• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Bevabus

Jag undrar mycket om den där läkaren just nu..
    Först verkade han väldigt skyldig. Sen idag läste jag en artikel att han inte är misstänkt för något av polisen och att han inte alls var försvunnen i två dagar utan att han åkte med MJ i ambulansen och har sen dess tröstat familjen på sjukhuset. Han samarbetar tydligen med polisen.

Frågan nu är ju om den sista dosen var dödlig. Eller om det bara det som Michaels kropp till slut gav efter till...
    Hans kropp lär ju ha byggt upp inför den här dagen rätt länge nu och den här dosen var det som fick bägaren att rinna över?

Sandra Örebro skrev 2009-06-28 22:18:47 följande:

Tydligen så injuerade(stavning) hans läkare läkemedlet demerol en timma innan hans hjärta stannade =(
  • Brooke
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-28 22:20:26 följande:
    Sandra Örebro skrev 2009-06-28 22:18:47 följande:
    ja rakt i hjärtat stod det på text- tv
    Nej det var en spruta Adrenalin. För att hjärtat skulle gå igång.. Det gjorde han då hjärtat och andningen slutade..
  • guild
    korsdrag skrev 2009-06-28 22:12:54 följande:
    Jag kan ju tycka att det är asfånigt att sitta å diskutera sånt här bara för att han är död. Om han nu va en sån viktig person för er, varför diskuterades inget innan? Själv är jag och VAR ett troget fan av MJ, och jag lyssnade på musiken lika mycke innan som nu. Och det är tamejfan ännu värre att göra sig själv viktig på hans bekostnad. Ge honom en TYST minut istället för att spy ur er töntigheter på hans bekostnad.
    ...då är du inte med på facebookgruppen då....R.I.P Michael jackson. Där är det för tillfället  1  4 6 1  2 8 3 fans med och sörjer.
    Och vad vet du om hur mycket troget fan som vi är. Själv var jag med redan på 60-talet.
    (¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-06-28 22:21:05 följande:
    Jag undrar mycket om den där läkaren just nu..Först verkade han väldigt skyldig. Sen idag läste jag en artikel att han inte är misstänkt för något av polisen och att han inte alls var försvunnen i två dagar utan att han åkte med MJ i ambulansen och har sen dess tröstat familjen på sjukhuset. Han samarbetar tydligen med polisen.Frågan nu är ju om den sista dosen var dödlig. Eller om det bara det som Michaels kropp till slut gav efter till...Hans kropp lär ju ha byggt upp inför den här dagen rätt länge nu och den här dosen var det som fick bägaren att rinna över?Sandra Örebro skrev 2009-06-28 22:18:47 följande:
    Alltså det jag har läst (har Läst ALLA artiklar på aftonbladet) och jag läste att troligtvis så gav läkaren en dos som var för mkt för MJ..
  • Klarisen

demerol är ju lugnande men han kanske var så sjuk så att han inte hade länge kvar att leva eller så orkade han inte?!

jag hörde när hans bror lämnade dödsbeskedet ja det där inslaget på aftonbladet att de höll på över en timma med att få igång hjärtat, det låter ju konstigt för det gör man väl inte annars....
    men att läkaren var där när de ringde sos det har jag också hört och att familjen ville ha en ny obduktion

har man sagt vad den sa?

• Neelah

Här är en till som sörjer.

Michael var så annorlunda jämfört med den person de skrev om (och skriver om) i tidningarna. Blyg, omtänksam och ödmjuk.

Tyvärr så var det ingen jätteöverraskning att hans kropp la av till slut - han gjorde ju på samma sätt inför alla stora framträdanden (övade och repade nästan dygnet runt och glömde att äta, dricka och sova) och det var ju inte första gången han kollapsade. Men den här gången var han äldre... Jag tycker så synd om Prince, Paris och Blanket. Han var ju deras fasta punkt i livet.

• beadis

Sandra Örebro skrev 2009-06-28 22:22:39 följande:

Nej det var en spruta Adrenalin. För att hjärtat skulle gå igång.. Det gjorde han då hjärtat och andningen slutade..
    just det
  • Brooke
    Klarisen skrev 2009-06-28 22:25:57 följande:
    demerol är ju lugnande men han kanske var så sjuk så att han inte hade länge kvar att leva eller så orkade han inte?!jag hörde när hans bror lämnade dödsbeskedet ja det där inslaget på aftonbladet att de höll på över en timma med att få igång hjärtat, det låter ju konstigt för det gör man väl inte annars....men att läkaren var där när de ringde sos det har jag också hört och att familjen ville ha en ny obduktionhar man sagt vad den sa?
    Demerol är smärtstillande, och troligtivs så orkade inte kroppen med den dosen som han fick.
    Och ja, de höll på en timma. Ibland händer det att de håller på i en timma ibland kortare. Men jag tror oxå de höll på så länge för att det just var Michael Jackson.
    Och ja han var där när de ringde sos, och ja de vill ha en ny obduktion..
    Nej efter den första obduktionen så fick de inga svar, och jag tror inte de har fått det nu heller efter andra. Men jag har inte hört nått om den andra eller läst.. Så jag vet inte..
  • beadis
    guild skrev 2009-06-28 22:22:44 följande:
    ...då är du inte med på facebookgruppen då....R.I.P Michael jackson. Där är det för tillfället  1  4 6 1  2 8 3 fans med och sörjer. Och vad vet du om hur mycket troget fan som vi är. Själv var jag med redan på 60-talet.
    Guild kan du släppa in mig i ditt galler, vill skriva ngt till dig o det gick tydligen inte
  • guild
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-28 22:30:57 följande:
    Guild kan du släppa in mig i ditt galler, vill skriva ngt till dig o det gick tydligen inte
    nu kan du komma in
    (¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson