• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Vårflickan84

Får jag fråga en sak?

jag var hos gyn idag för VUL. det är dag 10 och hade en äggblåsa på 17mm och den kommer växa några mm till så att den kommer upp till 23-24mm innan ägglossning. är det för lite?

eftersom det är min tredje och sista kur för denna gång så blev han lite fundersam på varför det inte funkat... så han skulle se om det ens finns ägglossning. så imorn ska jag ta blodprov. men tänk om det inte finns några ägg? usch...
    han sa att det kanske blir ivf då. är det så?

• Hoppfull78

Hej på er!

Jag har återkommande svampinfektioner som är ett rent h-vete. Vi myser förstås ändå (äter pergotime) men det vill bara inte ta sig. Jag vet att man säger att svampinfektioner inte ska sätta ned fertiliteten, men jag undrar om den inte gör det litegrann ändå. Jag menar miljön "där inne" kan ju inte vara gynnsam för simmarna i det tillståndet...eller? Någon som vet?

• Vårflickan84

hoppfull78:
    det undrar jag också!!

• xxJessikaxx

Jag har själv ofta problem med svamp. För oss diabetiker är det lättare att dras med "skiten" också. Har också tagit upp detta med gyn och de hävdar att det inte ska påverka fertiliteten. Jag var orolig för att det gjorde att "glidet" som hjälper simmarna hitta rätt skulle bli påverkat av svampen men då sa de att den processen är viktigast "längst in", där vi själva inte känner, men att det är där vid livmoderöppningen glidet spelar roll.
    Nu har jag ju bevisligen blivit gravid i alla fall så jag tror inte att det ska ha ngn avgörande betydelse.

• Treasures
    LBS skrev 2009-06-24 09:54:17 följande:
    Grattis till ditt plus och skönt att höra att det kan funka fast det verkar hopplöst!Mår illa idag o är på dag 15, har haft sex varannan dag så det är dags i dag igen Ska testa med äl test i kväll också.Treasures hur var din mens innan du började med pergo och allt? Hade du äl då eller hur var det då? Min mens har haft ca 7 veckor emellan, men väldigt oregelbundet. Därför började jag med pergo, för att få en regelbundenhet, trodde man fick det men verkar vara många som inte blir hjälpta ändå!Ja ja...får väl fortsätta o kämpa!
    Tack, trodde aldrig att det skulle bli nån bebis för oss, oavsett hjälp, men men under sker...  
    Att du mår illa kan ju vara ett bra symtom på att ÄL är på G....så var det iaf för mig, mår sällan illa annars.

Jag har PCO's så eter att jag slutat med p-piller fick jag inte någon mens alls på mer än sex månader, fick då Primolut-nor för att få en blödning och sedan efter en massa tester både på mig och sambons spermier så fick jag börja med Pergotime. Innan jag åt p-piller var mensen väldigt oregelbunden och uteblev ofta.

Lycka till om det nu är ÄL på G!
  • nallebusig
    Vårflickan84 skrev 2009-06-24 13:10:42 följande:
    Får jag fråga en sak?jag var hos gyn idag för VUL. det är dag 10 och hade en äggblåsa på 17mm och den kommer växa några mm till så att den kommer upp till 23-24mm innan ägglossning. är det för lite?eftersom det är min tredje och sista kur för denna gång så blev han lite fundersam på varför det inte funkat... så han skulle se om det ens finns ägglossning. så imorn ska jag ta blodprov. men tänk om det inte finns några ägg? usch...han sa att det kanske blir ivf då. är det så?
    låter super bra stasa på varannan dag sex
  • nallebusig
    NilamNilam skrev 2009-06-24 10:05:05 följande:
    Hej!Här kommer ett inlägg från en ny pergopingla.. Har just varit på UL efter min andra (dubbla) kur pergo. UL efter första kuren visade folliklar som bara var 9 mm på cykeldag 16, alltså inte särskilt troligt att det skulle bli ägglossning. Igår visade sig TVÅ stora folliklar på dag 15! De var 34 och 27 mm stora. Är det troligt att båda folliklarna kommer att ägglossa? Är det någon som varit med om samma sak och lyckats eller misslyckats?Nu hoppas vi förstås innerligt på att denna behandling någon gång ska kunna ge oss syskon. För åtminstone så verkar det ju som om det kommer att bli ägglossning. Håller tummarna och sexar på.
    det va ju toppen bra
  • banana81

Nu har jag väntat på min mens i 3,5 månader och under tiden roat mig med att läsa i er tråd här! Och så i måndags, äntligen kom den!!!! Har aldrig varit så glad innan för lite blod

Min läkare sa att jag skulle äta pergo dag 5-9 men nu har jag förstått att vissa äter dag 3-7. Vad är skillnaden? Skulle jag kunna börja idag då kanske? Vill ju såååå gärna komma igång nu!!

Sen vill jag säga stort grattis till alla er som plussat!!

• malinnnnn80

Hej på er!

Här är jag igen - fortfarande inte gravid. Hade uppehåll med Pergo en månad - fick ingen ÄL och alltså ingen mens.. så nu måste jag äta primolut nor igen och sen dubbeldos Pergo (min tredje kur) =/ ...nåja - fortsätter att kämpa på!

Hur går det för er andra?

• Viktoria5

Har också problem med svampnfektioner.. Jobbigt värre men min gyn sa också att det INTE skulle ha någon betydelse för fertiliteten så får väl lita på dem...

Svar på tråden Pergopinglorna del 18