• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Treasures

Hon som jag gått till behandlar även "oss som försöker själva"....och det var ok att jag åt pergo och metformin samtidigt, jag har ju ytterst sällan egen ÄL, så det kanske är annorlunda för dig som har det. Har ofta blivit väldigt imponerad av henne...hon känner alltid på pulsen innan hon sätter nålarna, och en gång sa hon att nu känns det som om du kommer att få ÄL när som helst, och mkt riktigt ett par dagar senare hade jag det. Jag går privat, det kostar 350:/gång och med rabattkort får man var sjätte behandling gratis.

• Love is everything

Var på VUL idag, visade massa små folliklar i ena äggstocken och 1 stort (21 mm) i den andra. Ska ta en pregnyl-spruta senare i em för att ägget verkligen ska släppa. Passar perfekt nu, då vi ska på vår kärlekssemester i Göteborg i helgen!!! : )

Läkaren sa även att han pratat med hon som vi ska gå vidare till efter sommaren och göra insemination hos. Hon sa att hon till 99 % var säker på att det var min slemhinna det var fel på. Den har alltid varit tjock och fin, men den ska vara 3-skiktad också och det är inte min, så då vill inte ägget fästa! Så i höst börjar jag med hormonsprutor hos henne. Hoppas verkligen det fungerar.... Man har nämligen börjat ge upp hoppet på Pergo nu efter så många försök! Känns skönt med en plan INNAN IVF....

Ha en trevlig helg allihop! Det ska jag ha.... : P Benen i högläge och en kudde under rumpan! Hehe!!

• timmisen

Kul att läsa love is everything, ha så kul nu då!!! Jag har läst att man har större graviditets chans ju fler små omogna äggblåsor man har, så låter ju lovande för dig. Men hm, kollar inte läkarna det här med slemhinnan? Min har oxå sagt att den är bra, men det här med 3-skiktad? Bör man kolla upp det med doktorn efter deras semester? Hur undersöker man det, nyfiken?

• Andersson74

Fick ett negativt gravtest imorse. :(

Men jag börjar fundera på en sak. När man tar pergotime, har man samma cykel då? Jag menar, min cykel har tidigare varit ca 35 dagar. Vilket lika gärna skulle kunna bero på att jag inte har någon ägglossning.

När man tar pergotime får man ju ägglossning. Blir cykeln då automatiskt 28 dagar? Eller är det fortfarande 35 som gäller? För isåfall har jag inte BIM förren på onsdag nästa vecka. Och då har jag tagit gravtestet en hel vecka för tidigt.

Eller är det jag som greppar efter halmstrån?

• MarreBus

Hej allihopa!
    Har varit borta ett tag:) Jag håller på att bli precis tokig nu, min mens är över en vecka försenad och jag är INTE gravid...det är så himla frustrerande att gå och vänta på mensen när man vet att man inte är gravid.

Jag ska äta p-piller i två månader för att bygga på min livmoderslemhinna, men för att kunna börja med dem så måste ju min mens komma, eller kan jag börja med p-piller vilken dag som helst...nån som vet?

• LBS

Jag går och väntar på BIM

Andersson74 skrev 2009-07-03 13:45:40 följande:
    Fick ett negativt gravtest imorse. :(Men jag börjar fundera på en sak. När man tar pergotime, har man samma cykel då? Jag menar, min cykel har tidigare varit ca 35 dagar. Vilket lika gärna skulle kunna bero på att jag inte har någon ägglossning. När man tar pergotime får man ju ägglossning. Blir cykeln då automatiskt 28 dagar? Eller är det fortfarande 35 som gäller? För isåfall har jag inte BIM förren på onsdag nästa vecka. Och då har jag tagit gravtestet en hel vecka för tidigt. Eller är det jag som greppar efter halmstrån?
    Jag e med förvirrad och undrar samma sak. Tänkte att min al skulle vara runt dag 15 med pergp, tidigare hade jag kanske runt dag 35.... Hade enligt pergoberäkningar äl förra veckan. Hade ont i magen som jag brukar vid äl och antog att det va äl. Går nu och inväntar BIM nästa vecka. Men idag har jag fått fltningar som jag brukar ha vid äl. LIte tjockare och genomskinliga. Kan man ha äl igen, alltså min egna äl? Eller blir allt likosm bara enligt pergoberäkningar och min egna cykel försvinner och den blir kortare? Det kanske inte alls behöver vara öl idag med, har ju trots allt inte ont någonstans. Ja, ja tanke slog mej iaf och tänkte bara om någon kunde hjälpa med att reda ut saker och ting! :)
  • Treasures
    Andersson74 skrev 2009-07-03 13:45:40 följande:
    Fick ett negativt gravtest imorse. :(Men jag börjar fundera på en sak. När man tar pergotime, har man samma cykel då? Jag menar, min cykel har tidigare varit ca 35 dagar. Vilket lika gärna skulle kunna bero på att jag inte har någon ägglossning. När man tar pergotime får man ju ägglossning. Blir cykeln då automatiskt 28 dagar? Eller är det fortfarande 35 som gäller? För isåfall har jag inte BIM förren på onsdag nästa vecka. Och då har jag tagit gravtestet en hel vecka för tidigt. Eller är det jag som greppar efter halmstrån?
    Cykeln kan variera även med Pergotime. Vet du när el om du haft ägglossning? Jag fick alltid lämna progesteron prov dag 21-23 för att se om jag haft ÄL, sedan fick jag svar på det kring dag 28....visade det på ÄL skulle jag gravtesta om mensen inte kommit....visade det ingen ÄL skulle jag testa c:a dag 35 om ingen mens kommit.
    Fick så sällan ÄL även med Pergotime så det blev alltid att knapra Primolut-Nor för att få en blödning innan nästa försök.
  • Andersson74
    Treasures skrev 2009-07-03 15:05:59 följande:
    Cykeln kan variera även med Pergotime. Vet du när el om du haft ägglossning? Jag fick alltid lämna progesteron prov dag 21-23 för att se om jag haft ÄL, sedan fick jag svar på det kring dag 28....visade det på ÄL skulle jag gravtesta om mensen inte kommit....visade det ingen ÄL skulle jag testa c:a dag 35 om ingen mens kommit.Fick så sällan ÄL även med Pergotime så det blev alltid att knapra Primolut-Nor för att få en blödning innan nästa försök.
    Dag 13 gjorde jag ultraljud för att se om det hade blivit äggblåsor. Läkaren hittade två stycken som var såpass stora så han beräknade ÄL till dag 15.
  • Treasures

Andersson74 - Då borde du ha BIM c:a dag 29, lutealfasen är för de flesta 14 dagar, men det kan ju också variera....

Svar på tråden Pergopinglorna del 18