• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Love is everything

Välkommen!

Varför får du inte ta blodprov? Om du ägglossade förra månaden så "borde" det fungera denna med, men man vet aldrig säkert. Har du kört med ÄL-tester eller har du haft typiska ÄL-symtom? Gravtest??? : ) När har du BIM?

Lycka till!

• timmisen

Internet gick sönder i åsk- och blixtovädret så jag har inte kunnat vara inne här. Dessutom fick jag mens i helgen, och bestämde mig för att köra pergo denna månad, började i går.Känns som det inte spelar någon roll och när man är "lite" äldre så är det väl bra med lite hjälp? Skriver mer sen, har en raslös liten kille här nu. Kram kram

• Shelda

Love is everything skrev 2009-07-08 15:04:59 följande:

Välkommen! Varför får du inte ta blodprov? Om du ägglossade förra månaden så "borde" det fungera denna med, men man vet aldrig säkert. Har du kört med ÄL-tester eller har du haft typiska ÄL-symtom? Gravtest??? : ) När har du BIM? Lycka till!
    Tack!

Jag testade med ÄL-stickor men såg aldrig någon riktig topp. Det blev aningens starkare efter några dagar men jag tyckte det höll sig på samma styrka så att säga. Jag vet inte varför jag inte fick ta blodprov, min läkare skulle skicka en remiss men så måste han ha glömt bort det och han är så svår att få tag på.
    BIM borde vara nu, ska testa imorgon bitti igen!
  • Love is everything

Fick reda på att mitt progesteronprov endast var 5 denna gång. Fattar ingenting... Jag fick ju tom en pregnylspruta!! Jag har alltid haft ÄL varje månad med dubbelkur, ingenting har varit annorlunda den här gången! Och så sprutan med... Hmm, vet inte vad jag ska tro? Och jag är säker på att provet togs 7 dagar efter ÄL, eftersom jag fick ÄL-sprutan. Vad tror ni? Är det en vink om att jag ska ge upp Pergo och satsa på sprutorna till hösten? Får se om det blir någon mer kur innan hösten... Spelar kanske inte så stor roll om man ändå ska vänta? Kanske tiden går fortare då...

Ha det fint! Snart ska jag hem och lägga mig.... Zzzzz!

• Love is everything

Shelda: Ett tips är att köpa CB digitala ÄL-test, då får du reda på antingen eller. Så slipper du läsa av själv varje dag. Visst är de dyrare, men om man bara vet på ett ungefär när ÄL inträffar så är det värt dom pengarna! : )

Lycka till!

• Shelda

Minus på test men fortfarande ingen mens.

Love is everything: Ok får kolla in deras test. Problemet är bara att jag har ingen aning om när ägglossning borde ske. Har inte haft egen mens sen jag var 16 år.

• Love is everything

Shelda: Det är aldrig roligt med minus! Men än är det tidigt att testa... Har inte heller haft mens sen jag var ca. 15 : ) Men nu när jag ätit Pergo har jag lyssnat in min kropp och samtidigt gjort ÄL-tester. Först trodde jag att jag skulle få ÄL dag 14, när jag i själva verket har det mellan dag 19 och 21. Så nu behöver jag bara testa ett par dagar. Försök lyssna på kroppen! Ömma bröst, ont i magen,varmare än vanligt? Du märker förhoppningsvis snart när din ÄL inträffar! Testa med stickor från dag 14-20, det är EN förpackning med CB digital! Nästa månad kanske det räcker med halva paketet? : )

Att du vet när du har ÄL gör allting lättare då man ska progesteronprovet. För det ska man ta 1 vecka efter ÄL. Och jag som har ÄL dag 20... Då felvisar provet eftersom det är så tätt inpå! Därför tar jag det runt dag 26-27!

Lycka till!

• 070706

Någon som kan råda mig?

Nu är det också så här att när jag fick pergotime utskrivet så sa läkaren att första månaden skulle jag ta enkeldos, blev jag inte gravid då  så skulel jag sen fortsäta med dubbelkur tills jag blev gravid eller tills receptet var slut, och då skulle jag isåfall återkomma.

Men första gången som jag tog pergo så blev jag sjuk under tiden för äl. Så jag lades in på Kava i Lund och försäkerhets skull gjorde dom ett Vul på gyn. det visade sig att jag fick två äggblåsor som skulle släppa inom de 2 närmsta dagarna när jag var där. Men det tog sig inte, så nästa gång jag skulle ta Pergo tog jag enkel kur igen, eftersom jag tänkte att  "jag fick ju äl av en tablett". Men det tog sig inte då heller, fick iof ett konstigt streck på grvisitetstestet, men jag vet inte säkert om det kan ha vart ett tidigt missfall.

Så nu sitter jag och funderar på VAD jag ska göra. Ska jag köra på enkel dos. Eller ska jag ta dubbelt som läkaren sa?

Incredible
  • Andersson74

Idag har jag nu börjat med kur nr 2. Men vet inte hur jag ska göra om jag ska köpa ÄL-stickor eller bara köra intensivt i 10 dagar. (Det verkar som att min ÄL inte följer den cykel som min läkare trodde.) Hur skulle ni ha gjort?

070706 skrev 2009-07-12 14:18:21 följande:
    Så nu sitter jag och funderar på VAD jag ska göra. Ska jag köra på enkel dos. Eller ska jag ta dubbelt som läkaren sa?
    Jag skulle ha kört på som läkaren sa.
  • xxJessikaxx

Beklagar Shelda ditt minus, såna vill vi inte ha!

Love is, beklagar även det låga progvärdet men jag blev gravid på halva det värdet så hoppet är ju inte ute. Minns inte hur "ung" du är men kvinnor över 35 tror jag det var har i genomsnitt äl 9-10 ggr per månad sår det innebär ju dessvärre att man inte har äl varje månad. Sedan vet jag inte om pergo förändrar det men...kan vara värt att veta iaf.

Själv sitter jag nu med äl-värk på dag 12 och det blir nog hoppla hoppla i dagarna tre - minst! Vi ska på bilsemester på tis morgon så det blir att få till det på hotell och i stugslafar =)

Svar på tråden Pergopinglorna del 18