• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Love is everything

icka76: Jag får ingen ÄL med enkelkur! Har haft ägg i olika storlekar (mellan 10 och 20 mm) och nu sista gången var de alla lika stora! Jag tror min kropp sparar Pergon ganska mycket... Får se hur det blir nu när vi kör igång igen efter 2 månaders uppehåll!

• timmisen

Jobbigt att ha så oregelbunden cykel som jag, dag 29 och ännu inget, men som sagt så kan jag ha uppåt 33 dagar och det är inte förräns på måndag!!! Som vanligt hoppas jag in i det sista (tänker inte testa förräns nästa vecka). Och jag funderar starkt på pergo igen, är ju 35 år nu och det kan väl inte vara fel med lite stimulering? Känns bara som att det inte spelar någon roll, har ju inte funkat hittills något av alternativen. Pojken krävde 5 kurer pergo, då var man yngre och hade bekymmer med både äl och mensen. Funkar pergon bäst då (när man verkligen har problem?).

• Love is everything

Ja, har man problem med ÄL/mens så funkar ju Pergon bättre än för en som redan har ÄL/mens. Det är ju syftet med hela stimuleringen... Men den kan givetvis hjälpa om man har väldigt oregelbundna cyklar också! 29 dagar är inget ovanligt, jag har alltid mellan 32-34 dagar! Ska hålla tummarna för dig!!! : )

• timmisen

Tack Love is everything! 33 dagar hände bara förra månaden, jag brukar ligga mellan 29-32 dagar, så ska kanske inte fastna vid det. Läst en del om akupunktur, men det gör väl ont.

• Vårflickan84

var kan man göra akupunktur??

• timmisen

Jag blev oxå lite nyfiken så jag ska kolla upp det. Vill dock inte nämna område i landet, då jag vill vara så pass anonym som möjligt här. Men sök på ämnet.

• Andersson74

Jag har precis tagit min första pergokur. (tog första tabletten på dag 5 i cykeln) När det blev dag 13 åkte jag in till fertlitetskliniken (på deras begäran) för att undersöka om det hade blivit något ägg. Vilket det hade! Läkaren sa att jag skulle ha ägglossning två dagar senare, dvs dag 15. Sen skulle jag ta ett gravtest två dagar efter BIM.

Igår hade jag BIM. Så nu går jag och väntar på imorgon. :)

• Treasures

Angående akupunktur så började jag med det i september förra året, innan dess hade jag inte alls svarat på pergotime trots ökad dos och tillägg av Metformin. Gick en gång i veckan och redan på första kuren med dubbeldos pergo efter det så fick jag ÄL om än sent. Efter lite tillägg av diverse örtmediciner och fortsatt akupunkturbehandling och även behandling av låsningar i bäckenet blev det tillslut en bebis. Hon som jag går hos sa att låsningar i bäckenet kan göra att det svullnar kring äggstockar och sånt och att cirkulationen där då blir sämre. Har fortsatt gå men lite mer sällan nu då jag är gravid och har än så länge mått jätte bra, inga krämpor alls att tala om.

Sök på nätet om akupunktur i staden där du bor....jag ringde sen och frågade om hon kunde hjälpa mig med våra problem att få barn. Endel kan ju vara mer inriktade på idrottsskador eller allergier.

• timmisen

Tack för ditt svar Treasures! Sökt lite men hittar mest om de som gör provrörsbefruktning. Behandlar de även på oss som försöker själva? Och får man äta pergon samtidigt? Hittat två ställen som jag skulle kunna kontakta. Går du privat? Finns väl knappt några inom landstinget? Kostar ju lite.

Svar på tråden Pergopinglorna del 18