• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • 070706
    Andersson74 skrev 2009-07-12 15:10:23 följande:
    Idag har jag nu börjat med kur nr 2. Men vet inte hur jag ska göra om jag ska köpa ÄL-stickor eller bara köra intensivt i 10 dagar. (Det verkar som att min ÄL inte följer den cykel som min läkare trodde.) Hur skulle ni ha gjort? Jag skulle ha kört på som läkaren sa.
    Okej, men jag är lite nerös för flerbörd. Tvillingar kan jag acceptera, men vet inte om det är värt alla riskerna som finns om de skulle bli fler.
    Incredible
  • Treasures

070706 - Det verkar ju konstigt att du ska ta dubbeldos om du får ÄL av enkeldos....chansen ökar ju inte att man blir gravid för att man ökar dosen då man får ÄL på lägre dos....risken att bli överstimulerad ökar däremot. Får du inte ta nåt blodprov för att bekräfta att du haft ÄL?

• Shelda
    xxJessikaxx skrev 2009-07-12 15:43:41 följande:
    Beklagar Shelda ditt minus, såna vill vi inte ha!
    Tack. Har varit borta över helgen men ska testa igen imorgon bitti. Än har ingen mens dykt upp så vi hoppas fortfarande på att pergokuren ska ha fungerat.

Love is everything skrev 2009-07-11 23:28:09 följande:
    Shelda: Det är aldrig roligt med minus! Men än är det tidigt att testa... Har inte heller haft mens sen jag var ca. 15 : ) Men nu när jag ätit Pergo har jag lyssnat in min kropp och samtidigt gjort ÄL-tester. Först trodde jag att jag skulle få ÄL dag 14, när jag i själva verket har det mellan dag 19 och 21. Så nu behöver jag bara testa ett par dagar. Försök lyssna på kroppen! Ömma bröst, ont i magen,varmare än vanligt? Du märker förhoppningsvis snart när din ÄL inträffar! Testa med stickor från dag 14-20, det är EN förpackning med CB digital! Nästa månad kanske det räcker med halva paketet? : ) Att du vet när du har ÄL gör allting lättare då man ska progesteronprovet. För det ska man ta 1 vecka efter ÄL. Och jag som har ÄL dag 20... Då felvisar provet eftersom det är så tätt inpå! Därför tar jag det runt dag 26-27! Lycka till!
    Jag har försökt lyssna på kroppen men jag tror att huvudet spelar en stor roll i det hela. Förra pergokuren var jag helt säker på att jag var med barn, ömma bröstvårtor och frös konstant. Blev väldigt besviken när mensen kom. Denna gång har jag varit så inställd på att det inte fungerat eftersom jag inte känt något av det jag kände första kuren. Men det kanske bara är positivt ;)
    Men blir det ett nytt försök så ska jag testa med ägglossningsstickor igen.
  • Love is everything

070706: Jag skulle INTE ta en dubbelkur om jag var du, risken för flerbörd är mycket stor om du får 2 stora ägg på enkelkur! Jag har testat 1 enkelkur o fick inga ledande äggblåsor alls. Nu har jag tagit 4 dubbelkurer och fått jättebra ÄL och det har inte tagit sig ändå! I början tror man att det ska fungera på en gång, men det är "bara" en hjälp att få ÄL överhuvudtaget! Har du tagit nåt mer grav.test??? Om du fick nåt konstigt utslag skulle jag verkligen kolla upp det noga!! Om det inte är något skulle jag råda dig till att köra en enkelkur, prata med läkaren och be om att få ta ett progesteronprov efter nästa kur! Lycka till!!

Andersson74: Hur många kurer har du testat? Om du är i början av karusellen skulle jag råda dig till att ha sex varannan-var tredje dag, MAX! Annars blir man bara besatt av att ha sex jämt, för att "inte missa"! Det blir inte bra då... Försök ha sex som vanligt, regelbundet. Kolla gärna med ÄL-test för att kunna veta vilken dag i cykeln du får ÄL. Är det runt dag 11, 15 eller 20? Då vet du lättare till nästa gång! Lycka till!!

xxJessikaxx: Grattis till ÄL! Hoppas ni får det mysigt ; ) och att det tar sig! Nä, jag är inte över 35!! Många år kvar dit... Nu vet jag att det är slemhinnan som trilskas också så i höst börjar vi med sprutor istället för Pergo!! Hoppas det fungerar bättre... Men det kanske blir en sista kur med Pergotime innan, vi får se!

Shelda: Ja, du är inte ensam om att huvudet spelar dig ett spratt... I början var man precis gråtfärdig hela tiden över ALLT! Tiden läker alla sår... Inte riktigt, men man vänjer sig tyvärr. Och det släpper nog lite på stressen för varje månad som går och det ska ju vara positivt? Testa om ett par dagar igen innan du börjar med nya tabletter!!

• Andersson74

Love is everything skrev 2009-07-14 15:35:47 följande:

Andersson74: Hur många kurer har du testat? Om du är i början av karusellen skulle jag råda dig till att ha sex varannan-var tredje dag, MAX! Annars blir man bara besatt av att ha sex jämt, för att "inte missa"! Det blir inte bra då... Försök ha sex som vanligt, regelbundet. Kolla gärna med ÄL-test för att kunna veta vilken dag i cykeln du får ÄL. Är det runt dag 11, 15 eller 20? Då vet du lättare till nästa gång! Lycka till!!
    Jag är just nu inne i kur nr 2. Ska testa med ÄL-test den här gången. Hmm... varannan-var tredje dag... ja, ska man hårddra det så borde det räcka då de små gubbarna lever i upp till tre dagar. *funderar* Maken är dessutom livrädd över att jag endast ska se honom som "avelshingst"... och det kan ju lätt bli så om man helt plötsligt ska "köra på" intensivt några dagar. Så jag ska ta till mig av ditt råd. Tack. :)
  • Shelda

Ja vi bestämde oss för att avvakta 1½ vecka och testa igen och är då negativt så kör vi en ny kur. Fast då blir det enkel igen för det allt vi har recept på. Läkaren vår har semester till mitten av augusti dessutom...

• timmisen

Jag är ledsen, min äl verkar ha krånglat till sig. Jag får inga äl-flytningar längre, vad 17 beror det på? Äter ju pergo den här gången. Är mitt inne i äl-perioden.

• nallebusig
    timmisen skrev 2009-07-16 17:44:19 följande:
    Jag är ledsen, min äl verkar ha krånglat till sig. Jag får inga äl-flytningar längre, vad 17 beror det på? Äter ju pergo den här gången. Är mitt inne i äl-perioden.
    va inte ledsen när jag blev gravid hade jag nästan inga äl flytn alls!!ge inte upp testa inte m äl stickor sexa varannan dag fr dag 10 till 24..
    lycka till
  • Love is everything

Fick mail av läkaren angående progesteronvärdet... Han hade lagt in fel beställning, så värdet (5) var Hcg (grav.test). Därför det var så lågt... Så jag kan ju faktiskt ha haft ÄL!! Förmodligen, eftersom jag fick sprutan! Hoppas sådär... Ska, ifall mensen kommer på måndag, köra en sista kur med Pergotime. Sen blir det sprutor! Ser fram emot det... : )

Var med min svägerska igår... De började försöka i höstas och fick ett plus med en gång! Nu klagar hon på allt som har att göra med flickebarnet... Hon får inte sova på nätterna och skämtar ofta om att "vad har jag gett mig in på?, kan man lämna tillbaka barnet?" Det är skitjobbigt... Hon vet mycket väl om vår situation, det är det som är så jobbigt! Men idag sa min underbara sambo till henne, snällt, och förklarade att det gjorde oss ledsna att hon hela tiden klagar på allt som har med dottern att göra! Nån som känner igen sig??

Ha en trevlig kväll!!

• Andersson74

Tog sista tabletten pergo igår. Ska idag iväg och köpa ÄL-stickor. Med min cykel på 35 dagar så borde jag få ÄL någon gång mellan 22/7 och 4/8 om jag har räknat rätt. Det är iallafall den perioden som något borde hända. Guud vad jag hoppas att det ska ta sig den här gången.

Svar på tråden Pergopinglorna del 18