner testandet o blev gravid
  • Knasten83

måste höra med er som också äter Pergotime.
    Jag har inte fått mens denna månaden, är inte gravid.
    De tog prover första kuren för att se om jag fått ÄL och det hade jag fått, borde jag inte få det varje gång jag tar pergotime då? En gång äl med pergo borde väl fortsätta ge mig äl??
    Eller har ni upplevt att det inte funkat nån månad o mensen hoppat över?
    När räknar man då att nästa ÄL kommer??

Tacksam för svar!!!!

• LuPeRo
    Knasten83 skrev 2009-07-18 16:06:48 följande:
    måste höra med er som också äter Pergotime. Jag har inte fått mens denna månaden, är inte gravid. De tog prover första kuren för att se om jag fått ÄL och det hade jag fått, borde jag inte få det varje gång jag tar pergotime då? En gång äl med pergo borde väl fortsätta ge mig äl?? Eller har ni upplevt att det inte funkat nån månad o mensen hoppat över? När räknar man då att nästa ÄL kommer?? Tacksam för svar!!!!
    Tyvärr är det så att man inte får ÄL varje månad med Pergotime. Många av oss har ätit tex dubbelkur flera månader i rad men trots detta får vi inte alltid Pergotime.
    Har du pratat med din läkare om att din mens inte kommit? För har du haft ÄL så borde din mens komma, annars kan du få hjälp med det.

Jag kan bara gå efter mig själv när det kommer till att räkna ut ÄL och jag har det allt från dag 13-18, men som sagt inte varje månad.

Hoppas det löser sig för dig
  • LuPeRo
    LuPeRo skrev 2009-07-18 16:10:15 följande:
    ...men trots detta får vi inte alltid Pergotime.
    Nej men vad galet det blev. Jag menade så klart att vi inte alltid får ägglossning trots Pergotime
  • Knasten83
    LuPeRo skrev 2009-07-18 16:11:17 följande:
    Nej men vad galet det blev. Jag menade så klart att vi inte alltid får ägglossning trots Pergotime
    hihi, jag fattade vad du menade! =)

Okej, jo, jag har fått provera för att sätta igång mensen men nu är jag på BIM+9 och om jag kör en behandlingsfri månad så kommer förhoppningsvis en äl nästa helg (man kan alltid önska!) om jag börjar ta provera tar det 10 dagar och sen en vecka till för att ÄL ska komma.. du vet, man e ivrig som få!!!! hihi

Men då ska jag bara räkna som jag gjort innan, utan att jag fått min mens.
    Har oftast ÄL dag 16-18.

Tack för ditt svar förresten!!!
    Vet du om jag kan ta pergotime utan att starta mensen? Sabbar jag då cykeln helt eftersom jag redan e på bim+9??
  • Knasten83

(har alltså fått utskrivet provera men inte tagit den för jag kännt mig extremt gravid, men negativt på testerna.... snyft)

• Shelda
    Knasten83 skrev 2009-07-18 16:06:48 följande:
    måste höra med er som också äter Pergotime. Jag har inte fått mens denna månaden, är inte gravid. De tog prover första kuren för att se om jag fått ÄL och det hade jag fått, borde jag inte få det varje gång jag tar pergotime då? En gång äl med pergo borde väl fortsätta ge mig äl?? Eller har ni upplevt att det inte funkat nån månad o mensen hoppat över? När räknar man då att nästa ÄL kommer?? Tacksam för svar!!!!
    Jag är i precis samma sits. Tänkte börja med ny kur nästa måndag och hoppas det ger ÄL då, precis som första gången.
  • Treasures

Knasten - Jag tror att det är bra att få en mens innan en ny pergokur påbörjas, då är slemhinnan ny och fräsch för att kunna ta emot ett befruktat ägg.

• Knasten83
    Shelda skrev 2009-07-18 17:15:40 följande:
    Jag är i precis samma sits. Tänkte börja med ny kur nästa måndag och hoppas det ger ÄL då, precis som första gången.
    ska du sätta igång mensen innan eller ska du starta sådär mitt i månaden typ?
    Så kluven hur jag ska göra.. Man vill ju inte sabba mer med sin oregelbundna jobbiga cykel!!
Svar på tråden Pergopinglorna del 18