• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Love is everything

Välkommen tillbaka! : )

Jag är inne på min 5:e kur, 4:e dubbeldosen, är på dag 7 idag. Brukar få kraftiga värmevallningar på ffa nätterma men även dagtid. Annars är det ganska lugnt på biverkningsfronten! : P

Ha en fin dag allesammans!

• Vårflickan84
    Meja1 skrev 2009-06-22 21:40:57 följande:
    TACK och tack Förra gången blev jag gravid på andra kuren som var en dubbelkur (förste enkel och då fick jag inte ens äl) testade med stickor då men tänker nog inte göra de på denna första kur iaf. Vi kör på varannan dag tror jag och så får vi se om det blir av. Hur länge har di försökt? såg att det var din 3e kur?! Kämpar ni för 1 a barnet?har tagit andra tabletten i dag men känner inga biverkningar, kanske det kommer? men minns inte att jag blev så särskilt påverkad sist. Hur har ni andra det med biverkningar?
    okej, där ser man. tänk hur olika man är och reagerar olika!
    jaa, det är min tredje kur denna gång. får se hur det funkar... denna månad känner jag mig iaf otroligt mycket lugnare. räknar inte dagar eller är inne på FL så mycket japp, iv kämpar för vårt första barn!
    den enda biverkning jag fått är att jag tappar hår... det är lite hemskt faktiskt =/ tur att man har mycket hår dock haha.
  • xxJessikaxx

Hejsan, tyckte det vat lite tyst i den gamla tråden, missat att ni fixat en ny

Välkommen till alla nya också.

Ngn pratade om biverkningar av pergo, har aldrig märkt av det under mina tre kurer, förutom att....hmm ja, om vi säger såhär, nåt glidmedel behövs inte i alla fall

• xxJessikaxx

Meja1, du var visst "nygammal", så välkommen tillbaka säger jag då istället.

• icka76

En lite dum fråga kanske. Var på VUL idag hade två stora äggblåsor på höger sida en på 22 och en på 23 mm. Slemhinnan var 7 och godkänd. Frågan: Kan båda äggen släppa? Även om det är från samma sida?

• LBS

Hej! Missade också att det va ny tråd! Har ätit en enkelkur pergo för första gången och är inne på dag 14. Men när ska man ha äl egentligen?! Känner verkligen ingenting, varken när jag åt pergon eller nu efteråt kring äl. Kan det vara så att pergon inte funkat på mej, att jag behöver dubbeldos? Eller kan äl dröja? Har inte kollat med ältest utan vi har satsat på sex varannan dag från dag 11 till 20. Då har vi gaderat oss. Sen ska jag lämna prover runt dag 23 för att se om jag haft äl.
    Hur har ni andra känt när ni ätit pergo och runt äl? Såg det diskuterats biverkningar här inne och vill gärna veta mera! HUr ska det kännas, kan det kännas helt normalt? Och från vilken dag ska men ha äl?

• Treasures
    LBS skrev 2009-06-23 20:29:21 följande:
    Hej! Missade också att det va ny tråd! Har ätit en enkelkur pergo för första gången och är inne på dag 14. Men när ska man ha äl egentligen?! Känner verkligen ingenting, varken när jag åt pergon eller nu efteråt kring äl. Kan det vara så att pergon inte funkat på mej, att jag behöver dubbeldos? Eller kan äl dröja? Har inte kollat med ältest utan vi har satsat på sex varannan dag från dag 11 till 20. Då har vi gaderat oss. Sen ska jag lämna prover runt dag 23 för att se om jag haft äl.Hur har ni andra känt när ni ätit pergo och runt äl? Såg det diskuterats biverkningar här inne och vill gärna veta mera! HUr ska det kännas, kan det kännas helt normalt? Och från vilken dag ska men ha äl?
    Det är väldigt individuellt när man får ÄL och om man får ÄL av pergon. Det vanligaste är väl att man får ÄL mellan dag 13-18. Jag var väldigt svårstimulerad med pergotime och på de första tre kurerna (enkel, dubbel, trippel) hände ingenting, svårt att sova hade jag och var varmare än vanligt, men ingen ÄL. Sen började jag med Metformin och efter ett par månader gjorde vi nya försök med pergo, fick ingen ÄL av enkelkur. Provade dubbel och började samtidigt med akupunktur, fick en väldigt sen ÄL, dag 33. Fortsatte med trippel, men då hände inget igen. Vi fick remiss för avancerad ÄL-stimulering med sprutor man under tiden vi väntade gjorde vi ytterligare två försök med trippelkur pergo och på dessa fick jag ÄL c:a dag 18. Mådde illa några dagar innan ÄL, hade ont i äggstockarna och mkt ÄL-sekret. Sista kuren testade jag med CB-digitala ÄL-test och då det visade stegring så sexade vi som det stod på förpackningen, samma dag och dagen efter och det resulterade i ett pluss!

Ett långt svar på din fråga, men jag ville bara berätta om att det kan fungera även om det verkar kört...så ge inte upp om du inte skulle få ÄL av enkelkur. Men även om du inte kännt nåt så kan du ju ha haft ÄL, blodprovet kommer ju att ge dig svar på det!
  • simonevill

Hej jag skulle ha BIM på torsdag den 25/6 men fick iförrgår plötsigt mensvärk och en blödning som bara varade i 2 dagar. Så brukar aldrig min mens vara och heller aldrig så tidig. Blev så ledsen men glad när jag fick höra att en Nid blödning kan vara upp till 2 dagar men inte så riklig som vanlig mens.

Vågar inte testa då jag självklart inte vill veta att jag inte är gravid.

Ush, så fick vi provsvaren för min mans spermier och det var väldigt få som kunde röra sig framåt och då känns det som att pergo inte kommer att hjälpa oss.
    det lär nog få bli en lång väntan på IVF. Och jag vet ej hur jag ska orka så lång tid, då vi redan väntat i 3år.

• LBS
    Treasures skrev 2009-06-24 08:37:48 följande:
    Det är väldigt individuellt när man får ÄL och om man får ÄL av pergon. Det vanligaste är väl att man får ÄL mellan dag 13-18. Jag var väldigt svårstimulerad med pergotime och på de första tre kurerna (enkel, dubbel, trippel) hände ingenting, svårt att sova hade jag och var varmare än vanligt, men ingen ÄL. Sen började jag med Metformin och efter ett par månader gjorde vi nya försök med pergo, fick ingen ÄL av enkelkur. Provade dubbel och började samtidigt med akupunktur, fick en väldigt sen ÄL, dag 33. Fortsatte med trippel, men då hände inget igen. Vi fick remiss för avancerad ÄL-stimulering med sprutor man under tiden vi väntade gjorde vi ytterligare två försök med trippelkur pergo och på dessa fick jag ÄL c:a dag 18. Mådde illa några dagar innan ÄL, hade ont i äggstockarna och mkt ÄL-sekret. Sista kuren testade jag med CB-digitala ÄL-test och då det visade stegring så sexade vi som det stod på förpackningen, samma dag och dagen efter och det resulterade i ett pluss!Ett långt svar på din fråga, men jag ville bara berätta om att det kan fungera även om det verkar kört...så ge inte upp om du inte skulle få ÄL av enkelkur. Men även om du inte kännt nåt så kan du ju ha haft ÄL, blodprovet kommer ju att ge dig svar på det!
    Grattis till ditt plus och skönt att höra att det kan funka fast det verkar hopplöst!
    Mår illa idag o är på dag 15, har haft sex varannan dag så det är dags i dag igen Ska testa med äl test i kväll också.
    Treasures hur var din mens innan du började med pergo och allt? Hade du äl då eller hur var det då? Min mens har haft ca 7 veckor emellan, men väldigt oregelbundet. Därför började jag med pergo, för att få en regelbundenhet, trodde man fick det men verkar vara många som inte blir hjälpta ändå!
    Ja ja...får väl fortsätta o kämpa!
  • NilamNilam

Hej!

Här kommer ett inlägg från en ny pergopingla.. Har just varit på UL efter min andra (dubbla) kur pergo. UL efter första kuren visade folliklar som bara var 9 mm på cykeldag 16, alltså inte särskilt troligt att det skulle bli ägglossning. Igår visade sig TVÅ stora folliklar på dag 15! De var 34 och 27 mm stora. Är det troligt att båda folliklarna kommer att ägglossa? Är det någon som varit med om samma sak och lyckats eller misslyckats?

Nu hoppas vi förstås innerligt på att denna behandling någon gång ska kunna ge oss syskon. För åtminstone så verkar det ju som om det kommer att bli ägglossning. Håller tummarna och sexar på.

Svar på tråden Pergopinglorna del 18