• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Vårflickan84
    nallebusig skrev 2009-06-19 10:23:16 följande:
    ''jag det har du nog för jag plussade innan nyår!!
    grattis, blev du gravid under uppehåll av pergo??
  • nallebusig
    Vårflickan84 skrev 2009-06-19 20:27:28 följande:
    grattis, blev du gravid under uppehåll av pergo??
    jag åt tre enkelkurer o gick t gyn under den pergofria mån o kollade ägg o det va på dag 12 o han trodde inte jag skulle ägglossa för jag hade sånt litet ägg, tänkte inte så mkt den månaden sket i äl tester hade mkt på jobbet, inbrott hemma o körde iaf varannan dag sex o vips så blev jag gravid!O gyn hade rekom dubbel dos av pergo vilket jag slapp
  • Vårflickan84
    nallebusig skrev 2009-06-19 22:52:10 följande:
    jag åt tre enkelkurer o gick t gyn under den pergofria mån o kollade ägg o det va på dag 12 o han trodde inte jag skulle ägglossa för jag hade sånt litet ägg, tänkte inte så mkt den månaden sket i äl tester hade mkt på jobbet, inbrott hemma o körde iaf varannan dag sex o vips så blev jag gravid!O gyn hade rekom dubbel dos av pergo vilket jag slapp
    ååå vad kul!! grattis =)
    det är många som säger att det inte spelar någon roll om man är besatt av att bli gravid och konstant tänka på det. men det kanske hjälper att inte tänka på det... =)
    jag kommer ha uppehåll i juli! hoppas jag får en liknande historia som din om det inte funkar denna gång ;)
  • Florence

Hejsan!
    Jag började med min första kur av pergo igår! Vi har försökt sedan nyår men eftersom att jag tydligen har ett överskott av manligt hormon så fick jag pergotime av min gynekolog. Är lite nervös för biverkningar då jag får väldigt mycket biverkningar när jag äter p-piller osv. Blir deppig och argsint typ :)

Men det ska bli oerhört spännande att ha koll på bim osv. Det har jag aldrig haft eftersom att jag nästan aldrig har mens. Jag kommer vara ett nervvrak :)

• nallebusig
    Vårflickan84 skrev 2009-06-20 11:42:26 följande:
    ååå vad kul!! grattis =)det är många som säger att det inte spelar någon roll om man är besatt av att bli gravid och konstant tänka på det. men det kanske hjälper att inte tänka på det... =) jag kommer ha uppehåll i juli! hoppas jag får en liknande historia som din om det inte funkar denna gång ;)
    jag håller tummarna stenhårt det som va så konstigt e att vi har ett barn sen innan tillsammans som blev till på första försöket utan hormoner..kontig kroppen är..
    hur länge har ni försökt?
  • Vårflickan84
    nallebusig skrev 2009-06-20 16:17:54 följande:
    jag håller tummarna stenhårt det som va så konstigt e att vi har ett barn sen innan tillsammans som blev till på första försöket utan hormoner..kontig kroppen är..hur länge har ni försökt?
    tack!
    oj det var märkligt, men du hade säkert egen ÄL då. ni lyckades pricka in det rätt! =)
    detta blir fjärde månaden vi försöker, tredje med pergo. får se hur det blri :)
  • Meja1

Hej hej Tänkte titta in och hänga lite med er om jag får.
    Är en gammal pergopingla som nu har en pergodotter på 11 mån.
    I dag tog jag min första tablett på en enkelkur (efter att ha ätit primolut i 10 dgr)för att försöka få syskon till vår lilla tjej.

• Vårflickan84
    Meja1 skrev 2009-06-21 20:47:09 följande:
    Hej hej Tänkte titta in och hänga lite med er om jag får.Är en gammal pergopingla som nu har en pergodotter på 11 mån.I dag tog jag min första tablett på en enkelkur (efter att ha ätit primolut i 10 dgr)för att försöka få syskon till vår lilla tjej.
    åå grattis till din pergobebis haha. och välkommen hit!
    hur många kurer tog du innan det blev en fullträff?
  • Woogie

Hej igen. Grattis till alla plus jag inte har sagt grattis till!!

Jag har just tagit min sista tablett i min andra kur... dessutom har jag beställt hem inte mindre än 14 ÄL-tester (Clearblue, maken ville bara ha de bästa = pålitligaste...).
    Men nu ska vi till Öland på onsdag och tre dagar fram och bo i tält tillsammans med vår 7-åring. Tips någon?Varannandags kan bli lite trixigt...
    Den här gången har jag haft lite mer biverkningar, känner att jag har lättare för att bli irriterad och ledsen. Inte s0m den värsta PMS jag har haft, men ändå åt PMS-hållet. Samtidigt håller han på att sluta snusa så vi har morrat till lite på varandra då och då. Men det är ändå rätt lugnt.

Nu ska vi ut och handla lite inför sagda resa. Ha det så skönt alla!

• Meja1
    Vårflickan84 skrev 2009-06-21 23:04:01 följande:
    åå grattis till din pergobebis haha. och välkommen hit! hur många kurer tog du innan det blev en fullträff?
    TACK och tack

Förra gången blev jag gravid på andra kuren som var en dubbelkur (förste enkel och då fick jag inte ens äl) testade med stickor då men tänker nog inte göra de på denna första kur iaf. Vi kör på varannan dag tror jag och så får vi se om det blir av. Hur länge har di försökt? såg att det var din 3e kur?! Kämpar ni för 1 a barnet?

har tagit andra tabletten i dag men känner inga biverkningar, kanske det kommer? men minns inte att jag blev så särskilt påverkad sist. Hur har ni andra det med biverkningar?
Svar på tråden Pergopinglorna del 18