• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • systerK

Varför ska man egentligen gå på VUL under tiden man äter pergotime?

• Meja1

Läste lite av det ni skrivt här innan....äl kan komma lite när som med pergo... vanligast är melan dag 13.20 men kan även komma tidigare el. senare.

PÅ min förra kur när jag blev gravid hade jag äl på dag 17-18....
    Nu hoppas jag haft äl denna vecka...har måt sjukt illa.. är det en biverkning måntro?
  • xxJessikaxx

Hallllå pinglor, NU är det äntligen dags för mig att knapra pergo igen efter nästan sex månaders "förbud". Spännande! Börjar i morgon, på dag 5 och räknar med äl kring den 14-17/7 och kommer baka som attan mellan ca 11:e och 16:e juli. Pirrigt att vara med i gemet igen

• Love is everything

systerK: Man går på VUL för att följa upp äggen. Vissa blir överstimulerade och får flera ledande folliklar. Alltså ägg som kommer att leda till ägglossning. Och det vill man inte gärna... Alltså trillingar, fyrlingar osv... Man följer helt enkelt upp äggen också dels för att man på ett ungefär vet när ägget kommer att släppa och då ha större chans att träffa rätt! men alla läkare gör inte detta.... Hoppas det var svar nog! Annars får du gärna fråga igen!!

LBS: Jag skulle nog hellre litat på flytningarna än magont, det har man oftare. Pergo ger ibland biverkningar som magont och illamående, så jag skulle köra detta som ÄL om jag var du!! Lycka till!!

timmisen: Tack! Ja, nu hoppas jag verkligen att det fungerar!! Känns skönt att få vidare hjälp... Ja, ett ägg är väl kanske bättre, vet inte riktigt! Har haft så olika varje gång och det har inte tagit sig ändå... Min läkare har alltid sagt att min slemhinna varit bra, så jag har slutat fråga på sistone. Men nu när han konsulterade med vår blivande läkare så var denne helt säker på att det var pga min slemhinna det inte fungerade! Tre-skiktad är den när man ser tre raka tunna streck på slemhinnan. Min slemhinna såg oregelbunden ut, man såg alltså inte de tre strecken. Men fråga nästa gång du gör VUL, be att läkaren visar slemhinnan och de förhoppningsvis, tre strecken! Lycka till!! : )

• LuPeRo
    xxJessikaxx skrev 2009-07-05 21:21:42 följande:
    Hallllå pinglor, NU är det äntligen dags för mig att knapra pergo igen efter nästan sex månaders "förbud". Spännande! Börjar i morgon, på dag 5 och räknar med äl kring den 14-17/7 och kommer baka som attan mellan ca 11:e och 16:e juli. Pirrigt att vara med i gemet igen
    Ååååh jag håller tummarna för er nu!
  • Toppenloppan

Jessika; Jag håller oxå tummarna att det blir en bebis och inget annat denna gång med Pergo. Tänker ni fortfarande bara en kur eller har ni ändrat er???

• xxJessikaxx

Å tack mina vänner. Vad gäller pergokurer så kan vi nog tänka oss fler än en vända, jag har aldrig mått dåligt av pergo, men blir det missfall om det tar sig så är nog loppet kört. Har fått skrapas två ggr av tre när jag fått mf och pallar inte med det mer känner jag. Vi känner att får vi en till blir vi överlyckliga men vi är ju inte barnlösa och det kan inte bli fler till vilket pris som helst.

Loppan, läste om teorierna om din slemhinna. Det vore ju förstås en förklaring kanske för den skall ju vara tjock och fin för att nåt skall fastna. Visst finns det behandling för det?

Är på dag två och har som vanligt superömma tuttar samt att de växt typ två storlekar, inte mig emot iofs

• Toppenloppan

Jessika; Nja...det var inte jag som hade problem med slemhinnan, tror det var Love is everything! men jo, har man problem med det kan man tex få Progesteronvaggisar tror jag!

• Love is everything

Hihi! Det är INTE lätt att hålla koll på alla härinne!! : P Men jo, visst är det jag och min krånglande slemhinna... Vet inte vad det finns för behandling, men jag börjar ju med sprutor efter sommaren och de ska tydligen vara lättare att ställa in alla hormoner med, så att man slipper överstimulering osv... Hoppas det funkar!

Tror inte min slemhinna är så dålig ändå... Läkaren har sagt att den varit väldigt bra flera gånger. Kanske är den FÖR tjock?? Jaja, hoppas vi får sätta igång snart med de "underbara" (inte) sprutorna!

• Shelda

Hej alla pinglor!

Har läst här ett tag nu då jag nu ätit min andra kur pergotime. Borde få mens denna vecka (tror jag) men än har inget kommit. Förra omgången fick jag ägglossning men denna gång fick jag inte göra något blodprov och vet därför inte. Brukar det fungera varje kur?

Svar på tråden Pergopinglorna del 18