• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • NilamNilam

Kan det vara så att pergo gör en mer mottaglig för svampinfektioner? Det var väldigt länge sedan jag drabbades senast men i min senaste kur (första dubbla dosen) fick jag en ilsken svampinfektion som inte gav sig förrän efter två behandlingar.. Suck! Det förbättrar ju inte sexlivet precis...

• Woogie

Hej hej!
    Jag fick utslag på ÄL-stickan igår morse och vi sexade i förrgår kväll, i går kväll och i morse (är tillbaka från Öland nu... ). Har inte testat något mer, då jag inte vill slösa på stickorna, men om det visade negativt morgonen innan, så borde ÄL vara någon gång mellan igår och imorgon, eller?
    Nu känns det äntligen som att vi är rätt på det, så jag räknar det här som vårt andra riktiga försök, då det möjligen inte ens har varit någon ÄL de tidigare månaderna och vi därmed har varit chanslösa.
    Igår hade jag jätteömma äggstockar/äggledare/ägg-what-ever... kändes när jag satte mig, när han rörde sig i mig osv... Alltså inte som mensvärk, utan mer som att jag var svullen och krävde mer plats inne i. Jag hoppas att det är ett gott tecken på att jag har stora fina blåsor (som ni vet får jag ju inte komma på VUL då min gyn "inte gör så") och att jag nu blir gravid så det tjongar om det! Är lite öm idag med på samma sätt, men inte lika mycket. Jaha, vi får väl se.

• LBS
    Woogie skrev 2009-06-29 13:21:59 följande:
    Hej hej!Jag fick utslag på ÄL-stickan igår morse och vi sexade i förrgår kväll, i går kväll och i morse (är tillbaka från Öland nu... ). Har inte testat något mer, då jag inte vill slösa på stickorna, men om det visade negativt morgonen innan, så borde ÄL vara någon gång mellan igår och imorgon, eller? Nu känns det äntligen som att vi är rätt på det, så jag räknar det här som vårt andra riktiga försök, då det möjligen inte ens har varit någon ÄL de tidigare månaderna och vi därmed har varit chanslösa.Igår hade jag jätteömma äggstockar/äggledare/ägg-what-ever... kändes när jag satte mig, när han rörde sig i mig osv... Alltså inte som mensvärk, utan mer som att jag var svullen och krävde mer plats inne i. Jag hoppas att det är ett gott tecken på att jag har stora fina blåsor (som ni vet får jag ju inte komma på VUL då min gyn "inte gör så") och att jag nu blir gravid så det tjongar om det! Är lite öm idag med på samma sätt, men inte lika mycket. Jaha, vi får väl se.
    Precis så känner jag med vid äl! Hade svaga streck on-tors och skarpt i lördags Har sexat en del och inväntar ni BIM...har inga stora förhoppningar, var min första kur pergo. men det positva tycker ja är iaf att det va rätt dos pergo. Hoppas jag...
    Lycka till o håller tummarna för dej!
  • Woogie
    LBS skrev 2009-06-29 16:09:49 följande:
    Precis så känner jag med vid äl! Hade svaga streck on-tors och skarpt i lördags Har sexat en del och inväntar ni BIM...har inga stora förhoppningar, var min första kur pergo. men det positva tycker ja är iaf att det va rätt dos pergo. Hoppas jag...Lycka till o håller tummarna för dej!
    Tack, håller tummarna för dig med!

Har varit kåt som en marskatt sedan i förrgår, jag tror det kan bero på ÄL (iofs. har jag inte haft det så innan vid ÄL, men nu är ju hormoner och sånt hjälpt på traven). Mannen tror att det beror på värmen eftersom han går omkring och känner sig småpilsk hela tiden han med. Hur som helst är det ju bra att vi är tajmade iaf...
  • Love is everything

Välkomna alla nya!! Alltid lika roligt att "träffa" nytt folk, även om man önskar att ingen hade behövt vara pergopingla... Men guuuud vad glad man är åt Pergotime!! : )

Är inne på min femte kur nu, dubbeldos , VUL på fredag (cd 17)! Hoppas på fin-fina ägg!! Hoppas jag skulle kunna få en pregnylspruta denna gången.... Har alltid haft för många ägg, så jag har bara testat den en gång innan, då jag "bara" hade 1 ägg!

Angående det här med fler ägg, säger jag bara: JA, flera st. kan släppa samtidigt! Jag själv har haft ÄL med 2-3 ägg en månad då mitt prog.värde var över 130!! Så visst kan det hända! Chans till två-äggstvillingar alltså!

• Copkat

Hej tjejer!

Jag kikar in i er tråd eftersom jag har en fråga om Pergotime.
    Jag har haft tre missfall och fått ordinationen att testa Pergotime för att få "starkare och bättre ägglossning". Det jag undrar över är när ni brukar få ägglossning? Jag har ju inget problem med ägglossningen, brukar få den mellan dag 11 - 14. Om man tar Pergotime dag 3 - 7, när kan man förvänta sig ägglossning?

Hoppas ni kan svara mig! Ni verkar ju ha stenkoll på det här med Pergotime.

Tack på förhand!

• Boo 79

Hej, hoppar oxå in här då! Var med i en sån här tråd för 3,5 år sedan, då blev jag gravid på andra pergo-omgången, men nu är det dags för syskon tänkte vi! Började ta första tabletten i måndags, men har faktiskt glömt ungefär hur länge det brukar dröja till ÄL?

• icka76

Love is: Varför äter du dubbeldos när du får så många ägg?? Ökar inte det risken för fler ägg?

• timmisen

Trevligt med lite nya pergo.vänner. Fast jag hör till dem som har uppehåll, åt sista kuren enkel dos i december 2008 då doktorn anser jag har bra äl av mig själv. Fast de senaste två månaderna tror jag min kropp strulat mer än vanligt, har inte fått utslag på äl-testen. Å andra sidan har jag tidigare fått tydliga utslag på dem, men ändå inte blivit gravid. Vi försöker med ett syskon, som verkar gå trögt (han är pergo barn). Har bim i dagarna allt mellan 28-32 dagar, jobbiga "28" idag plus att jag har fått halsfluss bläää. Men när jag åt pergo åt jag dag 3-7 och brukade få regelbunden äl dag 15-16 (utslag på äl-testen) och mens enligt ovan. Nu funderar jag på prova pergon igen, när ägglossningen lixom verkar hängt upp sig. Har tabletter hemma. Ska jag??????? Kram på er.

• Toppenloppan

timmisen; Tycker oxå min kropp beter sig skumt nu när det är 2:a ÄL jag har utan pergo. Lossar ju oxå av mig själv. Jag vill helst vänta och låta min kropp hämta sig så det är svårt att råda dig tycker jag. Sen väntar ju vi på IVF till hösten och då lär kroppen få så många hormoner att den får vila nu!

Så...känn efter vad du orkar helt enkelt, eller vad din kropp orkar just nu.
    Kram

Till er andra;

Kikar bara in ibland och läser oftast inte igenom allt som hänt sen sist. Grattar de som lyckats sen sist, beklagar er som liksom jag fortfarande kämpar och VÄLKOMNAR alla nya Pinglor!

Kram

Svar på tråden Pergopinglorna del 18